Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#25 - Verboden Verlangen

De wereld danste en stond stil. Mijn hoofd voelde licht en leeg. Ziekte kwam in mijn lichaam, en sloeg het licht uit mijn ogen. Het kromde mijn lippen, maakte mijn rimpels dieper. Maar vandaag trok een nieuwe kracht door mijn lichaam. Een invasie tegen de duisternis. De geallieerden, het goede. Het kriebelde, sloop omhoog en ontstak een twinkeling in mijn ogen. Mijn hoofd voelde niet meer licht en leeg. Nu denk ik: Zou ik het Leven weer kunnen pakken? Vastgrijpen liever, bij de armen, en in een vreugdevolle dans er weer mee kunnen samen smelten? En als ik het kan, zou ik het willen? Want in de spiegel bespeur ik nog steeds een triestheid in mijn gezicht, samengesmolten met angst. Het waait over me heen als een windvlaag door de bomen. Het komt en het gaat. Ik wil niet weer losgelaten worden, uit de bocht vliegen, op de koude vloer neergesmeten worden. Ik wil niet weer het Leven van de dansvloer zien weglopen, waarmee al het goede verdwijnt, een verstikkende duisternis achterlatend. Ik twijfel.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftige gevoelens! Een zieke die op het randje heeft gebalanceerd en nog niet durft te hopen dat het echt beter gaat? Die zichzelf dus dat verlangen min of verbiedt? Mooi hoor. Kijk even naar deze zin: "Maar vandaag trok er een nieuwe kracht zich door mijn lichaam". Hier moet je volgens mij ofwel 'zich' weglaten, ofwel - als je het wederkerig wilt maken - 'er' weglaten.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel, thanks voor je reactie! Ja ik worstel met deze zin. Ik denk dat ik 'er' dan ga weglaten. Wat vind jij mooier? 'er' weg of 'zich'?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lucius, je kunt 'er' ook weglaten. Kijk maar. Maar vandaag trok een nieuwe kracht door mijn lichaam.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi stuk. Ik heb wel een beetje moeite met de wisselende tijdsbepaling in deze zinnen: Mijn hoofd voelde niet meer licht en leeg. Nu denk ik: Zou ik het Leven weer kunnen pakken? Gevoelsmatig zou 'mijn hoofd voelde..' misschien beter achter de vorige alinea vast passen, en 'Nu denk ik' op een nieuwe regel.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het raakt me, intrigeert me. Voelt het zo om ongeneeslijk ziek te zijn? Mooie metaforen gebruikt zodat de lezer zich kan inleven. Het voelt echter niet af voor mij. Ik denk dat het nog scherper, krachtiger en dus gevoeliger kan. Mooi gedaan! :thumbsup: