10 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

# 27 Niet meer dan een toeschouwer

22 oktober 2014 - 19:41
Het lampje knippert. Een toeschouwer op stand-by. Hij heeft de hele avond opnames gemaakt. Het enige dat hem actief houdt is de stekker die nog insteekt. Zijn statief ziet er aangevreten uit, de nasleep van het vervoer naar al die verschillende locaties. Zijn uitstapjes zijn nooit prettig. Hij kan niet wegkijken, zijn blik altijd op de actie gericht. Steeds weer die benauwde kamers, fluorescerend, blauw licht, lelijke gordijnen en een versleten matras. Deze ruimte was geen uitzondering op de regel. Hij heeft een variant aanschouwd van een spel dat nagenoeg altijd op dezelfde manier eindigt. Alleen is de hoofdrol iedere keer weggelegd voor een andere speler. De harde schijf in zijn borstkast heeft alles haarfijn opgeslagen, elk detail in prachtig 1080p HD. Zijn grootste wens is dat zijn geheugen gewist wordt, maar hij weet dat dat niet zal gebeuren, zijn eigenaar is veel te trots op zijn “werk”. Al geruime tijd staart hij naar de met bloed besmeurde muur, gecreëerd door de attributen die over de vloer verspreid liggen. Vanavond was het de mokerhamer die de beslissing heeft gemaakt. Was er maar een manier waarop hij het meisje en haar voorgangers had kunnen waarschuwen, maar hij weet dat hij voor altijd maar een toeschouwer zal zijn. Een lot dat hij met velen deelt.

10 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 oktober 2014 - 1:05
Daar ben ik dus nieuwsgierig naar. Jouw motief. Het leest zo openhartig weg dat het geen fictie lijkt. Maar dat kan bedriegelijk zijn. Maar wat zeur ik eigenlijk, echt een knap verhaal.

10 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 oktober 2014 - 2:40
Richard, hier ben ik opgetogen over. Heel mooi om voor een keertje eens geen persoon als HP te nemen. Gedurfd en strak neegeschreven. Ik vind het zeer leuk om te lezen al gaat het natuurlijk over gruwelijke gebeurtenissen, maar je ziet de scene's zo voor je. Prachtig.

10 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
25 oktober 2014 - 8:16
@Ryn, ik ben blij dat het verhaal goed heeft uitgepakt, dank voor je reactie :) @Johanna, deels...gedachten van een 16 jarige, uitvergroot...

10 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
26 oktober 2014 - 11:09
Dat gevoel moet het ook creëren, hoe machteloos (of dat ze iets willen doen, maar niet kunnen) toeschouwers vaak zijn.