Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 - Strijd

‘Je kunt rustig gaan. Dan zeg je gewoon tegen hem dat hij de kinderen in bed legt. Je moet toch nog naar de bibliotheek?’ ‘Dat kun je echt niet doen! Je wil toch weer wat maken van je leven, zaken op een rij krijgen?’ ‘Luister toch niet naar haar. Ze is een zeikwijf, dat weet je toch?’ ‘Je krijgt er spijt van. Stel dat er bekenden zijn? Of dat je weer eens vergeet dat je getrouwd bent. De laatste keer werd je wakker in een vreemd bed.’ ‘Das toch lachen! Je hebt de laatste tijd zo verschrikkelijk je best gedaan. Een keertje mag best.’ ‘Doe het nou niet, dadelijk raak je je rijbewijs weer kwijt. Voorwaardelijk weet je nog?’ ‘Dan ga je gewoon met de fiets. Zeg je tegen hem dat je bent begonnen met het opbouwen van wat conditie. Hij valt toch zo op strakke vrouwtjes?’ ‘Blijf liever thuis vanavond. Er zijn leukere dingen om te doen. Je kunt vanavond beter met een kopje thee op de bank gaan zitten. Het is een mooie avond om te beginnen met breien.’ ‘Trek je jas nu maar aan. Lippenstift op en lekker met de fiets de stad in. Hooguit tot een uurtje of tien. En als het heel gezellig is, misschien heel ietsje later. Vergeet je kauwgom niet in je tas te stoppen. En misschien voor de zekerheid een paar condooms’. ‘Ik ben teleurgesteld in je. Hoe is het mogelijk dat we hier weer zitten? Sta alsjeblieft op en ga terug naar huis.’

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het woordje "innerlijke" voor de titel had gezet, dan had ik hem meteen doorgehad. Een goede dialoog die je aanzet om meteen nog eens te lezen.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8) Leuk en origineel, Johanna. Met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, ik wist het even niet. Dissociatieve identiteitsstoornis; van breien met thee tot kauwgom met condooms? Toen dacht ik aan een stel vriendinnen met eenieder hun eigen mening die de hp toespreken en vervolgens kwam ik tot een innerlijke strijd. Maar ik kan de laatste zin niet plaatsen. Hoe hard ik met mijn, jou inmiddels bekende, blonde hoofdje nadenk. Wil je het later vertellen?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, Daarom had ik dat uiteraard niet voor de titel gezet :) @Woodpecker, Dank je! @Mili, Uiteraard wil ik het verklappen. Maar ik denk niet dat het nodig is. Waarom is de laatste zin onduidelijk? @Ryn, Dank je!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het begin dacht ik ook aan vriendinnen, maar naarmate ik verder las, zag ik een vrouw met een engeltje en duiveltje op haar schouders. Mooie weergave van een innerlijke strijd.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de commentaren niet gelezen. Ik zag een engeltje en een duiveltje op de schouders van je hp. Goed gedaan. Wel een vermoeiend bestaan hoor.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff! Wel druk in haar hoofd. Ik hoop dat ze er een paar naar huis kan sturen. ;) Het is rommelig om te lezen maar wel duidelijk. Origineel gedaan. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geslaagde innerlijke dialoog. Als ik die vrouw was, zou degene in mij die opgetut naar de kroeg gaat het winnen. Breiend op de bank doorbrengen met een kop thee is nu niet direct een aanlokkelijk alternatief.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zag inderdaad ook gelijk een engeltje en een duiveltje rond haar hoofd zweven. Origineel idee, en goed uitgevoerd!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht ook eerst aan vriendinnen, vond die ene wel wonderlijk advies geven en kon de laatste zin ook niet plaatsen. Pas bij de reacties viel het kwartje van de innerlijke strijd en klopte het allemaal weer helemaal. Ach, ik kan ook niet altijd even snel zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lilithx, Ostinato, Schrijvengeluk, Marietje, PetraO en bartsnel, Dank voor jullie reactie. @Schrijvenmaar, Mili vond de laatste zin inderdaad ook onduidelijk. Gezien ik de zin of eigenlijk het hele verhaaltje zelf heb verzonnen zie ik het onduidelijke niet zo goed :o. Mag ik vragen waarom de zin onduidelijk schepte?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had over de laatste zin heen gelezen: ze is al gezwicht! Nu nog dat breiende trutje tot zwijgen brengen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar de eerste keer dat ik 'm las dacht ik dat die zin werd uitgesproken door een man die ze had willen veroveren - waarschijnlijk door de witregel verwachtte ik een ander aan het woord. Maar dat was zo'n rare wending, dat ik 'm daarna wel doorhad.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[‘Ik ben teleurgesteld in je. Hoe is het mogelijk dat we hier weer zitten? Sta alsjeblieft op en ga terug naar huis.’] Johanna, ik peins nog steeds over deze zin die anderen wel begrijpen :-(. Waarom in het meervoud in de middelste zin? Toch twee persoonlijkheden; de een die de ander vermanend toespreekt?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gevecht tussen het brave en het uit-de-band-springende, twee totaal uiteenlopende karakters. De gulden middenweg ontbreekt, die is de strijd moe waarschijnlijk. Hoe kan je nog genieten als je constant teleurgesteld blijft in jezelf Heel graag gelezen

