Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #24 - Verslaving

De avond is bijna voorbij, blij dat ik me heb kunnen inhouden. ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ Is wat ze zij. Mijn reactie was slechts: ‘Inderdaad. Bijzonder.’ ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Op dat moment wist ze nog niet wie ik geworden ben. Na een slok van haar bacardi cola gleed haar tong over haar lippen, ze draaide haar hoofd, waardoor ik haar blode hals zag, alles lijkt even langzaam te gaan bij dit beeld. Ik moest me inhouden niet te gaan hijgen. Vanaf dat punt ging het fout, ik wil haar. Had ik het maar op een simpele manier afgewimpeld. ‘Ik moet helaas weg.’ ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’ Nu ligt ze naast me, haar bloed nog aan mijn handen. De avond verliep zoals ik hoopte, maar ook niet. Ze was gemakkelijk, deed niet moeilijk toen ik vroeg of ze mee ging naar mijn appartement. Onderweg vloeide alleen nog maar de gedachten door mijn hoofd wat ik met haar zal doen. Ik zal haar aanbidden, haar behandelen als een godin, tot ze zich overgeeft. In het appartement ging alles voorspoedig. Haar adem streelde mijn huid, mijn handen behandelde haar tot een hoogtepunt, waarna mijn moment van plezier was gekomen. Nu is ze dood. Net als bij alle eerdere vrouwen heb ik spijt. Ik heb me weer niet kunnen inhouden. Morgen maar weer mijn psychiater bellen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Wat een heerlijke nuchtere eind zin! [ Is wat ze zij] dit is een 'verboden' dialoog label en ik denk dat zij, zei moet zijn. De opbouw van de tekst zou je nog spannender kunnen maken door de clou pas op het einde bekend te maken. Een lugubere invulling!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal Von, maar ik ben het Marietje eens dat die spanning nog beter opgebouwd had kunnen worden. Je springt hier en daar ook een beetje slordig om met je tijden: "De avond is bijna voorbij = t.t. Dan gaan we naar de verleden tijd, maar de handeling speelt zich later af, dat klopt niet. "Onderweg vloeide alleen nog maar de gedachten door mijn hoofd wat ik met haar zal doen." Hier had je "zou doen" moeten gebruiken. "Ik zal haar aanbidden, haar behandelen als een godin, tot ze zich overgeeft. In het appartement ging alles voorspoedig. Benieuwd naar je volgende stukje!

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de juiste input. Ik schaam me voor de fout: [ Is wat ze zij] dit is een 'verboden' dialoog label en ik denk dat zij, zei moet zijn. Dus bedankt dat je me erop wijst. De tijd sprongen is duidelijk iets wat ik nog moet leren, dus dat ga ik zeker doen, wel nog even een vraag, want er zit ook een moment in waar ik zelf over twijfel: (Op dat moment wist ze nog niet wie ik geworden ben.) In deze zin is het vt dat zij het niet wist, maar aan het eind vertel ik dat ik het geworden ben. Mijn vraag is: Had daar moeten staan geworden was? Bedankt mensen!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#4 - ja, "was". (OF "weet" ipv "wist"). Eens met de voorgaande commentaren. Taal is het instrument van de schrijver en verdient derhalve de aandacht. In dit korte stukje staan te veel onvolkomenheden en die halen mij uit het verhaal (Nog niet genoemd: mijn handen behandeldeN). Maar schrijven is veel doen. Gewoon doorgaan met deze wekelijkse opdrachten! Je hebt i.i.g. een lezerspubliek en de meesten hebben niet zo'n hart van steen als ik.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Von, we schrijven hier om onszelf te verbeteren. Let inderdaad op dat je je verhaal in een tijd schrijft. Wel kun je onderscheid in tijd maken bij een flashback. Goede boeken om te lezen voor schrijfstijl zijn 'schrijfstijl' en 'voor de vorm', ik geloof beide te verkrijgen bij de Shop (rode balkje bovenop). Ik heb ze beide gelezen en geraadpleegd. Vond je de opdracht lastig, met het vermijden van labels?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Von, ludiek schrijfsel. @Leonardo en @Odile hebben je al van 'technische informatie' voorzien. Off topic: Zijn die wereldbaby's van jou? Ze leiden mij van je verhaal af ;-).

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is maar goed dat ik de reacties ook heb gelezen, anders was ik in herhaling vervallen. Afgezien van de foutjes, vind ik het een leuk en macaber verhaal. (Ik bleef ook even bij de baby's hangen)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Los van de reeds genoemde reacties even dit nog; een lugubere gebeurtenis in combinatie met dit profiel-fotootje maken mij in verwarring.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm. Het is geen Brett Easton Ellis, maar wel een originele invulling. Veel slordigheden, zoals hierboven al opgemerkt. "Na een slok van haar bacardi cola gleed haar tong over haar lippen, ze draaide haar hoofd, waardoor ik haar blode hals zag, alles lijkt even langzaam te gaan bij dit beeld." Dit zijn drie losse zinnen. Vervang de komma's door punten. Blode moet blote zijn, maar dat wist je al.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mensen, Met de genoemde fouten ga ik heel hard aan het werk, ik ben erg blij dat deze mogelijkheid bestaat om te leren. De aanbevolen boeken staan nu op mijn verlanglijst, dus ook die ga ik zeker lezen. En ja de lieve baby's zijn van mij, twee jongens, inmiddels 14 maanden oud. Bedankt allemaal, leuk om te horen dat het verhaal wel doet wat het moet, onlangs de fouten die erin staan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een late reactie van mij: ik vind het een sinister verhaal dat je toch heel lichtjes, vlot en met humor hebt neergezet. Mijn complimenten. Het bloed in je handen verraadt inderdaad helaas de afloop. Als je er van maakt: Nu ligt ze naast me. Stil, heel erg stil (of doodstil), wordt het, denk ik, nog spannender. De clou: Morgen maar weer mijn psychiater bellen, is geweldig sterk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een late reactie van mij: ik vind het een sinister verhaal dat je toch heel lichtjes, vlot en met humor hebt neergezet. Mijn complimenten. Het bloed in je handen verraadt inderdaad helaas de afloop. Als je er van maakt: Nu ligt ze naast me. Stil, heel erg stil (of doodstil), wordt het, denk ik, nog spannender. De clou: Morgen maar weer mijn psychiater bellen, is geweldig sterk.