schrijfopdracht#28- Tweesprong
Tweesprong
Het geritsel van bladeren trekt haar aandacht. De wind bevordert het loslatingsproces, in vrijheid dwarrelen ze naar hun eindbestemming. Ze staat stil, haar hand glijdt uit die van hem. Ze sluit kort haar ogen, glimlacht en loopt haar man achterna, het bospad uit.
‘Bello! Kom!’ Ze lijnt de hond aan. Het geluid van hun voetstappen op het asfalt van de parkeerplaats wordt geabsorbeerd door de natte bladeren.
‘Is dat ‘em?’ Hij knikt naar de man die verderop tegen zijn Ferrari staat geleund.
Haar starende blik zegt hem genoeg. ‘Tjezus, An! Dit is toch een ongelijke strijd.’ Hij kruipt in zijn schouders.
De pijn in zijn stem maakt haar verdrietig. De opgedrongen confrontatie maakt haar boos.
Nick slentert naar hen toe. Haar blik wisselt tussen beide mannen. Het is windstil. Ze maakt haar sjaal los. De zon streelt zijn blonde haren. Ze beslist.
‘Anneke?’ De bas raakt de stemvork in haar buik.
Haar hoofd schudt langzaam. ‘Mijn naam is Linda.’ Ze maakt gebruik van de anonimiteit van het internet.
Tom slaat een arm om haar schouder. ‘Ken jij die gast?’
‘Nee, ik geloof het niet.’ Haar stem klinkt helder.
Nick zijn shirt spant zich om zijn welgevormde torso, zijn helderblauwe ogen roepen haar.
Zij kruipt tegen Tom aan.
Nick knijpt zijn ogen samen. ‘Ik begrijp het.’ Het blauw wordt dof.
Hij geeft Tom een hand. ‘Besef hoe bijzonder ze is, kerel.’
De greep om haar schouder verstevigt. Tom kijkt haar aan en slikt. ‘Dat doe ik.’
( Na # 10 de tekst aangepast! )
bartsnel schreef: Ik ben het
Dank Marietje voor je
Marietje, ik herken jouw
Henny Fortuin schreef: Dank
Dos Wijnhof