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook hier voelde ik me na vier keer lezen de domste van de klas. Eerst dacht ik aan een dialoog tussen twee vrouwen. Toen probeerde ik het met HP en twee vriendinnen. Toen dacht ik: wie reimt sich das zusammen. En toen gaf ik het op. Ik verkeer regelmatig in hemelse sferen, maar aan een engeltje en duiveltje op haar schouder had ik niet gedacht. Nu vind ik het wel een geinig verhaal. Meerdere condooms; moet een hete tante zijn. Met moeite graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
als je het leest als twee mensen die een derde persoon van advies voorzien, is niet duidelijk wie de laatste zin zou uitspreken en waarom hij meervoud zou zijn -ik snap dat dat voor een ander juist de doorslag zou zijn om het als innerlijke strijd te lezen, dat de brave kant nog na-pruttelt tegen het genomen besluit, maar goed, zoals gezegd, ik kan ook niet altijd even snel zijn; ik had er zonder de reacties zelf geen engeltje/duiveltje dialoog uitgehaald.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan. Eerst dacht ik aan twee verschillende personen, maar na de eerste alinea begreep ik dat het om gedachten gingen. Je zou er gek van worden, telkens die stemmen in je hoofd.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@bart, Mili, Schrijvenmaar en PetraO bedankt voor jullie reactie over de laatste zin. [‘Ik ben teleurgesteld in je. Hoe is het mogelijk dat we hier weer zitten? Sta alsjeblieft op en ga terug naar huis.’] was inderdaad 'de brave' die in wij-vorm sprak. Dat vond ik zelf wel grappig. Tenslotte was HP met haar hele mentale familie in de kroeg aangekomen. Ik kan het eventueel nog aanpassen naar 'je'. Ik denk er nog even over na. @Dos, ik vermoed niet dat je de het domste van de klas bent. Misschien is jouw geweten niet zo wild :). Overigens dacht ik zelf dat het vrij duidelijk was. Bedankt voor het lezen en reageren. @Anne en Dana, dank voor jullie reactie. Zelf heb ik nog niet veel gereageerd op de andere dialogen. Ik lees wel mee, maar heb een behoorlijk drukke week dus is het er nog niet echt van gekomen om te reageren.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven en erg leuk bedacht! Komt me vaag bekend voor als mijn vrijdagavond dilemma, waar het duiveltje meestal ook wint. ;)

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij duurde het ook even maar ik begon hem halverwege wel door te krijgen. Mooi dat die twee stemmen ook echt van elkaar verschillen, een ander soort taal praten. Meerdere condooms? Hahaha volgens mij wil ze wel om een uur of tien weer thuis zijn, maar heeft ze er nog geen specifieke datum bij bedacht! De Sloerie! Voordat ze die condooms gaat gebruiken moet ze volgens mij die breimuts dan wel eerst ergens in een gracht zien te dumpen. Of niet... dan kan het nog een vermakelijk vervolg opleveren :P

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna B,
‘Ik ben teleurgesteld in je. Hoe is het mogelijk dat we hier weer zitten? Sta alsjeblieft op en ga terug naar huis.’
Maakt het voor mij helemaal af. Ze is uiteindelijk van huis vertrokken, inclusief haar deel dat thuis wilde blijven (dat 'we' doet het 'm). Nu speelt het thuisdeel weer op - ze zal vertrekken en eenmaal thuis begint het weer van voor af aan. Sterk stuk!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, met heel veel plezier gelezen. Niet een condoom maar een paar, zozo, mevrouw heeft er zin in. En dan: Hoe is het mogelijk dat we hier weer zitten Dat 'weer', geweldig.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had ik bijna je dialoog gemist, op het nippertje mijn reactie. Gewetenswroeging, gesprekje met jezelf, goede dialoog, krachtig en vermakelijk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg origineel en knap hoe je bijna iedereen op het verkeerde been hebt gezet. Mij iig wel. Ik kwam er pas achter :!: dat beide stemmen van dezelfde persoon waren toen ik de reacties las.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Vervoortk, Fatamorgana, Jan, Henny, Maddbrug en Angelieke, Bedankt voor jullie reactie! Leuke opdrachten de laatste weken. Leuke verhalen ook van iedereen. Ben benieuwd naar volgende week.