Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 Verborgen verlangen

“Jezus man!” In de drukte van het winkelende publiek op deze mooie najaarsdag in de stad kijken de mannen elkaar aan. “Dat is...., wat? 20? 25 jaar geleden?” Met een grote grijns op zijn gezicht staat Bart achter zijn zoontje van 10, die wijzend naar een spelcomputer aan zijn jas staat te trekken. De grijns en de twinkeling in zijn ogen verraden de herinneringen die deze ontmoeting oproept. De herinneringen aan vervlogen tijden. Jaren waarin jonge jongens zich onoverwinnelijk wanen, ze intens genieten van alle geneugten die het leven biedt. Ze overtuigd zijn succesvol, rijk en allesbehalve zo ‘suf’ en degelijk als hun ouders te zullen eindigen. Liefdevol komt zijn vrouw, niet het vroeger zo gewenste fotomodel, de naastgelegen winkel uit met een moederlijke glimlach kijkend naar de twee mannen. Mark beantwoordt deze blik met een wat verraste, licht zegevierende blik. Waarbij hij Bart in een blik taxeert. De grote hoeveelheid tassen in zijn handen van winkels als de Blokker, V&D en Kruidvat. Het net iets te dikke lichaam, waaraan te zien is dat sporten niet meer in de planning past en de kalende plek op zijn hoofd. Gekleed zoals zijn hun beider ouders waarschijnlijk gekleed waren geweest als ze in deze zelfde tijd deze leeftijd hadden gehad. Bart vertegenwoordigd alles wat ze destijds vervloekt hebben Gekleed in zijn pak van Armani, kijkend en staand in zijn aangeleerde houding van iemand die het gemaakt heeft, komt er bij Mark slechts die ene gedachte op; “Wat zou hij graag willen ruilen!”

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven. Zeer herkenbaar. Ik vond het wel af en toe lastig om het perspectief te bepalen. Ik dacht eerst dat "Jezus..." tegen het zoontje was gericht en dat er een 25-jaar oude spelcomputer werd aangeboden :) Misschien moet Mark ook even in de eerste alinea worden genoemd. (Bart vertegenwoordigT)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is geen dialoog, maar wel leuk om te lezen. Het heeft iets herkenbaars, je ziet het zo voor je. Kijk even naar de zin: "Gekleed zoals zijn hun beider ouders waarschijnlijk gekleed waren geweest als ze in deze zelfde tijd deze leeftijd hadden gehad. " Ik twijfel of je liefdevol een winkel uit kunt komen -ik denk dat de moederlijk glimlach het beter verwoord. Er staat denk ik trouwens wel meer ten overvloede/ een beetje dubbelop in. Ook al die blikken van Mark lopen m.i. net niet lekker. Ik zou haast zeggen: Ga eens leker schrappen en probeer in Marks woorden tot uitdrukking te brengen wat je nu zo uitgebreid omschrijft, dan voldoe je ook aan de dialoog-opdracht. Maar dat wordt wel lastig natuurlijk. Misschien wat meer een spel van een uitgesproken opmerking en dan de onuitgesproken neerbuigende gedachte erachter ... Het leukste eraan vind ik dat de laatste zin zoveel meer over Mark zegt dan over Bart (die volgens mij van zijn levensdagen niet zou willen ruilen).

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, leuk geschreven PBRES, Ik kan niet goed volgen en heb meerdere malen je verhaal moeten lezen wie nu Bart en wie nu mark is. Maar.. ik ben eruit! :) Ik denk ook niet dat Mark zou willen ruilen. Hij heeft zich laten leiden door hetgeen wat op zijn pad kwam omdat het makkelijk was en niet vastgehouden aan zijn droom zo lijkt. Maar hij hoeft zich daarom niet minder te voelen.. Hij is vast uniek en heel aardig. Taalkundig kloppen niet alle zinnen. Succes en ik hoop je vaker te lezen hier.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten! :nod: Origineel ingevuld verlangen. Ik ben het eens met het inconsequente perspectief en de dubbele informatie in de zinnen. De tekst is makkelijk aan te passen zodat het een dialoog wordt. [Het net iets te dikke lichaam, waaraan te zien is dat sporten niet meer in de planning past] deze zin is goed want het zegt heel veel over Bart zijn situatie. De zin erop is te wollig. Leuk geschreven en graag tot de volgende opdracht! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met bovenstaande reactie eens. He t komt over als een eerste versie, maar heeft wat mij betreft veel potentie met een leuke twist op het eind. Een verhaal dat de moeite waard is om langer aan te sleutelen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen. Dank voor jullie reacties! En voor jullie op- en aanmerkingen. Tot mijn schaamte zie ik dat ik door mijn enthousiasme (en misschien ook wel een beetje nervositeit voor het allereerste stukje dat ik ooit heb geschreven) überhaupt heb gemist dat het een dialoog diende te zijn. Oeps, sorry. Ik ga jullie adviezen even ter harte nemen en schrappen, sleutelen en ombuigen naar een dialoog en zal zodra het klaar is tweede poging posten, ;) Oh en thnx voor de grammaticale verbeteringen. Die ontvang ik graag!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, heb een poging ondernomen. Ga deze even onder een een nieuwe regel posten. Hoor/zie graag jullie reacties! Grt