Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#22 - Beton

Het was geen gezicht, dat rode gewaad. Ze zag er sowieso al uit als een dragqueen als ze een jurk droeg, maar met haar bleke gezicht boven dat felrood leek ze een zombie. Een vleesgeworden B-film was ze. Helaas was er niet zo snel iets aan te doen, dus zo moest maar goed zijn. Ze liep door het Beatrixpark waar mensen op bankjes en in het gras zaten. Schreeuwende kinderen renden rond, oude mannen op mountainbikes raceten over de paden en de grasvelden. Het was al september en nog steeds scheen de zon. Dat hoorde niet. Het moest nu regenen en waaien. Zoals zo vaak fantaseerde ze over een huis op het platteland, waar nooit iets gebeurde en waar de zon desnoods het hele jaar kon schijnen zonder dat ze er last van had. Zo’n huis was altijd veel te duur geweest, maar nu kwam het binnen haar bereik. Misschien kon ze zelfs haar cadeauwinkel verkopen. Wat had ze een hekel aan die rotzooi. Wat minachtte ze de mensen die zo’n delfsblauw molentje of een tegel met een cliché erop kochten. Ze klemde de tas, die ze twee maanden geleden bij Zalando had gekocht en waarvan nu al de naden los lieten, stevig onder haar arm. Zoals ze eruit zag, leek haar kans op succes gering, maar aan de andere kant was die Antonio ook geen schoonheid. Zelfs op zijn profielfoto was hij lelijk. Rijk was hij wel en daar ging het om. Als ze zijn erfgenaam zou zijn geworden, zou ze hem dumpen in het Amsterdam-rijnkanaal met zijn voeten in een blok beton. Hoe ze aan beton kwam en hoe ze hem zo gek zou krijgen om daar in te gaan staan was van later zorg. Eerst haar prooi maar eens aan de haak slaan.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, hoe de plot langzaam maar zeker duidelijker en gruwelijker wordt! Mooi gedaan. Ik vond de Zalando-bijzin er niet helemaal in passen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu hoop ik wel op een vervolgverhaal waarin we kunnen lezen of ze de rijkaard aan de haak slaat en bovendien met zijn voeten in het beton krijgt. Spannend verhaal, leuk om te lezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed geschreven. Dat oude mannen op hun mountainbike raceten vind ik top. zo moest het Delfts blauw Als dit de eerste keer is dat ze Antonio ontmoet, kun je misschien beter schrijven: ... schoonheid. Zijn profielfoto was tenminste aartslelijk. Amsterdam-Rijnkanaal Beton is hartstikke zwaar. Denk wel goed na voordat je er aan begint.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een zelfbewuste, op de toekomst gerichte vrouw heb je hier neergezet. Ze bereidt zich goed voor. Dat probleem met die blok beton lost ze ook wel op. Daar maak ik me geen zorgen om. Komt hij helemaal in de beton, of alleen met zijn benen?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@PetraO Originele invulling. De clou is erg verrassend en dan ga ik terug of ik iets heb gemist. Dat heb ik volgens mij niet echt. Ik vind de toon (de muzikaliteit) van je stuk verwarrend. In het begin krijg ik de indruk van een wat wanhopige vrouw die een relatie zoekt. Dan ineens minachting voor haar klanten, wat kan duiden op ontevredenheid met haar situatie. Het versterkt, naar mijn gevoel, haar frustratie over haar leven. Dan ineens, out of the blue, komen haar moordplannen naar boven. Voor mij daarom wat minder geslaagd dit keer.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bad girl! :nod: Met voorbedachte rade gaat ze doelgericht op haar slachtoffer af. Tegenstrijdig komt op mij over, haar twijfels over haar gekozen outfit en haar eigen voorspelling dat haar kans op succes gering was. Door die twijfel ben ik benieuwd hoe het gaat aflopen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een sinister plan. Maar gelukkig voor de man, denk ik ook dat het haar niet zal lukken om die man aan de haak te slaan. Zo'n rijke stinkerd is er natuurlijk op uit om een mooie vrouw te versieren. Kennelijk is de HP er zelf al van overtuigd dat ze er niet florissant uitziet. Daarnaast lijkt het me dat ze met dat geld niet gelukkig zal worden, ze is nu al zo negatief en gedeprimeerd. Maar al met al een sterk en verrassend verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk stukje - het werkt mooi naar het eind toe, al is het via de vreemde kronkels in haar hoofd. Zinnen als "Zoals zo vaak fantaseerde ze over een huis op het platteland, waar nooit iets gebeurde en waar de zon desnoods het hele jaar kon schijnen zonder dat ze er last van had. " en "Hoe ze aan beton kwam en hoe ze hem zo gek zou krijgen om daar in te gaan staan was van later zorg. Eerst haar prooi maar eens aan de haak slaan." geven voor mij een hilarische lading aan een eigenlijk in-triest personage.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ PetraO , hier zien we de gedachten van een vrouw die alleen maar op geld uit is. Dit heb je knap in het verhaaltje verwerkt. Aan het eind beschrijf je wat haar toekomstige partner te wachten staat...Uit alles spreekt minachting, een echte bitch! Mooi gedaan :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal er niet raar van op kijken als er ergens dit jaar een berichtje in het nieuws opduikt over een rijke man die is verdronken omdat hij aan beton was vastgebonden ;) Ben zelf ook benieuwd naar het vervolg. Vond het plot echt geweldig.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, het kan nog net: bedankt allemaal voor de reacties. Mooi dat de meeste mensen het geslaagd vonden. @ Leonardo: ik zal het stukje over een tijd je nog eens lezen, maar nu zie ik het begin anders dan jij, geloof ik.