Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #27- Rotzooien

Rotzooien De wekker Aandachtstrekker Een dakdekker Onderhoud of productiefout? Lijf van goud Plichtsgevoel geeft schuldgevoel Op de biechtstoel: Doodmoe Er aan toe Joehoe! Time- out Getrouwd Zo fout!!! Wat een gemekker Dank aan de kaascracker Ik voel me weer kiplekker!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het wordt hoe langer hoe gekker. Ik baal als een stekker. Wat moet ik nou met die dakdekker? Marietje, ik begrijp je gedichtje niet, sorry :(

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het wordt hoe langer hoe gekker. Ik baal als een stekker. Wat moet ik nou met die dakdekker? Marietje, ik begrijp je gedichtje niet, sorry :(
Die dakdekker staat s' morgens vroeg op haar vrije dag voor de deur en is haar verboden verlangen. Na een ontbijtje neemt haar verstand het weer over. Ik heb geprobeerd om met de meest geschikte, simpele woorden een verhaal neer te zetten zonder franjes waar de lezer de rest zelf in kan vullen maar misschien is het een beetje melig. :confused:

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling Marietje. Ik moest ook even een sprongetje maken van de wekker naar de dakdekker, maar kon het vervolgens goed volgen, tot aan het gemekker en de kaaskracker. Daar was je me kwijt. Maar evengoed knap om met zo weinig woorden een heel verhaal te vertellen. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling Marietje. Ik moest ook even een sprongetje maken van de wekker naar de dakdekker, maar kon het vervolgens goed volgen, tot aan het gemekker en de kaaskracker. Daar was je me kwijt. Maar evengoed knap om met zo weinig woorden een heel verhaal te vertellen. :thumbsup:
Bedankt! Misschien is het vrouwen logica! ;) Zowel de wekker als de dakdekker voor haar deur zijn aandachtstrekkers. Het einde is gewoon super flauw, geeft de nuchterheid weer. Wij vonden hier de kaascracker leuker dan de verwekker/ dekker/ hacker. :p

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Mag ik het zeggen? Het komt, bij mij, inderdaad wat melig over. Sorry.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit snap ik. Hoewel ik het niet heb met een dakdekker. Ook niet met een kaascracker. Ik kan het vervangen voor een andere beroepsgroep en een andere snack :) Leuk!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Mag ik het zeggen? Het komt, bij mij, inderdaad wat melig over. Sorry.
Geen sorry: jij mag alles zeggen! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit snap ik. Hoewel ik het niet heb met een dakdekker. Ook niet met een kaascracker. Ik kan het vervangen voor een andere beroepsgroep en een andere snack :) Leuk!
Toch vrouwen logica? :p Die dakdekker rijmt zo lekker met een kaascracker! Vertel!! :D Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken een hele mooie vloerenlegger. Wellicht gemarineerde champignons? Alleen gaat de rijm dan iets slechter.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was toch geen lekkerkerker dakdekker, hoop ik :-) Ik vind het een frivool spel met taal en ik denk dat Seth Gaaikema het mooi gevonden zou hebben.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken een hele mooie vloerenlegger. Wellicht gemarineerde champignons? Alleen gaat de rijm dan iets slechter.
:D Met het rijmwoordenboek kom jij er wel uit, anders wordt het handen en voeten werk! :unibrow:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was toch geen lekkerkerker dakdekker, hoop ik :-) Ik vind het een frivool spel met taal en ik denk dat Seth Gaaikema het mooi gevonden zou hebben.
Er bestaat geen lekkerkerkerdakdekker anders had @Ostinato het meteen begrepen! ;) Seth Gaaikema? :eek: Hij was een groots man. Ik beschouw dat dus als een compliment hoewel ik hem niet tijdloos vind. Dat betekent anderzijds dat mijn stukje een klassieker is, niet vernieuwend? Jij hebt daarin wel gelijk. :thumbsup: Dank je wel! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die vloerenlegger klopt trouwens niet, die is niet verboden. Zelfs God keurt dat goed. Misschien kok en gedroogde tomaat? Of gitarist en ossenhaas? Kom maar op met dat rijmwoordenboek :) .

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begreep je gelijk Marietje. Je weet nu eenmaal niet je ondeugende aard te beteugelen :) Heb je samen met het dakdekkerslijf de kaascracker gegeten? Ieder de helft tot jullie lippen elkaar raakten? En toen? Wat gebeurde er toen? Kreun. Kwam je toen te laat op je werk?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die vloerenlegger klopt trouwens niet, die is niet verboden. Zelfs God keurt dat goed. Misschien kok en gedroogde tomaat? Of gitarist en ossenhaas? Kom maar op met dat rijmwoordenboek :) .
Wow, dat moet goddelijk zijn! ;) Met de gitarist ben je zo klaar maar: Noodklok sinds ik hok met de hulpkok op het slachtblok De castraat at zijn gedroogde tomaat als zangzaad Een goede nacht! :p

