Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #24 opvuldialoog NOODLOT

Door en door koud was hij geweest. Meer dan een shirt en spijkerbroek had hij niet aangehad. Hij wrijft zijn arm. Het witte verband steekt fel af bij zijn donkerbruine huid. ‘Morgen laten we er een dokter naar kijken.’ De kleine man was Khairi vaag bekend voorgekomen. ‘Het valt misschien mee.’ Teder had hij hem toegedekt. ‘Slaap, jongen. Slaap.’ ‘Eet, lieverd! Er zijn ook broodjes.’ De man giechelt, maar de fletsblauwe ogen onder zijn kaalgeschoren schedel geven niets van zijn gevoelens prijs. ‘We gaan kleren voor je kopen. Hou je van leer?’ Weer die hoge lach. Er had ham op het schaaltje gelegen. Hij had zijn moeder ruim twee jaar niet gezien, maar durfde nog altijd niet tegen haar geboden in te gaan. ‘Geen varkensvlees, jongen.’ Maar geeft een goede moslim haar kind weg? Khairi staart door het raam. De eetzaal van het hotel kijkt uit op een smalle straat vol eethuisjes en bars. Het uitzicht verschilt weinig van het pension in Amsterdam. Hij huivert. ‘Je komt wel terug, hoerenjong!’ had Zdravo geschreeuwd toen Khairi een stinkende Pool had geweigerd en uit de rijdende auto was gesprongen. Hij legt zijn broodje terug op zijn bord. ‘Zullen we …’ De woorden stokken in zijn keel als de klapdeur opengebeukt wordt. ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ De stoel valt om als de kleine man gaat staan. ‘Inderdaad. Bijzonder.’ Zdravo grijnst.‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Zijn gebalde vuist slaat in zijn handpalm. De kleine man schuifelt langs de muur. ‘Ik moet helaas weg.’ Zijn stem klinkt een octaaf hoger. Plots weet Khiari waar hij hem van kent. ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ Zdravo trekt Khairi naar zich toe. ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’ De deur klapt dicht. Khairi’s spijkerbroek kleurt donker rond het kruis als Zdravo zijn hand heft.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verrassend verhaal. Na afloop schudde ik mezelf wakker. Het leek erop dat je een eigen dialoog had verzonnen, waarin zelfs een dialooglabel voorkomt, maar ineens poppen de gegeven zinnen toch op. Knap gedaan!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een cru verhaal Conny. Spannend om te lezen. Ik vind het wel apart hetgeen je schreef. Een klein dingetje waar ik tegenaan liep. Klapdeuren die worden opengebeukt. Dat hoeft/kan volgens mij niet omdat er per definitie al zo veel beweging in klapdeuren zit.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een cru verhaal Conny. Spannend om te lezen. Ik vind het wel apart hetgeen je schreef. Een klein dingetje waar ik tegenaan liep. Klapdeuren die worden opengebeukt. Dat hoeft/kan volgens mij niet omdat er per definitie al zo veel beweging in klapdeuren zit.
Dank je voor je reactie, Mili. Ik denk dat je ook tegen een soepele klapdeur aan kan beuken. Het ging me er vooral om dat het met geweld gebeurde.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie, Mili. Ik denk dat je ook tegen een soepele klapdeur aan kan beuken. Het ging me er vooral om dat het met geweld gebeurde.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Conny, Heel intrigerend verhaal. Ik wil het graag de komende dagen nog een paar keer terug gaan lezen om het helemaal tot me door te laten dringen. Ik vermoed dat ik op dit ogenblik na twee lezingen nog niet alles volledig mee heb, en dat is werkelijk bedoeld als een compliment hoor.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bleef maar fietsblauwe ogen lezen. Het lukte me niet om flets te lezen :) Dit verhaal heeft een spannende sfeer. Het voelt niet af (uiteraard snap ik er een woordlimiet van 300 woorden is). Van mij mag het een wordt vervolgd worden.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je tekst meerdere keren moeten lezen. Ik was niet helemaal wakker, vermoed ik. Het stuk laat bij mij nog heel wat vragen na, maar dat komt natuurlijk door de woordenlimiet.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Conny, Na de derde keer lezen weet ik mijn gevoel ineens toch te verwoorden denk ik. Het verhaal is heel intens en ademt een diepe onderliggende spanning. Het raakt ook een heel complexe thematiek aan, denk ik. Daardoor zit er enorm veel potentieel in je tekst. Het lijkt wel een heel kort uittreksel uit een roman. Ik ben het daarom wel eens met de reacties van PetraO, Lilithx en moesje159. Dit verhaal smeekt om veel meer woorden dan de 300 limiet toelaat en het verdient dat ook. Knap!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Conny, mooi fragment uit een roman dat veel emoties oproept maar ook veel vragen. Het volgende stukje ging me te snel, ik kon het niet volgen: ‘Je komt wel terug, hoerenjong!’ had Zdravo geschreeuwd toen Khairi een stinkende Pool had geweigerd en uit de rijdende auto was gesprongen. Wie was er uit de rijdende auto gesprongen en waarom? Voor een zeer kort verhaal stop je veel actie en personages in het verhaal, vandaar dat het meer lijkt op een fragment uit een langer verhaal. Sfeervolle namen en beelden. Ik zie het verder wel voor me. Het dialoog is er goed in verwerkt.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Conny, de sfeer pik ik op maar het verhaal nog niet helemaal. Voor een deel door wat hier al gezegd is, maar ook doordat je de tijden m.i. door elkaar haalt. In de eerste alinea staat "Hij wrijft zijn arm. Het witte verband steekt fel af..." in t.t. en de rest in v.t. Bewust?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bijzonder verhaal. Het gaat inderdaad wat snel, maar wie ben ik op daar iets over te zeggen? Het fragment vraagt inderdaad om een langer verhaal. Doe dat een keer, Conny. Valt het mee dat je niet bent opgevreten? Zo streng zijn ze hier ook weer niet. In ieder geval niet bij de wekelijkse schrijfopdracht.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanaf het moment dat ik begon te schrijven ging dit verhaal met me aan de haal. In een mum van tijd stonden er veel meer woorden dan de toegestane 300. Om het hier te kunnen plaatsen ben ik gaan schrappen. Een riskante onderneming, blijkt wel. In deze versie is de setting minder duidelijk en zijn de tijden lastiger te plaatsen. @Tja Dank jullie wel voor het commentaar. Het viel inderdaad reuze mee. :) @ Odile De Afrikaanse jongen (Khairi) sprong uit de auto toen zijn Poolse pooier (Zdravo) hem wilde dwingen een viezerik ter wille te zijn. (Ik ontdekte gisteren dat het niet mijn eerste keer is. Ik heb het ooit eerder aangedurfd. Helemaal vergeten!)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk geschreven verhaal. Ik moest wel twee maal lezen voor ik begreep hoe het in elkaar zat. #21 gaf de bevestiging. Knap werk. :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
300 woorden werden er 1634 en de dialoog sneuvelde op tragische wijze (delete, delete, delete!), maar dankzij Leonardo's aanzet, o.a. zijn adviezen én Rijnlandt's Vlaamse onderricht, staat er nu een verhaal waar ik dik tevreden mee ben. Eind goed, al goed! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
300 woorden werden er 1634 en de dialoog sneuvelde op tragische wijze (delete, delete, delete!), maar dankzij Leonardo's aanzet, o.a. zijn adviezen én Rijnlandt's Vlaamse onderricht, staat er nu een verhaal waar ik dik tevreden mee ben. Eind goed, al goed! :)
Dat is een mooi resultaat! Misschien een late reactie maar wat mij stoorde in jouw verhaal was de naam van de HP. Ik weet niet hoe ik dat hardop en dus in gedachten uit moet spreken dus ik bleef er over struikelen. Bij de tweede lezing werd hij voor mij Kees. ;) Kunnen we het hele verhaal ergens lezen?

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien een late reactie maar wat mij stoorde in jouw verhaal was de naam van de HP. Ik weet niet hoe ik dat hardop en dus in gedachten uit moet spreken dus ik bleef er over struikelen. Bij de tweede lezing werd hij voor mij Kees. ;) Kunnen we het hele verhaal ergens lezen?
Mijn HP heet nu Asafa, toyboy van oerhollandse Jimmy. Ik hoop dat zijn naam je beter bevalt. :) Wonderlijk hoe namen en omstandigheden veranderen, misschien zelfs autonoom hun keuze maken terwijl je schrijft. Wie weet komt het verhaal ooit ergens. Ik heb geen idee. Stiekem denk ik van wel, maar dat is een geheime gedachte.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vind je Jimmy een oer-Hollandse naam? Ik zoek nog een geschikte naam voor een Nederlandse avonturier. Hij heet nu Jake. Ook niet Nederlands. Ouders doen de laatste jaren maar wat met namen. Ik heb er ook aan meegedaan, hoor.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heb ik niet gezegd, Tja. Ik zei dat Jimmy oerhollands is :) Misschien is een van de namen van mijn jongens geschikt: Jelle en Hidde. Is dat Hollands genoeg?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn HP heet nu Asafa, toyboy van oerhollandse Jimmy. Ik hoop dat zijn naam je beter bevalt. :) Wonderlijk hoe namen en omstandigheden veranderen, misschien zelfs autonoom hun keuze maken terwijl je schrijft. Wie weet komt het verhaal ooit ergens. Ik heb geen idee. Stiekem denk ik van wel, maar dat is een geheime gedachte.
Asafa is een mooie naam. Geeft de sfeer waar het zich afspeelt goed aan en ik ka het in gedachten uitspreken! Succes met jouw verhaal!