Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#27 Verboden Verlangen - Foto

De foto op mijn beeldscherm vertoont een olijfgroene zweem, alsof er een vintage filter overheen is gelegd om hem kunstmatig een gedateerd sfeertje te geven. Maar de kleine scheurtjes en kreukjes, en de zichtbare schaduwranden eromheen, verraden dat hij authentiek is, en ingescand. Het kiekje is duidelijk genomen door een amateur, want hoewel redelijk scherp, is het beeld chaotisch en ontbreekt er diepte en focus. Een volle bar. Veel halfvolle en lege glazen. Sigarettenrook in het schijnsel van gekleurde lampen. Het licht is harder en witter dan je, gezien die lampen, zou verwachten, waarschijnlijk is de foto met flitslicht gemaakt. Aan de muur op de achtergrond hangt een groot affiche waarop wit op zwart concerten staan aangekondigd: Vrijdag 15 april: Herman Brood & his Wild Romance , Zaterdag 23 april: Barrelhouse. Eronder staat nog meer tekst, maar die is onleesbaar achter lege bierflessen en opgestapelde glazen op de bar. Temidden van een aantal mensen van wie alleen de achterkant te zien is, zitten Sylvia en ik allebei omgedraaid op een kruk, onze rug tegen de bar. Nancy leunt tussen ons in en zit half op mijn knie. Hoe oud zijn we daar? Vijftien, zestien hooguit. We hebben alle drie een versleten spijkerjack aan. Lachend kijken we in de lens, drie glazen bier geheven in de richting van de fotograaf. En in onze vrije hand - schaamteloos – alle drie een shaggie tussen wijs- en middelvinger geklemd.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Bartsnel, ja, dat klopt, het is lastig dat ik de opdrachten van te voren inlever en dan niet meer kan bij stellen. Dingen die voor mij vanzelfsprekend zijn, zijn dat voor anderen niet. De volgende keer zal ik uitgebreider zijn over het beoogde positieve effect van de beperkingen die ik jullie opleg. @Lucius.Bijvoorbeeld een kleine ruimte zal voor de een benauwend zijn, terwijl de ander die kleinheid juist als beschermend of gezellig ervaart. Zo geeft je woordkeuze meteen al aan hoe je personage naar die kleine ruimte kijkt. Is dit wat duidelijker?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Fata... Sorry dat ik nu pas bij je langs kon komen maar ik had je tekst voor geen geld willen missen. Ik zag de foto van in het begin voor me (ook de olijfgroene kleur trouwens). De sfeer zit er prachtig in en je stukje is zo 'beeldend' geschreven dat je echt geen foto meer nodig hebt. Als je van zulke nostalgie houdt kan ik je misschien aanraden om aan lomografie (lomography) te gaan doen. Ik heb genoten!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een origineel idee om je verhaal door middel van een foto uit vervlogen tijden te vertellen. Je hebt de sfeer goed neergezet en ons een aantal decennia mee teruggenomen in de tijd.