Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #24: Kleine imperfecties

Ik zat na mijn dienst lekker een biertje te drinken in het dorpscafé, toen ik opeens een hand op mijn schouder voelde. ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ Haar stem klonk nog net zo irritant sinds de laatste keer ik haar had gezien, het schoolbal van 2009. ‘Inderdaad. Bijzonder.’ Ik keek haar ongeïnteresseerd aan, met de hoop dat ze door zou lopen. Ze leek de hint niet te snappen en ging naast me zitten. Ze bestelde een rosé en vroeg of ik iets van haar wilde drinken. Haar hete adem walmde in mijn gezicht en rook de zure mix van sigaretten en koffie. Ik wees naar mijn glas en maakte duidelijk dat dit nog vrij vol was. Ze lachte en hoewel ze er prachtig uitzag keek ik meteen weer naar die pukkel tussen haar wenkbrauwen. Hij was nog steeds prominent aanwezig. 'Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Ik zag de pukkel praten, niet haar, hij was groter dan ooit tevoren. Het voelde alsof ik in een spaghetti western van Sergio Leone terecht was gekomen, één grote pukkel close-up. Er groeiden twee haartjes uit, eentje naar links, de ander een tikkeltje naar rechts, om maar te zwijgen over die zwarte puntjes. Het zweet brak me aan alle kanten uit. ‘Ik moet helaas weg.’ Ik zocht mijn jas en liet mijn glas halfvol achter. ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ ‘Ik geef je m’n nummer, dan spreken we eens een keer af.’ Ik pakte een pen erbij en nam een viltje van de bar. Hier schreef ik nep 06-nummer op en gaf dit aan haar. ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’ Ze lachte. De camera zoomde uit; nu was het die ene scheve tand die mij aanstaarde.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Er zitten wat slordigheidjes in. |Moet je ven naar kijken. Ik corrigeerde ze al lezende zelf vanwege het plezier in het stukje. Vooral vanwege het onderstaande.
Ik zag de pukkel praten, niet haar, hij was groter dan ooit tevoren. Het voelde alsof ik in een Spaghetti Western van Sergio Leone terecht was gekomen, één grote pukkel close-up. Er groeiden twee haartjes uit, eentje naar links, de ander een tikkeltje naar rechts, om maar te zwijgen over die zwarte puntjes. Het zweet brak me aan alle kanten uit. ‘Ik moet helaas weg.’
Chapeau.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Richard, Opvallend dat er bij deze opdracht verschillende café-verhalen opduiken. Die van jou is toch weer net even anders. Ik zag die pukkel helemaal voor me... en dan die geur van koffie en sigaretten. Ik zou inderdaad ook mijn biertje laten staan en dat doe ik anders nooit. Je hebt dit naar mijn gevoel heel goed beschreven. De emoties worden bij de lezer in elk geval sterk opgeroepen. Je tekst kleeft. Mooi!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit mij volledig aan bij Woodpecker. Hij heeft mijn favoriete deel uit je verhaal hierboven ook in quote gezet :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit mij volledig aan bij Woodpecker. Hij heeft mijn favoriete deel uit je verhaal hierboven ook in quote gezet :)
Ja, da's mooi, vind je niet? Als je 'Once upon a time in the West' kent, zie je voor je wat geschreven is.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn om te horen dat het gevoel van de HP aankomt :) @Woodpecker Vooral Once upon a time in the west en de Fistful trilogie met Clint Eastwood zijn favorieten van me.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral Once upon a time in the west en de Fistful trilogie met Clint Eastwood zijn favorieten van me.
Je meent het :) Maar even off topic. Once upun a time in America, da's toch ook genieten?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard >> ’ zei ik kortaf, met de hoop dat ze door zou lopen. = dialooglabel (+ uitleg). Sorry, geen bonuspunten dit keer :) Verder een leuk verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal weer. Schijnbaar ben je niet van het zelfopofferende type man. Mijn collega zegt altijd dat mannen alle vrouwen mooi vinden :) Jouw HP schijnbaar niet. Toch zonde van het halve glas drinken die nu zomaar vergaat. Verder kan ik me vinden in het geciteerde deel van Woodpecker. Mooi gevonden. De laatste zin vind ik niet helemaal duidelijk. Maar dat is persoonlijk, denk ik.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De laatste zin vind ik niet helemaal duidelijk. Maar dat is persoonlijk, denk ik.
Zo'n scheve tand zie je van grotere afstand, denk ik. Maar da's mijn interpretatie. Richard mag het zeggen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dan was ze wel heel dichtbij lijkt mij? Of was ze al bij hem op schoot gekropen en was haar pokdalige huidje zo dichtbij dat hij alleen nog maar een puist zag praten op 5 mm afstand?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Woodpecker Once upon a time in America is ook een geweldige klassieker, tijdloze rol van James Woods, misschien wel zijn beste. @Leonardo, Verdorie, die bonuspunten... nu kan ik weer niet voor het Senseo-apparaat gaan ;) @Johanna, de HP merkt door het verhaal heen constant imperfecties op, irritante stem, stinkende adem, de pukkel... de scheve tand is gewoon het zoveelste wat hij opmerkt, gewoon omdat hij een pietluttige zeikerd is :D

