Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #28 - Een slecht begin

Het was zijn dag niet.

Het begon al gelijk toen de wekker afging. Hij wilde zoals elke ochtend resoluut opstaan, maar een gescheurde teennagel bleef achter een gaatje in het dekbedovertrek haken en scheurde een stukje verder. Een spoor van kleine bloeddruppeltjes achterlatend op het hoogpolige slaapkamertapijt, bereikte hij de badkamer. Hij opende het medicijnkastje op zoek naar een nagelschaartje. Doordat hij niet stevig op zijn voeten stond, stootte hij tegen de elektrische tandenborstel, die vervolgens tegen de tube tandpasta aan viel, waarna ze samen naar buiten tuimelden. Nog steeds op één been, bukkend, om de troep op te rapen, hoorde hij zijn vrouw roepen: 'Schat, doe jij de hond straks!'

Doe jij de hond straks? Nou, dat dacht hij niet. Hij wilde snel overeind komen om haar uit volle borst van repliek te dienen, maar was vergeten dat het deurtje van het medicijnkastje nog steeds openstond. Even wist hij niet meer van het bestaan van hond, teennagels en tandenborstels en bestond zijn hele wezen uitsluitend nog uit krachttermen.

Een kwartier later kwam hij, enigszins opgeknapt, de huiskamer binnen waar hij wel zijn ontbijt, maar niet zijn vrouw vond. Al weg. Lieve meid, geen geduld. Wie er ook geen geduld had, was de hond. Het beest was wel zo attent geweest om zijn boodschappen naast elkaar bij de voordeur te leggen. Op zijn bord vond hij een briefje.

'Sterkte. De eerste dag is het moeilijkst. Kus!'

Er lag een nicotinepleister naast. Nou, dat dacht hij niet.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag bartsnel, Ja, zo kan dat soms gaan. Herkenbaar. Zeker voor iemand die rookt en af en toe een halfslachtige poging onderneemt om te stoppen. De verslaving grijpt alles aan om jet er van te overtuigen dat vandaag niet de goede dag is. Gevoelsmatig was ik geneigd voor te stellen 'Nou, dat dacht hij niet' te vervangen door 'Ik, dacht het niet.' Maar met name de herhaling van 'Nou, hij dacht het niet.' vind ik sterk. Met plezier gelezen en herkend.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, ik vond het een erg leuk stukje, vlot geschreven en zeer herkenbaar. De nicotinepleister had je er niet eens bij hoeven schrijven. Ook als je niet stopt met roken komen dit soort dagen ooit voor. Leuk, graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, een onderhoudende tekst die ik heel leuk vond te lezen. Je toverde een glimlach die aanhield. Kan ik iets zeggen? Wellicht des Milli's; ik zeg het lekker toch. De man vind ik een aansteller om op één been te gaan staan omdat zijn teen een beetje lekt. Dan 'stoot' ik zelf tegen deze zin aan: [waarna ze samen naar buiten tuimelden.] Ik dacht in eerste instantie dat je een badkamerraam had. Maar het valt uit het kastje toch? En Bart, laat deze man in godsnaam roken zoveel als hij wil :nod:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Woodpecker: Dank je wel. "Nou, dat dacht ik niet." is een zin die een typetje van Erik van Muiswinkel regelmatig gebruikt. Gevoelsmatig vind ik het minder erg als mijn HP 'm jat, dan wanneer ik dat doe. @ Angelieke, bedankt voor het lezen. De nicotinepleister moest er in om aan het thema te voldoen. Bovendien vond ik het erg leuk om met "Nou dat dacht hij niet." te kunnen eindigen. @Mili: Wat is schrijven nu al leuk, als ik glimlachen kan toveren! De man is inderdaad een grote aansteller (dank je wel, dat was het autobiografische gedeelte! :confused: ) maar in zijn verdediging zou ik graag zeggen dat hij ook hinkelde om zo min mogelijk bloedvlekken te maken. De tandenborstel- en pasta vallen inderdaad het kastje uit. En deze man gaat inderdaad vandaag bij collega's een paar sigaretten 'bietsen' (bestaat dat woord nog, ik ken het alleen in combinatie met cigaretten en shaggies) en misschien doet hij morgen weer een poging. Bedankt voor het lezen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Genoten van deze tekst! Het begin droogkomisch met Het was zijn dag niet. En dan die aaneenschakeling van ongelukkigheden die wat mij betreft vooral in de vroege ochtend een groot gevoel van ellende en meewarigheid teweeg brengen. On top of all ook nog een stoppoging, echt dat trekt toch geen mens na zo'n start?! PS feest van herkenning, bedankt!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leest lekker en ik zie het zo heerlijk voor me. Leuk! Ik denk dat tandenborstel en tandpasta naar beneden kletteren ipv naar buiten tuimelen, maar da's wellicht een kwestie van smaak. Verder wil ik je ter overweging meegeven de nagel gewoon verder te laten scheuren, zonder stukje en de hp de badkamer niet zo zeer te laten bereiken, als wel er naartoe te laten strompelen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, je hebt er weer een humoristisch potje van gemaakt. Ik hoor tot de lachebekken. Na een dag hard werken komt zo'n slapstick goed bij mij binnen. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zit HP allemaal niet mee. Ik vond het een tragikomisch stukje tekst. Misschien is het persoonlijk (ik weet zeker dat veel andere lezers daar anders over denken) maar ik had liever echte krachttermen gelezen in plaats van krachttermen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me niets voorstellen bij een nicotineverslaving, maar een k*t ochtend kan ik me dan weer zonder problemen inbeelden. Een teennagel die blijft hangen, dat is zo auwtsj, maar om daarvoor op één been te staan, vond ik ook wel een beetje gek. Het past echter wel bij je HP :) Het voegt wat toe aan het alledaagse drama.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een gescheurde teennagel bleef achter een gaatje in het dekbedovertrek haken en scheurde een stukje verder. oef, pijnlijk. Wat een heerlijk stukje en ik geef hem groot gelijk, dat gaat hem dus echt niet worden, die pleister. Heel mooi opgebouwd, ik had dat einde niet aan zien komen, leuk

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is lachen, ha, ha. Wat zo'n vervelende teennagel allemaal niet teweeg kan brengen. Leuk bedacht, leuk geschreven. Alleen (misschien ligt het aan mij) mis ik het verboden verlangen. Is dat het niet uit willen laten van de hond? Of stoppen met roken? Maar dat is niet verboden, lijkt mij.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo erg meegeleefd met je HP. Hoop dat de rest van de dag beer verliep maar dat zal haast wel niet. Geweldige humor. Erg genoten van je verhaal.