Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#24, Dubbelliefde

‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ Ik laat van schrik de cd, die ik net uit de aanbiedingenbak trok, uit mijn handen vallen. Evert. Ik herken zijn stem voordat ik me heb omgedraaid en voel paniek omhoog vlammen. Vanuit mijn ooghoeken probeer ik Joost te spotten, die een paar meter verderop in de bak met heavy metal staat te bladeren. Ik hoop dat hij niet mijn kant op kijkt want mijn vuurrode gezicht verraadt denk ik meer dan me lief is. ‘Inderdaad. Bijzonder.’ Sis ik met mijn ogen gericht op Joost, die inmiddels op ons afloopt. Hij kijkt vragend van mij naar Evert en terug. Evert, ongetwijfeld genietend van zijn kennelijke macht (oh ja, ik ken hem ) negeert Joost en doet nog een extra stap naar me toe. Hij staat tegen me aan nu. Het koele harde leer van zijn jack tegen mijn blote arm. Zijn geur. Een mengeling van leer, zweet en amber. Herinnering. Een vlijmscherpe scheut doorklieft mijn onderbuik en verlamt me. Pijnlijk en aangenaam. Ik haat mezelf erom. Quasi achteloos gooit Evert er nog een schep bovenop. ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Mijn God, hij durft. De klootzak. Mijn dijen kleven verdomme nog van vanochtend, ik heb nog niet eens gedoucht. ‘Ik moet helaas weg.’ Mijn stem klinkt schor. Weg, weg hier, kan ik alleen maar denken. Ik kan me weer bewegen en duw Joost driftig voor me uit richting uitgang, me onderwijl afvragend hoe ik deze merkwaardige ontmoeting zo dadelijk ga verklaren. ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst,‘ vang ik nog net op als ik op de drempel sta. Terwijl Joost al op straat staat draai ik me om naar Evert, knijp mijn ogen tot spleetjes en kijk hem indringend aan .‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fatamorgana, heftige, erotisch geladen scene. (Probeer het uitleggen te vermijden, zoals het woord 'herinnering' en 'een schep boven op' - dat blijkt wel uit de situatie) Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb even zitten peinzen hoe ik op jouw inzending zal reageren. Niet het gebruikelijke genre dat wij hier kunnen lezen, te weten best wel gedurfd. Pakkend Fatamorgana. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongemakkelijke situatie. HP heeft het zweet (en wat al niet meer)van Evert de minnaar nog op haar lichaam zitten terwijl ze met haar partner boodschapjes is gaan doen? En dan komt ze de minnaar meteen weer tegen. Over deze mevrouw zijn vermoedelijk nog wel een paar verhalen te vertellen. Ze speelt met vuur. Ik vond het een mooi verhaal. Een keer iets anders. Ben benieuwd naar een volgende inzending. Graag gelezen zo.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt de dialoog mooi verwerkt Fatamorgana. Het verhaal is leuk en zoals Johanna schrijft... aan deze juffrouw is nog plezier te beleven, ik bedoel... daar kunnen nog wel wat verhaaltjes op volgen. Mooi.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zinderend verhaal! 8) De zin [Mijn dijen kleven verdomme nog van vanochtend, ik heb nog niet eens gedoucht.] verraste mij totaal, waardoor ik uit het verhaal werd gehaald en het nogmaals moest lezen om het te begrijpen. Ik begreep dat het een lover uit het verleden was. Voor mij zou het logischer zijn als eerder in het stukje al een verwijzing zou zijn naar de recente ontmoeting of meer duidelijk werd wat hij met haar doet nu hij haar onverwachts ontmoet. Eens met @JanP. Zo min mogelijk uitleggen, De lezer is niet gek! De dialoog past goed in deze situatie. Het roept een ongemakkelijk gevoel op. Graag tot de volgende opdracht!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verrassende wending en goed gedaan (de reageerders hierboven kan ik wel gelijk geven met hun opmerking dat je hier en daar teveel uitlegt teveel uitlegt). Ik vermoed dat jouw hp een zware tijd tegemoet gaat en ik hoop dat we daar allemaal van mee mogen genieten.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedurfd Mili? Dat valt toch best mee? Ik heb het met plezier gelezen. Het overspel-aspekt is al snel duidelijk maar dan toch 'wham!'; klevende dijen, voor wie niet op zat te letten. Ja hoor, prima!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fata, het is erg lastig te zijn om zonder dialooglabels zo'n conversatie in een verhaal te verwerken. Vaak is de verleiding groot om als schrijver te zeggen hoe iets wordt gezegd (zei ze lachend; zei de man vals; etc). Een belangrijk doel van deze oefening is de schrijver te "dwingen" om de personages zelf te laten praten en dialoogsturing te vermijden (de "inbrekende" schrijver). Hier was dat nog een graadje erger door zelfs niet te mogen zeggen wie aan het woord was (althans via een dialooglabel). Wreed, ik weet het. In dit fragment ben je niet helemaal in de opdracht geslaagd. Je hebt dialooglabels ("sis ik" (verkeerd geformatteerd, maar daar gaat het nu niet over); "vang ik nog op") waar de schrijver zijn neus ertussen steekt. Ook "Quasi achteloos gooit Evert er nog een schep bovenop." is de schrijver in de regiestoel, want hoe kan je personage weten hoe iets wordt gezegd voordat het is gezegd? Zie je het achteraf nu ook? Wel een leuk verhaal, dat wel. :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig hoe iedereen er toch weer wat anders van bakt. Ben het eens met Leonardo in #9 en Tja in #10. Heb er verder dan ook niks meer aan toe te voegen ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
pijnlijk? voor joost dan zeker deze dame lijkt lef te hebben met klevende dijen haar lief te vergezellen in de stad, maar slaat zich toch maar matig door de ont,oeting met haar minnaar heen

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met Leonardo eens, het punt van de opdracht was om uit de context duidelijk te maken wie wat zegt en hoe. Dus zonder dialooglabels. Goed verhaal, waarin gaandeweg de relaties duidelijk worden. Probeer eens te schrijven zonder dialooglabels. Moeilijk maar uitdagend.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties! Erg leerzaam. Ik kwam de opdracht tegen via Facebook en vond het wel een uitdaging. Gaandeweg het schrijven kwam ik er eigenlijk pas echt achter hoe lastig het is als je de dialoog niet van labels mag voorzien. Het dwingt je om de zaken op een andere manier duidelijk te maken. Is ook inderdaad niet overal gelukt ;-)