Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#24: Verboden vrucht

Ik weet dat hij er is. Hij is hier elk jaar. Als een zoeklicht beweegt mijn blik over de menigte, totdat die blijft rusten op de kop en schouders die er ruim bovenuit steken. Daar is hij. Een vulkaanuitbarsting in mijn hart. Net als toen. Zo onopvallend mogelijk beweeg ik me door de massa. De mensen voor me maken als vanzelf een pad voor me vrij. Net te direct zijn kant op. Als een magneet trek ik naar hem toe. Hij heeft me nog niet gezien. Met bonzend hart loop ik hem voorbij. Zachtjes laat ik mijn hand langs de zijne glijden. Per ongeluk, zogenaamd. Gelukt. Zijn warme vingers pakken mijn hand vast. Vuurwerk in mijn hoofd. Met mijn meest verraste blik kijk ik op, recht in de ogen van de man die al mijn zintuigen op scherp stelt. Alleen maar bij de gedachte aan hem. Mijn adem stokt. ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ Ik voel mijn wangen gloeien. Onze handen hangen met hun vingertopjes aan elkaar. Zijn ogen volgen de lijnen van mijn lichaam. Ik kan wel raden wat hij denkt. ‘Inderdaad. Bijzonder.’ Hij friemelt aan het armbandje om zijn pols. ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Betoverd staar ik naar het bandje dat ik voor hem maakte. Waarom draagt hij het nog? Geplingel uit mijn tas. Onze vingertoppen verliezen het contact met elkaar. Vanaf het scherm van mijn telefoon schreeuwt de ontnuchterende realiteit me toe. “Ik moet helaas weg.” De teleurstelling die ik voel, zie ik in zijn ogen. Hij bijt op zijn lip. ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ Bijgekletst, ja ja… Ik ook. ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’ Zonder om te kijken loop ik weg. Zodra ik buiten sta, plingelt mijn telefoon. Ik weet al wat er staat. “Tot volgend jaar ;-)”

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bizarre situatie, een rendez-vous ieder jaar in een menigte? Wel een grappig absurd verhaal. Het dialoog zit mooi in de context ingebed, met kleine details. Toch blijf ik als lezer onbegrijpend afwachten op antwoord.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik er een andere titel aan moet geven. Ga ik nog even over nadenken. Ik kreeg de context niet duidelijk binnen de woordenlimiet, zonder af te doen aan de sfeer.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu ik het teruglees snap ik dat het niet te volgen is, Toen ik het schreef zat ik helemaal 'in the mood', maar het is veel te vaag. Zal er thuis nog even naar kijken