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, de pukkel is voor hem naast alle andere irritaties, de grootste irritatie factor, daarom dat hij hem (in zijn hoofd) visueel groter maakt dan hij is. het is kokosnoten all over again :P

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, door je verhalen door de weken heen zie ik meer en meer je schrijfstijl. Ik blijf je lezen :nod:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met pratende pukkels denk ik toch eerder aan Spitting Image dan aan Sergio Leone. Hoe dan ook, weer erg filmisch geschreven, je gaat er makkelijk in mee als lezer.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zag een close-up van de pukkel terwijl ze praatte in een filmscène. Er wordt gesproken, maar feitelijk niets gezegd. Ook dat zie je in de films van Sergio Leone. Mooi het dialoog in de tekst verweven. Ach, die ene label... Moeilijk.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, de pukkel intrigeerde mij, als klein bolwerk in de dialoog. Weer fraai ingevuld deze opdracht.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leuke van dit verhaal is, dat de afkeer van de hp over de lichamelijke gebreken van die vrouw lijkt te gaan,,, maar gaandeweg bekruipt de lezer (mij tenminste) langzaam het gevoel dat er iets heel anders aan de hand is.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Petra Je zit er niet ver naast. De eerste versie van het verhaal begon hoe de HP bij de Psycholoog zat met de aandoening dat hij overal de kleine imperfecties in zag, in personen en objecten. Dit werd echter te lang en heb ik het bijgeschaafd. De andere achterliggende gedachte was dat de HP tijdens zijn schooltijd stiekem verliefd was op haar, maar niet echt iets durfde te zeggen, zijn obsessie is toen ontstaan om maar iets te vinden waar hij zogenaamd op afknapt, zodat hij niet hoefde toe te geven. Dus deze HP knapt eerder af op iets triviaals (zoals Johanna al aangaf, meestal vinden mannen vrouwen altijd mooi), dan hij zijn move durft te maken om iemand mee uit te vragen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Haar stem klonk nog net zo irritant sinds de laatste keer ik haar had gezien' deze zin klinkt mij een beetje vreemd Vlaams (?) in de oren. Enig zoeken leerde mij dat een Vlaamse origine niet waarschijnlijk is. Van 'Klummense' oorsprong lijkt me deze syntaxis ook niet te zijn. Overigens een goed geschreven, vermakelijk verhaal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij hebt de dialoog in een leuk verhaal geweven. Het ongemak springt eruit. Het is beeldend geschreven en mijn inlevingsvermogen is groot. [Er groeiden twee haartjes uit, eentje naar links, de ander een tikkeltje naar rechts, om maar te zwijgen over die zwarte puntjes.] :puke: Geweldig! Prima gedaan! :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
de uitleg dat het zijn afwijking is, maakt het voor mij een beter/ leuker verhaal; jammer dat die er niet meer bijpaste