Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 25 Verboden Verlangen, De Harley Davidson

Daar is die vervelende bluffer weer met zijn Harley Davidson. Wat irriteert het me elke keer weer als die vermaledijde Bertus de mannen op het werk de ogen uitsteekt en bij de vrouwtjes de stoere bink uithangt met zijn motor en leren pak. Kon ik ook maar eens de blits maken met een Harley. Wie weet lukt dat ook nog. Die domme Bertus legt de sleutel van zijn locker altijd op zijn bureau en straks heeft hij stafvergadering. Dat duurt zo’n anderhalf uur. Als hij weg is, kan ik mooi zijn pak uit de locker aantrekken en naar de lunchroom van José gaan toeren. Wat zal ze opkijken als ik met dat leren pak op die Harley aankom, een saucijsje met bakkie koffie nuttig en een babbeltje met haar kan maken. Misschien dat ze dan interesse in me krijgt. Dat plan moet kunnen lukken. Straks, als de motormuis naar de vergaderkamer gaat, kan ik in actie komen. Met mijn motorervaring is dat geen probleem. Maar hoe lang zal ik wegblijven? Het leren pak aantrekken en helm opzetten duurt 5 minuten, naar de motor lopen ook 5 minuten, naar José rijden zo’n 10 minuten en een babbeltje met haar maken, tenminste 15 minuten. Dan weer terug, ook weer 20 minuten. Totaal dus 50 minuten. Maar wat, als er opstoppingen in het verkeer zijn, of als Bertus eerder uit zijn vergadering komt? Dan hang ik. Toch link eigenlijk. Laat ik straks maar op de fiets een saucijsje gaan nuttigen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verstandige beslissing van de HP. Hoewel ik misschien liever had gelezen dat hij het echt had gedaan en een enorme blunder maakte (onderuit ging, José die de motor herkende).

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal, Jac. Ik vind wel dat je het allemaal nogal voorkauwt voor de lezer, waardoor er eigenlijk geen spanning in zit.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, ik vind de combinatie van koffie met een saucijsje zo vies :rolleyes: En weer wil je vreemde vrouwen gaan behagen :lol: Laat iets meer aan de verbeelding van de lezer over zou ik suggereren.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat wordt zo niks met die HP van jou. Als hij geen risico's durft te nemen zal hij José nooit kunnen versieren. Op zijn fiets lukt dat al helemaal niet. Zo probeert hij het al jaren, zonder siucces. Files zijn geen probleem voor motorrijders! Die scheuren toch overal langs. In motorkringen spreek je niet van 'vermaledijde', maar van vervloekte, tering of kanker. Dat maakt je HP al iets minder braaf. Echte motorrijders nuttigen ook niet, die zuipen of slurpen. Wel een leuk verhaal, Jules.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lekker vlot geschreven. Je moet die Harleyfan echts iets stoers laten doen. Misschien dwars door de etalage naar binnen racen? Zo goed als hij beweert te kunnen rijden, kan hij helemaal niet.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het slot is nogal teleurstellend, maar wellicht dat HP zijn werkelijke daden hier niet laat zien.... het is immers verboden te rijden op andermans waar, ze zouden hem eens snappen door zijn gepoch

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha. Hopelijk beledig ik niemand maar: Mannen in het leer op een Harley... Dat zijn vaak van die cowboy en indianen types. Hij kan beter zijn fiets (of de Harley) en zeker het leren motorhesje achterwege laten. Misschien kan hij beter leren gitaarspelen of zingen. Mannen op een podium, dat werkt vaak beter. Buitengewoon vermakelijk verhaal. Ik zie het verlangen van HP voor me.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
HP het verhaal laten vertellen terwijl hij op de motor zit en tot slot iets verrassends laten gebeuren? José is die dag vrij of José komt naar buiten rennen en roept ... (die mag jij bedenken) Gegeven is leuk genoeg voor grappig of zielig verhaal. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een "spring-maar-achterop" verhaal, waar ik toch om moest glimlachen. Stoere plannen en dan weer op de Gazelle......

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elsschot zei het al: Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. Leuk stukje, Jules. Het zou nog wel iets overdrevener mogen wat mij betreft.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Jules, Qua taal heb ik soms wat moeite met bepaalde woorden: bluffer, vermaledijde, de blits maken, Bertus. Het komt wat oubollig over, en zorgt ervoor dat ik er minder lekker doorheen lees. Uiteraard kan dat ook een kwestie van smaak zijn van mijn kant. Het gegeven over een Harley willen "lenen" vind ik leuk en origineel. Het verhaal verliest alleen helaas vaart vanaf het moment dat de hoofdpersoon gaat bedenken hoelang hij weg kan blijven. Die optelling van de minuten zou ik weglaten. Van mij had de hoofdpersoon ook wel iets wilders mogen doen. Ik ben benieuwd wat er was gebeurd als hij wel de motor had gepakt.. ;-)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
# Allemaal, Duidelijk een diversiteit aan meningen. De verlangens van de HP hadden inderdaad op allerlei manieren uitgewerkt kunnen worden. Ik heb voor die saaie fiets gekozen. Leek me een leuk contrastvol einde. Maar het had inderdaad veel spannender gekund. Misschien wat voor een volgende keer. Bedankt voor de leerzame reacties.