Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#23: Witte kerst

Zoals een moeder alles hoort, zelfs als ze slaapt, werd ze wakker van het piepende deurtje van de kast in de gang. Het was nog maar heel vroeg in de ochtend, het was nog helemaal donker buiten. Ze spitste haar oren om de lichte, schuifelende voetstapjes op de trap te kunnen definiëren. Elke trede met beide voeten, dat moest Tommy zijn, want die kon nog niet zo lang traplopen. Ze glimlachte, hij ging zeker in de woonkamer kijken of de Kerstman al was geweest. Hij zou zijn ogen uitkijken naar de enorme stapel glimmende cadeautjes onder de boom. De voordeur ging open. Verbaasd ging ze rechtop zitten. Was ze gisteravond vergeten de deur op slot te doen? Haar man draaide zich naast haar nog een keer om en trok de deken wat dichter naar zich toe. Ze stond op en liep naar het raam. Ze voelde een ijzige luchtstroom van het raam afkomen, toen ze het gordijn een klein stukje opzij schoof. Het was zeker koud genoeg geweest vannacht, maar de straattegels waren grauw, en de daken kaal. Voor de deur lag een groot wit laken uitgespreid. Ze fronste haar wenkbrauwen en liep de gang op, de trap af. Op de drempel van de voordeur lag nog een berg witte lakens. “Tommy, wat ben je aan het doen?” In zijn pyama en op blote voetjes stond Tommy in de voortuin. Hij had net het tweede laken in de tuin gelegd. Verschrikt keek hij op. “Mama, je mag niet kijken!” “Schatje, je maakt de lakens vies, kom gauw naar binnen.” “Nee, mama, de Kerstman is jouw cadeautje vergeten te brengen.” “Hoe kom je daar nou bij?” “Je wilde een witte deken in de tuin voor kerstmis en die is er niet. Dus ik maak die voor jou.”

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie kinderlogica, lief zoontje. Ik vind dit een vertederend verhaal. Wel zou ik HP mee willen geven om te kijken of het huis wel voldoende is beveiligd tegen ontsnappende kinderen :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, het huis heeft een mama met supersonische oren.. wat heb je nog meer nodig :P (ik twijfelde nog een opmerking te maken over een traphekje wat dicht had moeten zijn oid) dank voor je reactie edit: heb er toch nog een kleine wijziging in aangebracht om te laten blijken dat de voordeur normaal gesproken niet zomaar open hoort te gaan :P

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een ontzettend lief vertederend verhaaltje. Geweldig ook, hoe een ieder hier op SOL een vertelling over een wit laken kan verzinnen. Origineel!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gaya, Ik sluit me aan. Een mooi vertederend verhaaltje. Dit springt er voor mij uit:
Ze spitste haar oren om de lichte, schuifelende voetstapjes op de trap te kunnen definiëren. Elke tree met beide voeten, dat moest Tommy zijn, want die kon nog niet zo lang traplopen.
Dit soort zinnen trekt mij in een verhaal. Mooi!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit raakt ieder moederhart. Een hoog: Mijn Mama is de allerliefste!- gehalte! <3 Leuk geschreven, graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Leuk dat het in zulke zachte aarde valt ;) @ Johanna, ik heb Tommy al gebruikt in de vorige schrijfopdracht. Ik denk dat hij toen wel al een of twee jaar ouders was. Dus gelukkig is hij wel gewoon weer binnen gekomen. :D @Woodpecker, dat waren precies de zinnen waar ik het langst op heb gepuzzeld. Leuk dat juist die je opvallen ;) @Marietje, ik heb zelf nog geen kinderen, maar kan me voorstellen dat je je de liefste moeder van de wereld voelt als je kind hiermee aankomt op kerstochtend :D Dan maar een keer extra wassen..

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb zelf nog geen kinderen
Dan een extra :thumbsup:. Toen ik het gelezen had, dacht ik dat dit alleen door iemand geschreven kon zijn die uit eigen ervaringen en waarnemingen put.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met Woodpecker. Ik vond de omschrijving van het traplopen en het herkennen van Tommy heel erg herkenbaar. Heel erg moederachtig, laat maar zeggen. Dus idd extra knap!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigen ervaringen, dat wel. Ik heb immers zelf de liefste mama van de wereld (met ogen in haar achterhoofd en oren onderaan de trap :-P )

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een lief verhaal, mooi hoor! Bij de zin: Het was zeker koud genoeg geweest vannacht, maar de straattegels waren grauw, en de daken kaal' dacht ik even wat bedoel je? Later werd het me duidelijk. Verder knap gedaan met weinig woorden een heel sfeerplaatje neergezet.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat net tv te kijken, en dacht ineens dat het wel een mooi reclamefilmpje voor een witwasmiddel zou kunnen zijn. Zou ik het kunnen verkopen? :P

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat net tv te kijken, en dacht ineens dat het wel een mooi reclamefilmpje voor een witwasmiddel zou kunnen zijn. Zou ik het kunnen verkopen? :P
Sure you can! :)