Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 Verborgen Verlangen (poging II)

“Jezus man!” "Dat is…. wat? 20? 25 jaar geleden?" Met een grote grijns vraagt Bart; “hoe gaat het met de enige van ons ‘stoere mannen’ die niet, net als ik, burgerlijk geworden is?” “Goed, zoals je ziet.” “Aan het genieten van de betere dingen in het leven.” “En jij?” “De kleine is al groot aan het worden zie ik?” “Ja absoluut.” “Wat vliegt de tijd he.” “Het lijkt nog gisteren, dat we de wereld aan dachten te kunnen.” “Scheurend op onze brommers door de stad.” “En stoer op het zwembad, met onze nog niet uitgezakte lichamen achter elke meid aanjagend, er van overtuigd dat we de koning waren en als koningen zouden eindigen.” "Lachend Schudt hij zijn hoofd en verzucht; “En moet je me nu eens zien.” “Tsja.” Zegt Mark. “Als we toen toch eens wisten wat we nu weten.” “Weet je nog hoe hard je riep, als iemand vroeg wat je later wilde worden, alles behalve zoals mijn vader!” Lachend vervolgt hij; “Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je bent echt op hem gaan lijken.” “Nou bedankt, je weet een mens wel op te beuren zeg, als ie door zijn gezin op deze drukke winkel dag als pakezel wordt gebruikt.” Zegt Bart gekscherend. “Wel leuk je weer eens te zien!” En fijn om te zien dat tenminste een van ons is geworden hoe we allemaal wilden worden.” Met een weemoedige glimlach zegt Mark tegen de zoon van Bart; “Luister goed naar je pa en kijk niet te veel op tegen mannen als ik!"

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gesleuteld! Ik denk alleen dat je interpunctie niet helemaal klopt, waardoor soms niet duidelijk is wie wat zegt. Als ik daadwerkelijk elke nieuwe opmerking lees alsof hij door de ander gemaakt is, klopt het gesprek niet. In principe begin je op een nieuwe regel, als er een nieuw iemand aan het woord is: "Hoi," zegt A. "Hallo," zegt B. "Hoe gaat het met jou?" (dat wordt dan door B gezegd) maar "Hoi," zegt A. "Hallo," zegt B. "Hoe gaat het met jou?" (dat wordt dan door A gezegd) Het karakter van Mark is flink aangepast; hij lijkt ten op zcihte van je vorige verhaal ook volwassen geworden en een mooier mens. Fijn om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ schrijvenmaar: Thnx!! Echt leuk dat ik nu eindelijk dingen ga leren over hoe te schrijven. Heb het meteen aangepast. Hoop dat het zo goed is.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gesleuteld PBRES. Kijk nog wel een keer naar je laatste zin. Zonder de informatie uit je vorige verhaal zou ik nu geen idee hebben wat de ik hier bedoelt: 'Mannen als ik'?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat ik toch een beetje van het eerste verhaal mis. Zelf vond ik bijvoorbeeld het Armani pak een goed idee. Dat was een aangename typering van de meneer. Misschien nog een combinatie tussen deze dialoog en het voorgaande? In ieder geval ben ik benieuwd naar #27.