Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#24 opvuldialoog

Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ De stem roept direct herkenning bij me op. De zachte, zangerige toon doet mijn ingewanden samentrekken. Hoewel mijn lichaam direct weet wie het is, willen mijn hersenen haar nog niet herkennen. Ik kijk op en staar recht in haar ogen. ‘Inderdaad... Bijzonder.’ Woorden die ik anders nooit in deze context zou gebruiken. Het is al een tijd geleden dat ik haar voor het laatst heb gezien. Maar haar werking op mij is niet anders dan toen. Haar aangezicht heeft nog steeds de onpeilbare diepte waarin ik, en met mij vele anderen, vroeger verdwaalde en waar ik pas weer uitkwam toen zij dat dwingend toestond. ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Haar toon en de brede glimlach suggereren enthousiasme. Speelt ze dit of is ze zich echt van geen kwaad bewust? Daar was ze altijd goed in, de onschuld spelen. Maar net zo goed kon ze in mijn hoofd demonische vormen aannemen. Maar uiteindelijk kon ik toch niets anders dan haar vergeven. Het mag niet nog eens gebeuren. Niet weer! ‘Ik moet helaas weg.’ Ik kan het niet aan om bij haar te zijn. Ik raffel het gesprek af. ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ Haar toon is bijna verwijtend maar toch ook lief. Ik moet hier weg. ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’ Zonder nog om te kijken of te groeten loop ik verder. Ik vertel mezelf dat ik haar toch niet zal bellen maar diep van binnen weet ik dat ik tegen mezelf lieg. Mijn obsessie is herboren.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Chiel, De bedoeling van de oefening was om dialogen zonder dialooglabels te schrijven (zeg ik, vraagt ze, e.d.). Dat heb je hier dus wèl gedaan. Vóór deze weekopdracht wist ik het eerlijk gezegd ook nog niet precies). Ook de interpunctie is niet juist. Voor zover mij bekend, moet er bij een dialoog met label een komma (of vraagteken, uitroepteken) geplaatst worden aan het einde van de dialoog en begin je de label met een kleine letter (als je begrijpt wat ik bedoel). Anderen zullen het ongetwijfeld beter kunnen uitleggen dan ik. Verder heb je het verhaaltje leuk opgeschreven, vind ik. En je kunt het altijd nog aanpassen. Succes!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten! :) Lees de bedoeling van de opdracht nog eens door en lees de andere invullingen. Met name de feedback erop zijn zeer leerzaam! [Hoewel mijn lichaam direct weet wie het is, willen mijn hersenen haar nog niet herkennen] Dit is een mooie veelzeggende zin. Helaas blijft het voor mij als lezer onduidelijk of het een positieve of negatieve herinnering was. De laatste zin [mijn obsessie is herboren] vind ik ook een goede alleszeggende afsluiter. Het kan heel goed de inleiding van een groter verhaal zijn. Graag tot een volgende keer!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Jules, Bedankt voor de feedback. Dit is ook pas mijn eerste post (en überhaupt mijn eerste schrijfoefening ooit) die ik hier heb geplaatst. Ik dacht dat met beschrijvende tekst handelingen worden bedoeld. Het is mij dus nog niet helemaal duidelijk of ik de opdracht in dat opzicht goed heb uitgevoerd of niet. De interpunctie heb ik aangepast. Dank je!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Chiel in ons 'clubje'. Leuk verhaal over de macht die een mooie vrouw over een man kan hebben. Ik heb wel moeite met een paar passages. "toen zij dat dwingend toestond" is er zo een. Wat is dwingend toestaan? "bijna verwijtende maar toch ook lieve (?) toon" wat moet ik met dat vraagteken(?) Ja, we kunnen hier kritisch zijn maar we bedoelen het goed. We zijn vooral altijd benieuwd naar het volgende verhaal.