Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#25 Barensweeën

Barensweeën Tot mijn verdriet ben ik mijn leven lang kinderloos gebleven. In mijn vruchtbare jaren heb ik al het mogelijke gedaan om zwanger te worden, maar niets heeft mogen baten. Tientallen potente kerels hebben hun lusten op mij mogen botvieren in de hoop dat er één prijsschieter bij zat. Nada. Tegen het einde van mijn vruchtbaarheidsperiode ben ik op de religieuze toer gegaan: ik werd zwaar godsdienstig. Bezocht dagelijks de kapel van Maria van Altijddurende Bijstand en verstookte daar duizenden kaarsen. Mijn landgoed, al mijn huizen en aandelen had ik per notariële akte vererfd aan de R.K. Kerk, in de vurige hoop dat de voorspraak van Maria mij gunstig gezind zou zijn, maar mijn smeekbedes werden niet verhoord, ze stond me niet bij... Mijn Vader in de Hemel had mij blijkbaar verboden te baren. Na mijn tweeënveertigste sloeg mijn Godsvrees om in haat en al mijn geloof in hem ging smartelijk verloren. Hij kon wat mij betreft de pot op. Ik ben nu eenentachtig en ik heb de hoop nooit opgegeven. Mijn moeder werd vijfennegentig en ik word ouder. Ik kan dus nog een kind opvoeden... Dr. Phillis in Houston heb ik bereid gevonden een experiment met mij te doen. Geld speelt geen rol. Mijn onvruchtbare baarorganen worden verwijderd en bij de eerste gelegenheid die zich voordoet, wordt mij een baarmoeder en eierstokken geïmplanteerd van een pas overleden, jonge moeder. Voor de helft van mijn aandelen levert Dr. Phillis ook zijn zaadcellen. En stiekem bid ik: God zij met mij.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gegeven, al zou ik meer emotie willen voelen. Haar boosheid, teleurstelling, de kerk. Misschien zijn 250 woorden te weinig, maar ook in je woordkeuze zou meer emotie mogen

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog niet zo lang op het forum Dos maar ik meen toch te mogen zeggen: een typisch verhaal van jou. Mooi geschreven en weer heerlijk origineel van insteek. Ook de humor ontbreekt weer niet. Hoe kom je op het idee; eenentachtig en nog kinderen willen baren. Nu begrijp ik waarom we alsmaar langer moeten werken voor ons pensioen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gegeven, al zou ik meer emotie willen voelen. Haar boosheid, teleurstelling, de kerk. Misschien zijn 250 woorden te weinig, maar ook in je woordkeuze zou meer emotie mogen
Inderdaad, Henny, slechts 250 woorden. Alweer 50 minder dan de vorige keren. Het worden er steeds minder. Zo drijven ze ons uiteindelijk het dichterschap in. Weg van het platte proza. Mark my words. ;) Vergeet niet dat die tante in de tachtig is en haar emoties allemaal al heeft verwerkt. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nog niet zo lang op het forum Dos maar ik meen toch te mogen zeggen: een typisch verhaal van jou. Mooi geschreven en weer heerlijk origineel van insteek. Ook de humor ontbreekt weer niet. Hoe kom je op het idee; eenentachtig en nog kinderen willen baren. Nu begrijp ik waarom we alsmaar langer moeten werken voor ons pensioen.
Iedere schrijver - amateur of professional - schrijft zoals hij gepend is. Hoe kom je op een idee? Het is mij ook een raadsel. Dank voor het lezen en de reactie.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prettig leesbaar en ik kon wel degelijk de emotie en de teleurstelling voelen van het gemis van niet zwanger te zijn geweest/geen kind kunne krijgen. Bizar idee trouwens, een vrouw van 81 die nog een kind wil. Maar niets 'menselijks' is ons vreemd. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prettig leesbaar en ik kon wel degelijk de emotie en de teleurstelling voelen van het gemis van niet zwanger te zijn geweest/geen kind kunne krijgen. Bizar idee trouwens, een vrouw van 81 die nog een kind wil. Maar niets 'menselijks' is ons vreemd. :)
Zo is dat! Manonos, dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekker Dos-verhaal! Mooie monoloog maar is haar verlangen verboden? Binnen de kerk, wellicht maar die heeft ze toch al vaarwel gezegd. Oja, en misschien moet ze niet al haar aandelen vererven, anders houdt ze aan het eind niets over voor Dr. Phillips.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij kon wat mij betreft de pot op. I
Dat is wat mij betreft genoeg emotie voor zo'n oud besje. Je moet het maar durven als je onder het juk bent opgevoed. Ik vond het zelfs iets te. Kun je nagaan. Mooi stukje, Dos. Volgens mij spel je de kranten, want actueel weer, met die transplantatie. De nieuwste 'verworvenheid' die mensen tot waanzin gaat drijven in de gedachte dat alles maar moet kunnen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekker Dos-verhaal! Mooie monoloog maar is haar verlangen verboden? Binnen de kerk, wellicht maar die heeft ze toch al vaarwel gezegd. Oja, en misschien moet ze niet al haar aandelen vererven, anders houdt ze aan het eind niets over voor Dr. Phillips.
In haar aanvankelijke gedachtengang was haar het baren van kinderen door God Himself verboden. Na haar 43ste heeft ze die vererving natuurlijk teruggedraaid. Dr Phillis is nl. niet goedkoop. Alleen al de operatierobot die hij voor die operatie moet aanschaffen kost bijna twee miljoen dollar.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Woodpecker]
Hij kon wat mij betreft de pot op. I
Woody, als je niet meer godvrezend bent, en dat was die ouwe tante, dan stelt zo'n verwensing niets voor. Ik zei het laatst nog tegen mijn buurman, de pastoor. Hij maakte een kruisteken om zich tegen het duivels gevaar te wapen. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent goed op de hoogte van de actualiteit! ;) Een grappig verhaal, goed geschreven. Goede invulling! Het zou helemaal prachtig zijn als blijkt dat de oude vrouw een man is... :nod:

