Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #25 - Verboden verlangen (onmacht) #bijgewerkt

Tranen stroomden als een wilde rivier over mijn gezicht. Jacob begreep het niet, en hij zou het nooit begrijpen. Ik was echt stapelverliefd, maar mijn familie zou het nooit goedkeuren. Een blanke westerling. En daarnaast werd ik over een jaar uitgehuwlijkt aan ene Gorkan. God ik weet niet eens hoe oud hij is, of hoe hij er zelfs maar uitziet. En toch was het voor me bepaald, liefde buiten de wil om. Jacob wilde dat we zouden vluchten. Ware liefde laat zich door niets stoppen zei hij. Maar ik kan mijn familie niet in de steek laten, helaas. Ik weet wat er met tante Nouran gebeurd is. Ik staar naar buiten. De schemer valt in en werpt een macabere duisternis over de straat. Daarbuiten is de vrijheid, liefde. Hierbinnen is mijn hart gevangen. Alsof het geen deel is van mijn lichaam of persoon. Maar een gebruiksvoorwerp dat te pas en onpas aan iemand kon worden aangeboden. Waarom is mijn wereld zo wreed? Nederland zou alles beter maken had mamma gezegd. Maar waarom moet ik dan nog de kwelling ondervinden van het geloof. Ik wil niet Gorkan’s vrouw worden, nooit niet! En nu heeft zelfs mijn Jacob een ultimatum gesteld. Ik sta op en loop naar mijn metalen bureau. De schaar schitterd uitnodigend in het maanlicht. Ik druk de scherpe punt in mijn pols. Ik druk harder. Bloed druppelt op het bureau. Van boven naar beneden, zo moet het. Ik sluit mijn ogen, dit is de enige uitweg. Mijn hart behoord aan niemand!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm hij verwerkt alleen de spaties/enters en open ruimtes na het uitspreken van de zinnen niet? Of zet hij altijd alles automatisch op elkaar?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb hem aangepast. Had een dialoog geschreven ipv een monoloog. Fout gelezen, maar nu dus de juiste versie!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie er geen monoloog in, maar het verlangen is wel duidelijk. Dat wordt wel erg hard de kop ingedrukt aan het slot, hoor. Leuk stuk. Misschien zijn wij in het Westen wel niet goed wijs met onze hang naar Ware Liefde.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Koen, om toch een monoloog te bekomen, kan je best alles van de vrouwelijke hp in ik-vorm zetten (en eventueel ook in tegenwoordige tijd). Let ook op je vervoegingen, hier vervoeg je opeens in derde persoon meervoud: Ze wilden niet Gorkan’s vrouw worden, nooit niet Het verlangen en de onmacht is wel heel duidelijk voelbaar in je tekst.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Lilith, Ik pas hem morgen nog eens aan. Ben gewoon gewend alles te schrijven in verleden tijd. Dat laatste is een foutje, moet gewoon wilde zijn ipv wilden. Gr

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Lilith, Ik pas hem morgen nog eens aan. Ben gewoon gewend alles te schrijven in verleden tijd. Dat laatste is een foutje, moet gewoon wilde zijn ipv wilden. Gr
In tegenwoordige tijd moet ook niet hoor, je kan gerust je stuk in verleden tijd schrijven. Ik stelde het alleen voor, omdat ze op het einde zichzelf verminkt en dan zou ik als lezer zelf kunnen verder fantaseren over de afloop. Ik dacht wel dat het een foutje was :)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Valt nog lang niet mee om een monoloog te schrijven, blijkt wel. Aangrijpend stuk. Ben benieuwd hoe het gaat klinken als "ze" "ik" wordt.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voelde helemaal mee met de dame in tweestrijd. De onmacht en de dwanggevoelens om tot deze keuze te komen en de schaar ter hand te nemen. Pfff Prettig leesbaar.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessant en goed geschreven verhaal, Koen. Maar al lezend dacht ik niet met een monoloog van doen te hebben. Wel een goeie invulling gegeven aan de opdracht 'verboden verlangen'.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel stuk beter, Koen! Kijk nog even naar "Waarom was (is) mijn wereld zo wreed? Nederland zou alles beter maken had mamma gezegd. Maar waarom moest (moet) ik ..."

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een moeilijke situatie. Een dramatische uitweg. Ik hoop dat het mislukt. Ik hoop dat ze de kans krijgt om voor haar verboden vlam te kiezen. Goed verhaal!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kleinigheidje: mijn hart behoort aan niemand. Zou ik veranderen in: mijn hart is van mij En dan natuurlijk in je eigen woorden. Of is het juist het eenzame dat dit hart van niemand is, ook niet van de eigenaar?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies Henny, door zichzelf van het leven te beroven behoort haar hart niet aan Jacob of Gorkan, maar ook niet meer aan haarzelf.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het woord verboden in dit verhaal is wel één van de definitiefste, die je moet bekopen met de doodstraf. Nu heeft ze de hand aan zichzelf gelegd, wat de situatie waarin zij verkeerd nog eens extra pijnlijk duidelijk wordt. Ze zag geen andere uitweg meer. Sterk geschreven.