Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Rode jurk, opdracht nr 22

Rode jurk De nacht is vergevorderd. Ochtendgloren daagt. Mijn thuiswonende puberzoon is nog steeds niet thuis. Eigenzinnig zoekend naar zijn eigen weg. `Mam, wacht niet op mij en ga gewoon lekker slapen, ik kom laat thuis. Met vrienden ben ik gewoon hier in de stad. Maak je niet ongerust`. `Neem je vrienden na afloop mee naar huis. Gezellig. Er is bij ons genoeg ruimte`. Een slogan die dikwijls als een repeteerwekker mijn mond verlaat. Ook deze avond ben ik er niet gerust op. Ik woel in mijn bed. Mijn lief snurkt zachtjes naast mij en is diep verzonken in zijn slaapwereld, onwetend van mijn visoenen. Eindelijk. Bij het dagen van het ochtendgloren hoor ik de voordeur zachtjes opengaan en klikt een tijdje later vrijwel onhoorbaar in het slot. Verder muisstil in huis. Gelukkig. Hij is thuis. Als een blok val ik in slaap. In de late ochtend ga ik behoedzaam de trap af. Niemand mag wakker worden. Geen bad of douche zal ik boven gebruiken en beneden mijn plasje plegen. Niet doortrekken. Dat geeft zo’n herrie. Onderaan de trap wordt mijn aandacht getrokken door een overvolle kapstok. Wat vreemd. Gisteren heb ik de kapstok in mijn opruimwoede leeg geruimd tot op een oud jasje van mijzelf na. En nu …. Licht verschraalde ondefinieerbare geuren komen mij tegemoet. Jassen en afgetrapt schoeisel liggen voor het moment afgedankt onder de kapstok. Een rode voile jurk met schouderbandjes, afgezet met glimmende rode pailletten, hangt achteloos aan een haakje. Daaronder staan rode hoog gehakte lakschoentjes met bandjes. De inhoud van het opengevallen rode zijden tasje verraadt meer dan ik wil weten. Witte draadjes piepen uit de jaszak van mijn puberzoon; een zwart tweedehands colbert met zijden kraag. Ik schaam me voor die jas. Nieuwsgierig trek ik aan de witte draadjes en na wat gewriemel komt een bekend label met prijskaartje te voorschijn uit de onmiskenbare dure winkel uit de stad. Ik voel mij een spion. Waar is hij mee bezig? Dickey J.Stolp-Diepeveen, Wageningen 17 september 2014

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je verhaal goed te lezen, tot de laatste alinea. Daar raak je me kwijt. Ik snap niet wat je er precies mee bedoelt... PS: Probeer op tijd te zijn met de wekelijkse schrijfopdrachten. Eigenlijk is opdracht #22 nu afgesloten en zijn we bezig met #23. Nu loop je de kans veel feedback mis te lopen en dat zou zonde zijn ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Anne voor je reactie. Ja, een open einde. Kan ik dat zo noemen? Een valkuil en ik realiseer me dat ik daarmee de lezer ook kwijt kan raken. Dickey J. Stolp

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, een open einde. Kan ik dat zo noemen? Een valkuil en ik realiseer me dat ik daarmee de lezer ook kwijt kan raken.
Nu moet ik ook bekennen dat ik totaal niet tegen open eindes kan. Ik moet weten hoe de schrijver het einde bedoeld heeft... Gelukkig verschillen smaken van elkaar ;)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dickey. Je gebruikt een paar herhalingen die m.i. niet nodig zijn. Het "dagen van het ochtendgloren" bijvoorbeeld, zou ik de tweede keer anders formuleren. Ook de tweede keer "puberzoon" voegt niets meer toe. Ook ik wil weten hoe het verder gaat, dus je houdt wel m'n aandacht vast.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank 'bartsnel' voor reactie. Ik zal er aandacht aan besteden om herhaling van woorden te voorkomen. Erg leuk te lezen dat je wilt weten hoe 't verder gaat. Voor mij een compliment en een aanmoediging.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@buerstege3845, ik vond het zeer verrassend! De laatste alinea mooi beschreven, maar roept veel spanning en vragen op. Hoe gaat dit verder? Originele insteek :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Alicia. Een zeer positieve reactie waarmee ik blij ben. Moedigt mij zeker om aan door te gaan. Dicky J. Stolp