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou helemaal prachtig zijn als blijkt dat de oude vrouw een man is... :nod:
:lol: :lol: :lol: Dat zou inderdaad de perfecte invulling zijn.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent goed op de hoogte van de actualiteit! ;) Een grappig verhaal, goed geschreven. Goede invulling! Het zou helemaal prachtig zijn als blijkt dat de oude vrouw een man is... :nod:
Ik vond het niet relevant te vermelden, maar ze had baardgroei.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent goed op de hoogte van de actualiteit! ;) Een grappig verhaal, goed geschreven. Goede invulling! Het zou helemaal prachtig zijn als blijkt dat de oude vrouw een man is... :nod:
Marietje, interessante suggestie. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond het niet relevant te vermelden, maar ze had baardgroei.
Toch niet Conchita Wurst? :lol:
Nee, die heeft de leeftijd niet.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven, Dos. Ik moet eerlijk zeggen dat jouw over-the-top ironie niet helemaal mijn kopje thee is, maar je doet het met flair.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoiets zou nog realiteit kunnen worden ook. Je moet er niet aan denken dat een vrouw echt nog zwanger zou kunnen worden op die leeftijd. Een origineel toekomstperspectief. Het lijkt mij inderdaad wel een verboden verlangen op zich: zwanger willen worden als je al met anderhalf been in het graf staat. Lekker om te lezen, leuk absurd uitgangspunt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aparte monoloog. Grappig en enigszins absurd. Volgens mij is alles wat ik opmerkelijk vond al genoemd hierboven. -Ik moest eigenlijk ook een beetje denken aan een man met de wens om te baren. -Erg actueel

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat treffend geschreven, het raakt. Een sterk verhaal. Een mooie monoloog.
Maddy, dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven, Dos. Ik moet eerlijk zeggen dat jouw over-the-top ironie niet helemaal mijn kopje thee is, maar je doet het met flair.
Daar hoef je je niet voor te schamen of te verontschuldigen, Ostinato, we zijn allemaal verschillend. :) Toch raakt jouw humor mij in positieve zin. We hebben dus raakvlakken. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou een lease baarmoeder de volgende stap zijn? Levendig geschreven monoloog, lekker leesbaar Dos verhaal.
Wat je leaset moet je later ook weer eens inleveren. Lijkt me in dit geval een beetje moeilijk. Maar in de verre toekomst gaat dat vast lukken. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoiets zou nog realiteit kunnen worden ook. Je moet er niet aan denken dat een vrouw echt nog zwanger zou kunnen worden op die leeftijd. Een origineel toekomstperspectief. Het lijkt mij inderdaad wel een verboden verlangen op zich: zwanger willen worden als je al met anderhalf been in het graf staat. Lekker om te lezen, leuk absurd uitgangspunt.
Als de operatierobot eenmaal goed is ingeburgerd in de medische wereld en de chirurgen hebben zich het joystick-gebruik door hun kinderen goed laten instrueren, gaan we nog veel gekkere dingen meemaken. Dank voor je reactie, Petra.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aparte monoloog. Grappig en enigszins absurd. Volgens mij is alles wat ik opmerkelijk vond al genoemd hierboven. -Ik moest eigenlijk ook een beetje denken aan een man met de wens om te baren. -Erg actueel
Ook mannen zullen in de verre toekomst gaan baren, en niet alleen maar onzin. Dank voor je reactie, Johanna.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schwarzenegger deed het al in 94 :P. maar alle filmreferenties op een stokje... weer een goed verhaal uit de Dos-stal.
Raakte Schwarzenegger toen niet zwanger? Twintig jaar geleden al! Dat geeft hoop voor de toekomst. Richard, dank voor het lezen en je reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je teksten zitten altijd vol leuke trouvailles. Ik lees je graag en vaak moet ik om je glimlachen. Klopt het dat de rooms-katholieke kerk een van je favoriete hangijzers is?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je teksten zitten altijd vol leuke trouvailles. Ik lees je graag en vaak moet ik om je glimlachen. Klopt het dat de rooms-katholieke kerk een van je favoriete hangijzers is?
Ja Mili, nu je het zegt begint het mij ook op te vallen dat ik veel inspiratie put uit mijn R.K.-verleden. Het zal er mee te maken hebben dat ik in een dergelijke gemeenschap ben opgegroeid - met alles erop en eraan, zoals dagelijks misbezoek, het ontvangen van de eerste sacramenten, zangkoor, biecht etc. - en later, toen ik tot de jaren van het verstand was gekomen, ik mij ben gaan afvragen of het wel zo terecht is geweest dat mijn opvoeders mijn ongerepte brein hebben geïndoctrineerd met zaken die, achteraf gezien, niet bij mij passen. Ik heb veel ongerijmdheden ontdekt in mijn geloof - die overigens aan elk geloof hechten - die mij hebben doen besluiten geen enkele religie aan te hangen. Ik geloof in de wetmatigheid van de kosmos en alles wat daarin plaatsvindt, ook religiositeit; maar dan als cultuurverschijnsel. Menigeen zal dit niet vreemd in de oren klinken.