Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verboden Verlangen

Wat is dat nou weer voor een rariteit. Dat ik het niet kan maken, komt uit de mond van iemand die er nog niet mee in aanraking is gekomen. Dat is wel duidelijk. Nou goed, als ik nou aangeef dat het absoluut kosjer is en dat ik het zelf alleen maar zou aanraden aan iedereen die met hetzelfde kampt. Ja, inderdaad, ze komt dus vanavond en dat zal niet de enige avond zijn dat ze het huis hier met haar vrolijkheid zal opfleuren. Dát is me duidelijk, dat het geen mens mag ontbreken aan begrip en een beetje liefde als het gewenst is, en dat is het. Ik had een kanjer van een vrouw, een lekker ding, een beetje mollig en toch niet te vet, en ik hield van haar. Mijn lief varkentje noemde ik haar en ik zou het zo weer doen. Oh Jezus wat mis ik haar. Ik herinner me nog goed dat zij mij ook een koosnaampje wilde geven en dat ik moest vertellen welke ik dan leuk zou vinden. Ik vond stoere bink zo afgezaagd en heb toen mijn dappere krijger voorgesteld aan haar. Nu zou ze dat niet meer fijn vinden geloof ik. Ook de mensen uit de straat kijken me maar raar aan. Maar ik kan er niks aan doen wil ik ze toeschreeuwen, ik kan het niet helpen dat ik niet alleen verder wil, en dan maar dood gaan zo ben ik niet, dan maar een ander vrouwtje zo ben ik wel.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een relatieperikelen levert deze opdracht op zeg! Smalrac, begrijp ik het goed dat het "varkentje" inmiddels uit beeld is en dat de buurt (of het gezin) aan een nieuwe (vrolijke) vrouw? Je bent een beetje slordig met de leestekens daarom ben ik er niet helemaal zeker van. Duidelijk een man die het in z'n eentje niet redt, dat heb je mooi neergezet.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend, want ik ben benieuwd naar wat er is gebeurd. Ik krijg het idee dat jouw hp die vrouw heeft vermoord. En hij zal daar vast mee doorgaan.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, Petra O heeft wel een heel erg drastische interpretatie. Ik vermoedde een natuurlijke dood. Maar in elk geval heb je mooi weergegeven hoe de HP in een 'monologue interieur' (dank u L.P.) zichzelf een rechtvaardiging wil verschaffen voor de nieuwe liefde in zijn leven. Althans, ik hoop dat mijn interpretatie correct is.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, ik had een natuurlijke dood in m'n kop. Alleen wel te vroeg. Dat ik niet zoveel leestekens heb gebruikt is denk ik omdat ik het hier niet zo nodig vond. Leuk om zoveel verschillende interpretaties te lezen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi en lekker rauw, al dacht ik ook aan moord. Dat roept het thema op, ben ik bang. Ik ben wel heel benieuwd wie het tegen hem gezegd heeft, dat dat niet kan. Want in de eerste zinnen krijg ik de indruk dat hij reageert op ene opmerking van iemand die het niet meegemaakt heeft.Of dekt hij zich van te voren al in?

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend! Ik moest het twee keer lezen om het helemaal te snappen. De eerste alinea zet me een beetje op een verkeerd been (of misschien het juiste been??). "Uit de mond van iemand die er nog niet in aanraking mee is gekomen" en het woord "rariteit"..... ik begon eigenlijk te denken dat HP zijn dode(?) of weggelopen(?) vrouw heeft vervangen door een écht varkentje. Komt misschien vooral door het woord rariteit dat ik geneigd ben er meer achter te zoeken dan gewoon een andere vrouw. Heb ik het goed? Maar zo te zien zijn er veel interpretaties mogelijk!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man (of vrouw) die niet alleen verder wilt. Het is wel uit het leven gegrepen hé :) Ik mis alleen nog wat de emotie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar de technische aspecten van het verhaal heb ik niet gekeken. Er lijken wat mij betreft twee mogelijkheden te zijn. De buren vinden het moeilijk om HP onder ogen te komen na de dood van zijn partner? Of heeft hij haar toch stiekem vermoord?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de eerste 4, 5 zinnen, dacht ik: waar gaat dit over? Nadat ik het hele stukje gelezen had en nog eens doornam, begreep ik de invalshoek. Knap gedaan. Wat anderen, of de mensen uit de straat denken, moet je gewoon niks van aantrekken. Deze vaak voorkomende situatie heb je mooi en ontroerend beschreven.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] Dat ik niet zoveel leestekens heb gebruikt is denk ik omdat ik het hier niet zo nodig vond.[...]
Ik ben het met Bart eens. Sommige dingen kun je niet vinden. :) Leestekens kun je soms al dan niet plaatsen. Er zijn er echter ook, vooral komma's, die voor de structuur noodzakelijk zijn, zoals een komma voor aansprekingen en bij tussenwerpsels.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hij moet haar wel vermoord hebben, anders is het niet leuk. De interpretatie van Fatamorgana vond ik heel grappig. Het zou ook een reden kunnen zijn dat niemand iets met hem te maken wil hebben.