Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#26 - Zomervakantie (vervolg op # 25)

‘Dylan, wat leuk om je te zien, maar de lessen beginnen volgende week pas.’ ‘Sorry, mevrouw van Eerd, ik kom het boek terugbrengen dat ik van u geleend heb.’ ‘Zeg maar Kristel, je hoeft nu niet zo formeel te zijn.’ ‘Oké. Kristel.’ ‘Wil je even binnenkomen, ik ben aan het koken.’ ‘Dat is goed.’ ‘Wat vond je van het boek?’ ‘Wel spannend, had niet verwacht dat Humbert in staat zou zijn om een moord te begaan. Maar ja, oude liefde…’ ‘Ik begrijp precies wat je bedoelt. Hier proef eens.’ ‘Mmm, lekker zoet en net pittig genoeg.’ ‘Volgens mij hebben we dezelfde smaak.’ ‘Dat zou eens goed kunnen, mevrouw van… ik bedoel Kristel.’ ‘Het is wel fijn dat je je moeder laat weten dat je niet thuis eet.’ ‘Ik kook meestal voor mezelf, ze vindt het belangrijk dat ik leer zelfstandig te zijn.’ ‘Dat is een hele volwassen instelling. Drink je wijn?’ ‘Afgelopen verjaardag heb ik voor het eerst een biertje mogen drinken, wijn heb ik nog niet gehad.’ ‘Eén glaasje kan geen kwaad, het hoort bij dit gerecht.’ ‘Je hebt een mooie collectie.’ ‘Alles eerste druk. Er zitten een paar exclusieve exemplaren bij.’ ‘Waarom staat de boekenkast in de slaapkamer? Is er geen ruimte in de andere kamers?’ ‘Nou, ik wil na het pakken van een boek meteen op bed neerploffen, er is geen lekkerder gevoel. Probeer het maar eens.’ ‘Het is inderdaad een zacht bed.’ ‘Je huid is ook zo zacht.’

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Ook een mooi en geslaagd vervolg. En ja, Kristel, die zie ik wel neerploffen. Denk ik toch een beetje aan Sylvia. Een dingetje; 'Dat is goed' vind ik niet helemaal passen. 'Graag' lijkt me beter te passen. Maar da's waarschijnlijk, in retroperspectief :o , persoonlijk.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm, doet me ergens aan denken. Met veel gegniffel gelezen. Een boekenkast in de slaapkamer is erg origineel, die juf zie ik ook wel zitten. Dat hij er in zijn onhandigheid nog achter vraagt of ze nergens anders plaats heeft voor een boekenkast vind ik precies passen. Ben zelf ook ooit eens met een smoes, bij-les chemie gaan volgen bij de juf, terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig was... als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig lag die juf niet met een flacon salpeterzuur of een kilo moleculen in bed. :) Graag gelezen, mooie creatieve dialoog.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een jonge sneuzel die het zegt, weet nog niet alle passende reacties :)
Daar heb je dan ook weer gelijk in :) Maakt het misschien nog wel sterker. Lang leve de jeugdige onbeholpenheid.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Van het glaasje naar de collectie vind ik van de ene alinea naar de andere een iets te abrupte overgang. Verder heb je je testosteronpuber en Kristel perfect, door de dialoog heen, naar bed geleid. Gaaf gedaan.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onze boekenkast staat ook in onze slaapkamer. Wat een verleidingstechniek :) Ik vind het een geslaagde dialoog.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker en vast magisch :) Ik heb ook meer plaats voor mijn boeken, dan voor mijn kledij in de slaapkamer. Maar dat komt omdat ik liever boeken koop dan kleren. Oepsie :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heeft hij mooi voor elkaar dan. En de juf schijnbaar ook. Een vriendin van mij had onlangs een vrij jonge scharrel (hij was wel meerderjarig overigens). Eigenlijk deed ze niets als klagen. Hij was nog zo onhandig, blabla. Dus ik ben wel benieuwd of we nog een verhaaltje vanuit Kristel krijgen. Ik ben nieuwsgierig hoe zij het allemaal ervaart.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, als het de hele maand nog verboden verlangen is, dan is er een grote kans dat het verhaal van Kristel nog een staartje krijgt :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In de zomer heb je meer boeken dan kleren nodig :P, maar Winter is Coming :D
Bwa, je hebt niet zozeer meer, maar warmere kleren nodig in de winter ;)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke dialoog, Richard. Turbo-Lolito. Laten we maar hopen voor de juf dat deze affaire niet op Facebook terecht komt.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd, gevoelsmatig vind ik dat 'rotzooien' met de juf moet kunnen. Zeker als ze een perzikhuid heeft. Het andere zal ook wel navenant zijn geweest Richard, of niet soms? Zou me tegen vallen. :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze bindt de kat wel op het spek zo...Knap hoe je je beperkt tot alleen dialoogzinnen en je zo de situatievtoch duidelijk schetst.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oe, ik hoop dat je sneuzel ook nog eens in een verhaal weet te verwerken, wat een geweldig woord! Lekker verhaal, trouwens. Het heeft inderdaad iets klungeligs; mooi detail vond ik het eerlijke wijn-antwoord. (Wel lastig dat iedereen nu net vervolgen gaat schrijven nadat ik een weekje tamelijk afweizg was ... hoewel dit goed te lezen was zonder voorgaande, kon ik het uiteraard niet laten dat er toch maar bij te zoeken, maar pfff en het is al zo druk hier tegenwoordig ... hoe houden jullie het allemaal bij?)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvers hé... Georganiseerde chaoten... Sneuzel is een woord dat we wel eens gebruiken in ons dialect. Moet kunnen om af en toe het Limburgs door te laten schijnen :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geniet van deze dialoog en de opmerkingen en vergeet da t ik geacht word commentaar te leveren. Mijn dank voor het woord 'sneuzel' zelden zo'n mooi verklankt woord gehoord (is dit nog Nederlands?) En dan zal ik ook maar de boekenkast naar mijn slaapkamer gaan zeulen. Prachtig, Richard, wat leuk, ik ben bang dat ik nu met mijn opdrachten een weg ingeslagen ben waar ik voorlopig niet meer vanaf kom. Zelden heb ik met zoveel plezier alle teksten gelezen en had ik zo weinig inhoudelijk commentaar. Ik kom gewoon niet verder dan prachtig, prachtig en nog eens prachtig.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan ben ik van mening dat je opdrachten het beste uit de schrijvers haalt, dat is een hele mooie eer. Sneuzel wordt in mijn streek nog wel vaker gebruikt. Meestal in de zin van: "ik loat mich zoget toch neet ziggen van soe inne sneuzel" Grof vertaald: Dat broekie vertelt mij niet hoe ik iets moet doen.