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begreep je gelijk Marietje. Je weet nu eenmaal niet je ondeugende aard te beteugelen :) Heb je samen met het dakdekkerslijf de kaascracker gegeten? Ieder de helft tot jullie lippen elkaar raakten? En toen? Wat gebeurde er toen? Kreun. Kwam je toen te laat op je werk?
Ik was vrij die dag. :unibrow: Dank voor jouw reactie! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de dakdekker dacht ik even: waar gaat het heen? Dacht het vervolgens te snappen en toen kwam de doodmoe-passage; was ik weer de draad kwijt. Op de een of andere manier klinkt het in elk geval wel heerlijk vrolijk -ja misschien melig, maar daar word ik ook blij van. Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar ik zie er wel een lollige persiflage op de zo overvloedig aanwezige hoogdravende poezie over onmogelijke liefdes in. oh wat heb ik het zwaar met gemijmer en gemaar met gemits en gezever want op mijn lever steunt mijn smachtend hart dat dwepen met liefde verwart en de man van Cathrijne met de mijne

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de dakdekker dacht ik even: waar gaat het heen? Dacht het vervolgens te snappen en toen kwam de doodmoe-passage; was ik weer de draad kwijt. Op de een of andere manier klinkt het in elk geval wel heerlijk vrolijk -ja misschien melig, maar daar word ik ook blij van. Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar ik zie er wel een lollige persiflage op de zo overvloedig aanwezige hoogdravende poezie over onmogelijke liefdes in..
Toen ik over deze opdracht nadacht kreeg ik dit als inspiratie. Ik werd er zelf melig van. Fijn dat jij er ook vrolijk van wordt. En bedankt dat jij er een diepere betekenis (de persiflage) aan hebt gegeven. Misschien dat daarom het vrouwelijke deel van dit forum het beter begrijpt: wij vrouwen kunnen van iets kleins (heel even) verliefd worden (verlangen) maar hebben ook snel weer de nuchterheid te pakken. Een melige ode aan ons vrouwen?
oh wat heb ik het zwaar met gemijmer en gemaar met gemits en gezever want op mijn lever steunt mijn smachtend hart dat dwepen met liefde verwart en de man van Cathrijne met de mijne
Heerlijk toch? :D

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het rijm geforceerd. Dat maakt het gedicht wel grappig, maar, inderdaad, ook melig. Nou, dat mag. Ik ben nu op mijn werk een k-klus aan het doen, dus misschien dat ik daarom niet zo vatbaar ben voor meligheid. Een dakdekker? Hmmm, dat heb ik nou nooit, dat ik iemand voor het raam zie bij wie ik denk: kom maar binnen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, de humor druipt eraf en dat is ook weleens leuk bij een verboden verlangen. Trouwens alles wat je niet mag lijkt wel aantrekkelijker, daar heb ik ook best last van.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik voor deze bijdrage té Vlaams ben, want ik begrijp er maar de helft van. Sorry!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Als je van de kaascracker de verwekker had gemaakt en hem daarvoor bedankt, had ik het sterker gevonden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na de jihadstrijd, koranexegese en andere theologische bespiegelingen van hiernaast, brengt dit geouwehoer hier me weer met mijn beide dossige benen op de grond. Potverdikkeme, wat doet me dat goed. :nod: :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het rijm geforceerd. Dat maakt het gedicht wel grappig, maar, inderdaad, ook melig. Nou, dat mag. Ik ben nu op mijn werk een k-klus aan het doen, dus misschien dat ik daarom niet zo vatbaar ben voor meligheid. Een dakdekker? Hmmm, dat heb ik nou nooit, dat ik iemand voor het raam zie bij wie ik denk: kom maar binnen.
Dank voor jouw reactie! Ik heb een beetje gebruik gemaakt van het stereotype beeld dat er bestaat over glazenwassers, bouwvakkers en dakdekkers. Die laatste is ook nog eens lekker dubbelzinnig. ;) Hij hoeft niet meteen binnen te komen maar gewoon even dat gevoel van 'zucht'. Even kortstondig weg zwijmelen bij een verlangen(tje). Dat kan ook zitten in een bepaalde blik van een acteur of een handeling/ gebaar van iemand op straat. Mmm, of de gedachten aan een Magnum. Zwijmel...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, de humor druipt eraf en dat is ook weleens leuk bij een verboden verlangen. Trouwens alles wat je niet mag lijkt wel aantrekkelijker, daar heb ik ook best last van.
Alleen het woord ver-booo-den is al lekker! ;) Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik voor deze bijdrage té Vlaams ben, want ik begrijp er maar de helft van. Sorry!
Dat heeft volgens mij niets te maken met het Vlaams zijn maar met het kunnen volgen van de gedachtegangen bij het schrijven hiervan. Wordt het duidelijker bij het lezen van eerdere reacties of wil jij een 'vertaling'? Bedankt voor het lezen! ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Als je van de kaascracker de verwekker had gemaakt en hem daarvoor bedankt, had ik het sterker gevonden.
:D Had ook gekund!