Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 – Verborgen Verlangen

In een overvolle bus zitten Sanne en ik op weg naar ons werk. We zijn inmiddels al bijna vijf jaar collega’s en werken op dezelfde afdeling. Vanaf het begin reizen we al samen en ik geniet van elk moment dat ik naast haar zit. “Wat ben je afwezig Lucy, is er soms iets? Je staart maar uit dat raam en hebt nog geen woord gezegd!” roept Sanne ineens nadat we al een tijdje onderweg zijn, en ze klinkt verontwaardigd. Ik schrik op uit mijn gedachten en voel me betrapt. Ik kijk haar onderzoekend aan, ze kan toch geen gedachten lezen? Ik glimlach wat onzeker. “Och, nee…het is niets. Beetje moe” “Laat geworden gisteren?” “Kon niet slapen” antwoord ik en in gedachten zeg ik “door jou”. “Oh jee…toch geen problemen thuis met Mike?” vraagt Sanne bezorgd “Neuh, dat is het niet…ik eh…ach laat maar” De bus schudt heen en weer en Sanne haar been komt tegen mijn been. De aanraking voelt alsof er een elektrische schok door mij heen gaat. Ik krijg het er warm van. “Maar waar zit je dan mee? Ik kan zien dat je ergens mee worstelt” Ik kijk haar aan en twijfel of ik nu eindelijk eens de waarheid zal zeggen. Mijn hart bonst in mijn keel. Uitgelaten en iets te snel zeg ik: “Ik ben verliefd…op jou”

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal op de valreep, inimini en een goeie dialoog. In de eerste alinea geef je wel heel veel aanwijzingen, dat haalt een deel van de spanning in de rest van het verhaal weg.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten! :) Het verboden verlangen is duidelijk, maar komt er een verbod van Sanne? Eens met #1 en ik moest goed blijven volgen wie wie was. Leuk verhaal, graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje: Bedankt :) , het verbod zit hem in het feit dat Lucy een relatie heeft met Mike en de verliefdheid op een vrouwelijke collega 'not done' is. Tja..voor Sanne is het misschien een ander verhaal. Ik ben erg blij met de feedback. Dank je wel. Henny Fortuin: Dank je wel

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, dat zou best wel een moeilijke situatie kunnen zijn. Een mooi geschreven verhaal over een moeilijke situatie. Behalve als het wederzijds blijkt te zijn natuurlijk. Dan moet Mike maar verkassen. Mooi geschreven, graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inimini, een mooi verhaal met spanning. Na die elektrische schok is duidelijk wat er speelt. Jammer dat je het op het einde benoemt. De lezer vermoedt het al. Geef hem de zekerheid zonder het te benoemen. Laat het verhaal bijvoorbeeld zo eindigen: Ik kijk haar aan en twijfel of ik nu eindelijk uit de kast zal komen. Mijn hart bonst in mijn keel. Nee... ik durf niet. Ik houd de deur gesloten. Zou ik sterker vinden.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B: bedankt! Dos Wijnhof: Bedankt voor je feedback. Ik kan het daar wel mee eens zijn. Twijfelde erg aan het einde en besloot het verhaal open te laten eindigen zodat de lezer zelf in gedachten verder gaat hoe Sanne zou reageren en wat er eventueel zou kunnen gebeuren. Maar is achteraf gezien wellicht niet sterk genoeg.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inimini, Een mooie intrige, die laatste zin: echt niet doen, te direct. Probeer overtollige woorden te vermijden. Voorbeeld: 'Ik kan zien dat je ergens mee worstelt' - 'Ik zie dat je ergens mee worstelt' is net wat strakker.