Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 28 Lisa

-1 Was ik maar dood. Hij gaat bij me weg, ik weet het zeker. 0 Hij heeft beloofd te veranderen. We hebben het weer eens bijgelegd. De seks blijft geweldig. 6 Mijn geluk kan niet op. Hij was zo gelukkig bij het horen van het nieuws. 10 Weer een dronken bui. Gedreigd hem te verlaten. 12 Alles ziet er goed uit. De arts voorziet geen grote problemen. 19 Ik geloof dat ik haar voel. 21 Hij had zijn werkschoenen nog aan. De pijn gierde door mijn lijf. 23 Ik heb haar de naam Lisa gegeven. -1 Was ik maar dood.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik als RichardOtten-fan had je uiteraard gisteren al gelezen, volgens mij direct nadat je het had geplaatst. En wederom was het prettig om te lezen. Mili noemt sommige schrijvers veelzijdig. Dat idee heb ik bij jou. De ene keer een vuilzak die lijken doet, dan een schooljongen met zijn cougar-lerares en nu dit weer. Een knap verhaal. Ik heb hier helemaal niets aan op te merken. Het was allemaal vrij snel duidelijk. Graag gelezen weer. Op naar volgende week.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou ook de weken weglaten. Als het kwartje valt dan wordt de tekst nog mooier. :thumbsup: Misschien de titel veranderen in "Levensloop" dan wordt er meteen een denkrichting aangewezen?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen bedankt voor alle reacties. Had niet gedacht dat het zo'n discussie teweeg zou brengen. Alle input wordt gewaardeerd :), maar net als in het echte leven, kun je het niet altijd voor iedereen even goed doen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo zie je maar weer, ik zou er zeker geen "week" voor zetten. Ik vind het juist mooi om iets aan de fantasie van de lezer over te laten. Door de cijfers kreeg ik juist extra aandacht voor je tekst om te ontdekken wat ze met het verhaal te maken hadden. Door je tekst is me dat meteen duidelijk geworden. Ik vond het erg mooi :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, bedank voor je reactie. De cijfers staan symbool voor weken. 0 tm 23 de weken van de zwangerschap. -1 staat eigenlijk weer voor het negatief punt waar de HP zich in bevindt. Hoop dat dat een beetje duidelijk heeft geeft :)
Richard, je geeft hier aan -1 een andere betekenis dan aan de andere weekcijfers. Dat is een soort van stijlbreuk. Ik las het als één week voor de conceptie. Daarom zou ik van de laatste -1 een +1 maken; een week na de miskraam. Dan is de cijferreeks consistent.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bijzondere invulling, Richard. Ondanks kort toch heel heftig.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, juist heb ik voor -1 gekozen omdat de min de negatieve factor van de HP is. Mocht ze positief uit haar ervaring gekomen zijn dan had ze een +1 gekregen, maar helaas is ze weer terug bij af. Daarom de min.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schaam me dood, Richard, nu ik zie dat ik het alleen maar over het noemen van de week gehad heb. Terwijl, Ik ben diep onder de indruk van je invulling van de opdracht. Prachtig. in zo weinig woorden, zo'n lading, een heel verhaal. Origineel, heftig, mooi. Alles waar een lezer van droomt. Een hele diepe buiging, Richard!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Richard, Wat zwangerschappen betreft ben ik een volkomen leek (ik heb geen kinderen) en daarom moest ik wel even de juiste toedracht van je cijfertjes zoeken, maar ik ben verrast door je originele vormgeving en de heel sterke zinnen. Bij tweede lezing vond ik het heel sterk. Mooi gedaan. (En zoals de anderen vind ik het beeld met de zware werkschoenen heel sterk).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Henny, is niet erg, waardeer het enorm dat je me advies geeft en het lezen van je laatste reactie doet me ook goed :) @Rynlandt, dank je voor het lezen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ik kom nog even bij je langs om te zeuren over die getallenreeks van 0 tot 23, voorafgegaan en afgesloten met -1. Je bent naar mijn stellige overtuiging niet consistent met de presentatie daarvan. Een vraag: wat bedoel je met die 1 zonder minteken? Het minteken hoef je niet te gebruiken om de negatieve factor van hp aan te geven; die benoem je al voluit: Was ik maar dood. Hij gaat bij me weg, ik weet het zeker. De laatste -1 idem dito: Was ik maar dood. De cijfers in je reeks van 0 t/m 23 geven een tijdsspanne weer. De twee maal -1 geven een negatief aspest van de hp weer, waarin het cijfer 1 geen betekenis heeft. Logisch zou zijn: -1 (één week voor de conceptie) Was ik maar dood. Hij gaat bij me weg, ik weet het zeker. Dan op het eind: +1 ( één week na de zwangerschapsperiode) Was ik maar dood. Deze +1 zou ook 24 mogen zijn. Alle cijfers hebben dan de betekenis van een week. Dat is consistent en komt jouw verhaal ten goede, lijkt mij.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, Ik vind het fantastisch dat je meedenkt en je aandachtspunten zijn welkom. Bij het schrijven heb ik er over nagedacht hoe ik die weken ging benoemen. De uiteindelijke gedachte moest een een loop(Engels) of dejavu gehalte hebben. -1 is de week voor de zwangerschap. Na het verliezen van haar dochter, gaat het weer naar -1, een voorbode dat wellicht niets veranderd is en dat er weer een week 0 tm ... aankomt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, je antwoord is inderdaad een déjà vu, wijkt nauwelijks af van #40. -1 staat voor negatieve factor, vóór en achter een reeks getallenen die een heel andere betekenis hebben. In jouw redenatie zou je voor week 21 en 23 ook een -1 kunnen zetten, ook daar schuilt die negatieve factor. Doe mij een lol, laten we zeggen als dank voor de moeite, en beantwoord de vraag wat de betekenis is van het cijfer 1, los van het minteken. Zou dat cijfer ook een 2 of een drie kunnen zijn?