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kon het wel volgen hoor. Het had iets geheimzinnigs spannends en onverklaarbaars. Twee handen, aanraking. Een woordeloze dialoog. Ik vind het mooi, soms is het ook fijn om iets niet te begrijpen namelijk.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik volgde hem ook wel - en vind het erg mooi. Veel onderhuidse spanning daar hou ik wel van. In de tweede alinea "Net" moet waarschijnlijk "Niet" zijn?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trouwens, de ultieme muziek die hierbij hoort is Volcano, van Damien Rice. Mocht het iemand wat kunnen schelen ;) @bartsnel: ik had hem eigenlijk wel bedoeld als 'net'. HP wil onopvallend, niet recht eropaf, maar bijna volautomatisch gebeurt dat toch. @RichardOtten: de ontnuchterende realiteit is zoals elke ontnuchterende realiteit: een partner, een baan, een poepluier, alles anders wat de verboden liefde in de weg kan staan. In elk geval bij iemand die zijn realiteit wel trouw is ;) Wat het hier was.. geen idee, maakt niet echt uit denk ik. @Petra, Odile en algemeen: Het idee is dat dit geen wederzijds geplande ontmoeting was. HP verlangt nog immer naar de kortstondige, vlammende liefde van 'destijds', en dit is de enige plek waar ze hem zeker tegen zal komen. 'Toevallig'. Net als vorig jaar, en het jaar ervoor. Maar misschien rekent hij er stiekem toch ook wel een beetje op. In gedachten kunnen zulke ontmoetingen uitlopen op de meest zondige affaires, maar mijn HP kiest slechts voor het gevoel, de bevestiging dat de chemie echt is, en vervolgens weer voor loyaliteit aan haar nieuwe realiteit. Overspel is heus niet zo makkelijk, en lang niet altijd nodig ;) (maar wie weet wat er was gebeurd als die telefoon op stil had gestaan?) Maar dit is waarschijnlijk al te veel uitleg, voor iets wat misschien beter vaag en ongrijpbaar kan (en zal) blijven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaya, ik had je al eerder gelezen en mijn gevoel erbij komt overeen met wat je zegt in # 21. Vind je het goed dat ik twee dingetjes zeg die ik opmerkte. 'Mijn hart maakt een sprongetje' vind ik te 'zwakjes' uitgedrukt voor deze beraamde retespannende ontmoeting. Voor mijn part had hp's hart kunnen exploderen. 'Met mijn meest verraste blik kijk ik op' heeft iets heerlijks loederlijk vrouwachtig maar klopt het wel. Ze ging toch bewust op stap? Vond het een heerlijk stukje en gaaf bedacht.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, Je hebt gelijk, het hart maakt wel meer dan een sprongetje :) En de verraste blik is omdat híj en de rest van de wereld moeten geloven dat het een toevallige ontmoeting is. Zo van 'hee jij hier, das ook toevallig' Ja, héél toevallig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jaarlijkse semi-spannende ontmoeting waarbij eigenlijk niets gebeurd. Dat lijkt me bijzonder functioneel. Een mens moet iets te fantaseren hebben om de sleur van alledag te doorbreken. Ik hoop dat ze elkaar nog heel veel jaren tegenkomen, al is het maar gewoon om de wat-als-fantasie in leven te houden. Mooi verhaal. Knap gedaan.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed gedaan, Gaya! Ik moet mijn reputatie gestand doen (#grijns) en na 2x lezen heb ik gelukkig een mineur zeurtje gevonden. Stel je voor! >> Onze handen hangen aan hun vingertopjes aan elkaar. >> met hun ... Nogmaals, heel goed. Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning is voelbaar. :nod: Een originele situatie rond de opgegeven dialoog. Sterke vrouw om toch niet aan de verleiding toe te geven. Ik ben benieuwd wanneer zij hem de armband heeft gegeven. De woorden die ze uitspreken doen hier niet toe, een nietszeggend gesprek maar de lichaamstaal spreekt boekdelen! :unibrow: Als ik jou was zou ik gewoon tevreden zijn!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spanning mooi opgebouwd. Ik kon het voelen. Zelfs de teleurstelling van weer een jaar moeten wachten... :rolleyes:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie leuke reacties :) @Marietje: verder ingaan op de armband zou het ineens heel persoonlijk maken, en daar lijkt het meedogenloze openbare internet me geen geschikte plek voor ;) Dat is overigens de enige zin die me een beetje dwarszit. Die trekt je als lezer toch weer ergens uit de sfeer, omdat je het niet snapt. Denk ik. @Odile en Leonardo: bedankt voor de leuke schrijfopdracht. Als ik nu mijn eerder geschreven verhalen (en schrijfopdrachten) teruglees, zie ik zoveel dingen die ik anders kan beschrijven.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie leuke reacties :) @Odile en Leonardo: bedankt voor de leuke schrijfopdracht. Als ik nu mijn eerder geschreven verhalen (en schrijfopdrachten) teruglees, zie ik zoveel dingen die ik anders kan beschrijven.
Dat is het idee! Dat je ziet dat je dingen anders KAN doen, niet per se anders MOET doen. Dat maakt je toekomstige schrijfsels rijper, uiteindelijk. Althans, dat hoop ik (en ik weet zeker Odile ook!). Beter worden betekent voor mij: dieper raken, de fictieve droom sterker maken. Het gaat mij om het volgende verhaal, en daarom ga ik weinig in op de verhalen per se in deze wekelijkse opdracht, al snap ik dat een schrijver met al zijn onzekerheden ook positieve stimulans nodig heeft. Gelukkig doen anderen dat al.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erotisch is al eerder genoemd, dat vind ik bijzonder. Ik zou het sensuele hoogspanning noemen, maar wellicht komt dat op hetzelfde neer. @Conny. Dit is normaal gesproken geenszins mijn genre, dus als het je daar om te doen is dan zijn we snel klaar denk ik. (hah) Mijn andere schrijfsels vind je bij eerdere schrijfopdrachten, of op mijn weblog (te vinden via mijn profiel, als het goed is, maar ik weet niet eens of ik daar wel naar mag verwijzen). Het is nog niet veel ;) @Leonardo: Ik liep vandaag langs een poster waarop stond: Je boekt vooruitgang als elke fout die je maakt een nieuwe is. Het deed me even aan je denken :-)