Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #25- Het Beest

Een fragmentje uit mijn thriller, waar ik druk mee bezig ben: Het Beest. Ik opende het deurtje van de kooi en zette de diertjes op mijn schouder. De lange staart kriebelde in mijn nek. Sonny klom omhoog en bleef op mijn hoofd zitten. Ik pakte een stuk komkommer uit de koelkast. Ze gingen op mijn knieën zitten en ik gaf ze beiden een stukje om te knagen. Zwarte kraaloogjes staarden me aan en brachten me terug naar mijn jeugd. Mijn vader had losse handjes. Het was niet genoeg dat hij ons hele gezin teisterde, maar hij vond het ook nodig om te laten zien dat hij de baas was. Telkens wanneer ik het voor mijn moeder opnam, moest ik dat niet alleen fysiek ontgelden, maar ook mijn rat werd aangepakt omdat hij wist dat hij me daarmee het meest raakte. Hij gebruikte vergif. Ik kwam er pas achter toen ik het beestje ontleedde, omdat het van de ene op de andere dag roerloos in zijn kooi had gelegen. Mijn vader noemde me gestoord toen ik in het schuurtje had gezeten terwijl alle organen gerangschikt lagen en ik mijn eerste autopsie uitvoerde. Het waren momenten waardoor ik mijn rust vond. Het snijden in weefsel en de uniekheid van elk orgaan was een schat die alleen voor mij bestemd leek. Hij liet me alle hoeken van de kamer zien toen hij die idioterie uit me wilde slaan, maar hij had geen succes. Misschien dreef hij me wel steeds verder bij hem vandaan en steeds vaker naar degene die zwegen en nooit commentaar gaven.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Moesje159,
Ik opende het deurtje van de kooi en zette de diertjes op mijn schouder. De lange staart kriebelde in mijn nek
diertjes is meervoud - de lange staart is enkelvoud,
had gelegen.
lag
had gezeten
zat Maak een keuze: 1 of 2 ratten, graag gelezen hoor! Groet,

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp: Dankjewel! Daar ben ik blij om. Een van de diertjes kriebelt in zijn nek met zijn staart, de ander niet. :-D Vroeger had hij een rat. Nu heeft hij er twee Sonny & Vito, maar dat is misschien wat onduidelijk.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zin 'het waren momenten waardoor ik mijn rust vond' las voor mij niet zo vlot. Ik zou er van maken 'in deze momenten vond ik mijn rust', maar dat hoef je natuurlijk niet aan te passen. Voor de rest lijkt me dit een heel leuke flashback voor in je thriller.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi om te lezen Moesje. Ik vraag me echt al helemaal af hoe het fragment in je thriller past. 'Het snijden in dat weefsel...' en alles wat over die autopsie wordt gezegd vind ik wel erg bijzonder en spannend. Het opende voor mij een heel perspectief. Ik had dit graag veel verder gelezen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow! Wat gaaf om te horen zeg. Word er blij van, dankjewel. Ik hoop dat je het Beest ooit in je handen hebt :-)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat het verboden verlangen is, is me niet helemaal duidelijk. Ik vermoed dat het opgesloten ligt in de laatste regel. Graag gelezen, moesje.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Moesje, mooi geschreven. Ik had wel hetzelfde als Janp, en volgens mij is het heel simpel op te lossen door "Een lange staart, kriebelde in mijn nek." Dan is het nog steeds één staart die kriebelt, maar het blijven meerdere beestjes. En de zin "moest ik dat niet alleen fysiek ontgelden, maar ook mijn rat werd aangepakt", blijft bij mij een beetje wringen. Benieuwd naar de rest van het verhaal!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar de technische kant heb ik niet gekeken. Ik vind dit een mooi stukje verhaal. Het is spannend en je merkt meteen dat HP niet helemaal pluis is. Flink verpest in zijb jeugd. Dat is natuurlijk het psychologische aspect van de thriller. Offtopic. Ik kwam erachter dat een kennis van mij een boek van jouw heeft gelezen. Ze noemde het een keer op een sociaal netwerk. En ik maar denken, waar ken ik haar naam van....

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh wat grappig. Dat was POD zat niet zo goed in elkaar, geen redactie enzo dus daarom flink mijn best doen met Het Beest :-)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben benieuwd naar de thriller want die zal vast gaan over een lustmoordenaar (die beginnen vaak met het ontleden van dieren, zo heb ik begrepen). Mooi fragment, want het roept verwachtingen op over het vervolg.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede opmerking : ik denk dat de organen dan worden aangetast en er dus anders uit zien, maar voor de zekerheid ga ik dat checken!

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van iemand die een blauwe maandag biologie heeft gestudeerd en zelf een rat heeft ontleed: het zal van het gif afhangen. Bij het standaard rattengif dacht ik dat de beestjes uitdrogen. Dat zou ook zonder ontleden zichtbaar moeten zijn. Maar ik kan me voorstellen dat er veel verschillende gifsoorten zijn.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben benieuwd naar het boek, het fragment is behoorlijk onheilspellend en belooft een spannend verhaal. Ik vind het altijd fijn (nou ja, in boeken dan) als verhalen over een psychopaat vanuit de psychopaat geschreven worden. Zodat ook gaandeweg duidelijk wordt wat ten grondslag ligt aan die afwijking. Daarvan krijg ik in dit korte stukje in ieder geval al het nodige mee.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een spannende opbouw en past zeker in een groter verhaal. Het maakt de lezer nieuwsgierig. Als jij al eerder een boek hebt geschreven ga ik ervan uit dat hier nog niet gekeken is naar de opmaak van het verhaal. Alles staat nu in 1 keer achter elkaar geschreven. Ik mis als lezer een rustpunt: het starten van een nieuwe zin op een nieuwe regel. Hoewel ik helemaal niets met ratten en dode dingen heb ben ik benieuwd geworden naar jouw verhaal. Succes! :)

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het ook met de feedback van de anderen eens. Als hij het gezin teisterde, is het wel logisch dat hij de baas was. Het lijkt nu een beetje dubbelop. ... in het schuurtje zat en alle organen gerangschikt op de tafel voor me lagen (of lagen de organen naast haar op de grond)(Ik heb een beetje in de zin gehakt. Ik vond dat autopsie een eigen regel waard was). Het was de eerste autopsie die ik uitvoerde. Op die momenten voelde ik rust. (zoiets) Het lijkt of je er heel vaak mee bezig bent geweest. Misschien waren er organen blauw verkleurd en trok ze de conclusie dat de rat vergiftigd was. degene - degenen (meervoud). Wel vreemd dat ze naar mensen toe gaat die niks zeggen. Ze lijden dus allemaal in stilte? Moeilijk om in zo'n kort stukje veel te vertellen. Weer heerlijk soepel geschreven.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerdere boek stelde niets voor hoor. Maar fijn dat jullie benieuwd zijn naar deze :-)
Moesje! Dat eerdere boek was toendertijd een prestatie waar je trots op was. Dat je nu bent gegroeid en het daarom anders/beter zou schrijven, is nog geen reden jezelf omlaag te halen. Dat "Het Beest" wordt vast erg spannend. Ik blijf je volgen!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Moesje, Ik ben het eens met Leonardo. Er staan hele bibliotheken vol met boeken - eerstelingen - waarover de auteurs later in hun schrijversloopbaan niet meer tevreden zijn. Maar je hebt tenminste al een boek! Blijf daar toch maar een beetje trots op.