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De nerd in mij zegt dat Dos gelijk heeft. De huidige nummering is niet logisch, als je er logisch over nadenkt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen. Zo was hoe ik het in gedachten had. Een 1 zonder min had ik niet over na gedacht. Daarom dat ik ook geen "week" bij de nummers heb gezet. Wellicht een stijlbreuk, maar bij het gevoel van het verhaal vind ik het passen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen. Zo was hoe ik het in gedachten had. Een 1 zonder min had ik niet over na gedacht. Daarom dat ik ook geen "week" bij de nummers heb gezet. Wellicht een stijlbreuk, maar bij het gevoel van het verhaal vind ik het passen.
Dag Richard, Ook ik vind -1 vooraf en -1 achteraf goed passen. Het -1 aan het begin geeft, naar mijn gevoel aan dat de relatie al - op zijn zachtst gezegd - wankel was vóór de zwangerschap. De zwangerschap biedt hoop: nu wordt alles anders. Het -1 aan het einde is het terug bij af, en geeft tegelijkertijd aan dat de hp blijft hopen tegen beter weten in. Zo lees, voel, ik het althans: In die twee keer -1 wordt de uitzichtloosheid gevangen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoed: nooit wiskunde in het pakket gehad.
Nee, na op 4 atheneum 5 maal opvolgend een 2 gescoord te hebben, nam ik voorgoed afscheid van formules :) :thumbsup: ,

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
de telling klopt sowieso niet; een zwangerschap telt men vanaf de laatste menstruatie, dus week 1 is altijd ongeveer 2 weken voor conceptie ... doet niets af aan het feit dat ik de telling zoals geschreven passend vind bij het geschrevene en een eigen consistentie vind hebben

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het KNMI publiceerde onderstaande lijst, zijnde de gemiddelde temperaturen in graden Celcius van de eerste tien dagen in mei. -1 14 14 12 11 13 -1 -2 11 -1 Die dag regende het verbaasde telefoontjes bij het KNMI, hoe het mogelijk was dat de temperatuur op sommige dagen onder het vriespunt was gedaald, terwijl niemand daar iets van gemerkt had. De meteoroloog aan de lijn verontschuldigde zich en gaf als toelichting dat -1 betekende dat het die dag had geregend en -2 stond voor de klap onweer die op die dag was gevallen. In jouw verhaal Richard, dat de moeite waard is, laat je bijna alles te raden over. Uitleg volgt door speculaties van de lezers en van jezelf. Die toelichting is er niet voor andere lezers. De onnodige verwarring die je zaait met die -1 (met afwijkende betekenis) in een tijdreeks, komt je verhaal m.i. niet ten goede. Dat vind ik jammer voor Lisa.