Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verboden verlangen 2, opdr 26

"Laat me niet langer wachten, dat kunnen mijn knieën niet aan." Bijna smeekt hij. "Je weet dat het moeilijk voor me is, onmogelijk zelfs." "We maken het gewoon mogelijk. Toe, draai je hoofd nou niet van me af." "Ik kan het niet langer aan je nog in de ogen te kijken." "Luister naar je hart schat, au, wacht." "Huh." "Wacht even, ik moet even wisselen van knie. Niet dat ik de pijn niet voor je over heb hoor." Hij schenkt haar een geforceerde glimlach. "Ga staan en stop dat ding weg of sluit op zijn minst het doosje." "Waarom, is hij niet mooi genoeg?" "Daar heeft het niets mee te maken." "Niet groot genoeg dan?" " Het gaat niet om de grootte, je weet dat ik daar niets om geef.... Ga nou maar staan. " Ze heeft haar hoofd bijgedraaid, haar donkerrode lippen wijken iets uiteen. "Niet voor ik het verlossende woord hoor. Ken genade, alsjeblieft." "Toe nou, maak het niet moeilijker dan het al is." "Je smacht naar me, je lichaam verraadt je, je wangen blozen, je mond hunkert. Waarom geef je er niet aan toe?" "Mijn broers zullen het er niet mee eens zijn, mijn vader heeft anders beslist." "Liefde overwint cultuurverschillen en welk geloof is er nou sterker dan ware hartstocht?" "Ze zullen je vermoorden." "Ik zal nog eerder bezwijken aan de kramp in mijn poten. Geef mij je antwoord." "Nee!" ze stoot het woord uit haar mond. Hij staat op en sluit het doosje.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik mag de absurditeit die erin zit wel! niet eenieder zal gediend zijn van de kramp in zijn poten in deze anderszins zo pijnlijke situatie, maar ik geloof niet dat jij voor eenieder schrijft; ik lees er het plezier dat jij in schrijven hebt in. al kan dat natuurlijk ook aan mij liggen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik geloof niet dat jij voor eenieder schrijft; ik lees er het plezier dat jij in schrijven hebt in.
Goed opgemerkt, dank je :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een absurd huwelijksaanzoek. Ik hoop dat ze samen wegvluchten, bij haar familie vandaan. En dan in een ver, onbekend land samen gaan trouwen. Ze leven daar dan nog lang en gelukkig. :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een absurd huwelijksaanzoek. Ik hoop dat ze samen wegvluchten, bij haar familie vandaan. En dan in een ver, onbekend land samen gaan trouwen. Ze leven daar dan nog lang en gelukkig. :)
Dan zal zij hem toch nog weer op de knieën moeten hebben, de arme man is net opgestaan.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het had een sprookje uit 1001 nacht kunnen worden, helaas is de realiteit vele malen harder. Heldere dialoog die lekker leest.
"Sprookjes kunnen ook heel wreed zijn, maar ik ben er verzot op." "(huh, waarop? wreedheid of sprookjes?" " Beide"

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede dialoog over een huwelijks aanzoek. Even was ik afgeleid door de pijnlijke knietjes; ik heb pasgeleden een knieoperatie gehad. Goed gedaan,Dana.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, Dana! Het onderwerp is reëel en wrang, maar vanuit deze situatie krijgt het iets grotesks. Daar hou ik wel van!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig Dana en dan dat onverwachte einde. Geweldig mooi. Ik geloof dat ik geacht word allemaal diepzinnige dingen te zeggen waar je dan van leert. Maar helaas, ik kom echt niet verder dan: PRACHTIG

