Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 24 - Opvuldialoog - Huiselijke ruzie

Het was een heftige ruzie geweest, vanavond. De laatste tijd was het vaker mis met zijn vrouw. Boos liep de man de deur uit Dat nare mens ook altijd, dacht André. Als ik naar Spanje wil, moet zij naar Turkije. Als ik naar voetbal wil kijken, wil zij een stom kookprogramma zien. Ze kan me wat. Ik ga me bezatten in de Griffelbar. Even later zat hij met een koel pilsje voor zich wat af te koelen. ‘Geef me nog een biertje Klaas en neem zelf ook wat.’ Tijdens het proosten, kwamen twee vrouwen binnenlopen. Toen hij de eerste slok wilde nemen, hoorde André een schelle stem in zijn oor toeteren: ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier zie.’ Door de schrik verslikte André zich en proestte zijn bier uit over de bar. Nadat hij uitgehoest was, keek hij opzij en kreeg een nog grotere schrik. Naast hem stond Rachel van de tennisclub uit zijn jongere jaren. Een lelijkere vrouw bestond er niet, meende André. En tennissen kon ze voor geen meter. Maar het ergste was dat ze altijd aan één stuk doorkletste, als een kip zonder kop. Hij wist niet wat te zeggen. Zij was wel de laatste met wie hij nu wilde babbelen en kon alleen maar uitbrengen: ‘Inderdaad. Bijzonder.’ ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Snel keek hij op zijn horloge, sloeg in één keer zijn bier achterover, legde tien euro neer en stond op: ‘Ik moet helaas weg.’ ‘Wat jammer, ik had graag nog wat bijgekletst.’ ‘Lijkt me leuk! Ik bel je nog.’ Als een hazewind verdween André, op weg naar huis. Een beetje onenigheid moet toch kunnen, bedacht hij. Ik heb toch eigenlijk wel een lief vrouwtje. Dus waarom zo moeilijk doen? Zo slecht heb ik het niet getroffen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een slapjanus. Je kunt inderdaad beter iets pikken dan ervandoor gaan. Het gras is ergens anders niet groener. De laatste tijd ging het vaker mis met zijn vrouw, vind ik niet helemaal juist. Bedoel je dat hij zich de laatste tijd steeds meer ergerde aan zijn vrouw? Dat nare mens klinkt nogal soft. Misschien: Dat rotwijf? Vrouwen kunnen net zo ergerlijk zijn als mannen. :D Je verhaal is duidelijk en prettig om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Salut Jules. Typisch dat ik na het lezen wilde weten hoeveel biertjes waren gedronken voor tien euro. Ik kom op drie; dat is dus 3,33 euro per biertje. Geloofwaardig. Het is iets van feiten willen natrekken, of je als lezer niet belazerd wordt :-). Dan heb ik een vraagje. Vind jij dat een schelle stem kan toeteren? Ik lees meer dat jouw hp's vreemde vrouwen tegenkomen; iets Freudiaans Jules?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Snel keek hij op zijn horloge, sloeg in één keer zijn bier achterover, legde tien euro neer en stond op: ‘Ik moet helaas weg.’
Heerlijk, dit! Ik ga er niet over maar dit maakt m.i. het dialooglabeltje weer goed. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
# Tja: Het groene gras was precies wat ik bedoelde. Door de ruzies van de laatste tijd was André zijn vrouw even zat, maar hij besefte in de kroeg dat het elders beslist niet beter hoeft te zijn. Rotwijf vind ik wat te sterk, want hij geeft nog echt wel veel om zijn vrouw, zoals aan het einde blijkt. # Leonardo: Ik heb niet beseft dat hetgeen je aanhaalt (kon alleen maar uitbrengen: ...) ook een dialooglabel is. Weer wat geleerd. Bedankt voor je opmerking. # Milli: Het waren dus 3 biertjes van 2,50 à 2,75 per stuk. De rest was fooi, want André wilde zo snel mogelijk weg zijn en geen tijd verliezen met gerommel met geld. Voor het woordje toeteren had ik misschien beter 'tetteren' kunnen gebruiken. Dat klinkt beter, vind je ook niet? En ik heb echt geen Fraudiaanse gevoelens over vrouwen. Integendeel: ik geef veel om het andere geslacht. Mooi, lelijk, dik, dun, rijk of arm maakt me niet zo uit (nou ja ...wel iets eigenlijk). Ook jij bedankt voor je reactie. # Bartsnel: Bedankt. Je geeft me met je reactie extra zin in de volgende opdracht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
#5 Fraudiaans is grappig in de optiek van dit verhaal. Lekker moralistisch verhaaltje. Het gras is eigenlijk nergens groener. Ik kan me erin vinden. Leuk verhaal, graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij hebt de dialoog goed verweven in jouw verhaal. Jij bent een kei in het schrijven van alledaagse verhalen! Het kan zich in iedere kroeg om de hoek hebben afgespeeld. :)