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed stuk. Eerlijk gezegd dacht ik even dat het om een dildo ging, maar het was een keurig huwelijksaanzoek waarbij een ring te pas kwam. Het sterke aan jouw tekst is dat je een zwaar onderwerp (culturele belemmering) zo luchtig vertelt zonder melig te worden.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana M, Voor mij leest het als een geslaagde parodie.Compliment! Paar taalzeurtjes: vermijd tegenwoordig deelwoorden als 'smekend' en 'snikkend'. En deze zin:
Je smacht naar me, je lichaam verraadt je, je blozende wangen, je hunkerende mond.
wees consequent in tijd en vorm: 'je smacht naar me, je lichaam verraadt je, je wangen blozen, je mond hunkert.' (Dan heeft het een cadens - voel je 'm?)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Vervoortk dank je, zo hé een hele film nog wel :o @Maddrug, mijn man heeft een jaar geleden een nieuwe knie gekregen, ik had hem ook te lang laten wachten :D @bartsnel, dank je :o ik hou van grotesk, dat woord daar kan je zoveel kanten mee op @Henny Fortuin, PRACHTIG vind ik al diepzinnig genoeg, bedankt voor je compliment :) @PetraO, een dildo om door een ringetje te halen :D , o jee, nou verpest ik het door mijn plots opkomende meligheid :o Ik bedoelde natuurlijk: heel erg bedankt voor je compliment :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dana M, Voor mij leest het als een geslaagde parodie.Compliment! Paar taalzeurtjes: vermijd tegenwoordig deelwoorden als 'smekend' en 'snikkend'. En deze zin:
Je smacht naar me, je lichaam verraadt je, je blozende wangen, je hunkerende mond.
wees consequent in tijd en vorm: 'je smacht naar me, je lichaam verraadt je, je wangen blozen, je mond hunkert.' (Dan heeft het een cadens - voel je 'm?)
Ik voel hem en pas hem daarom meteen toe, dank je wel

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal is zo echt, dat ik medelijden met die 2 heb. Ze houden intens van elkaar, maar zij gaat helaas haar ongeluk tegemoet vanwege de familie-eer. En dan die knie. Wat prachtig bedacht. Een triest verhaal heel mooi neergezet.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, [Een geforceerde glimlach schenkt hij haar.] zou het niet lekkerder lopen als je zei: Hij schenkt haar een geforceerde glimlach? Om de 'kramp in mijn poten' moest ik lachen. Ik kreeg het idee van een polderjongen versus een exotisch meisje. Je hebt een mooie dialoog geschreven.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dana. Ik moest 'm twee keer lezen maar ik vind 'm erg goed.
dat kunnen mijn knieën niet aan
Moet dat niet één knie zijn? Knielen voor een aanzoek doe je op één knie, toch?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dat kunnen mijn knieën niet aan
Moet dat niet één knie zijn? Knielen voor een aanzoek doe je op één knie, toch?
Dat is waar, maar zij wachtte zolang met antwoord geven dat hij een paar keer van knie moest veranderen :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat moet ik hier nu nog aan toevoegen? Gewoon lekker, Daan!
Dank je Conny x

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, Marietje, Richard, Ostinato en Johanna, bedankt voor jullie complimenterende reacties

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, [Een geforceerde glimlach schenkt hij haar.] zou het niet lekkerder lopen als je zei: Hij schenkt haar een geforceerde glimlach? Om de 'kramp in mijn poten' moest ik lachen. Ik kreeg het idee van een polderjongen versus een exotisch meisje. Je hebt een mooie dialoog geschreven.
Misschien zou dat inderdaad lekkerder lopen, ik denk er nog even over, omdat ik die geforceerde glimlach extra wou benaderen zette ik die voor hij, misschien verander ik het nog wel. Dank je voor je positief opbouwende reactie

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ga ook voor: Hij schonk haar een geforceerde glimlach. Zielig verhaal, maar mooi neergezet. Arme jongen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga ook voor: Hij schonk haar een geforceerde glimlach. Zielig verhaal, maar mooi neergezet. Arme jongen.
Ik word er zelf ook een beetje verdrietig van, maar ben toch blij dat het me gelukt is om een dialoog te schrijven.