Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfoefening #22 De rode jurk.

“Bel jij de andere locatie en geef het daar even door okay?” “Ja, zal ik doen”. Ik pak de telefoon en zoek gelijktijdig naar het nummer op het lijstje naast de computer en toets het nummer in. “Polikliniek KNO locatie Nieuwegein, met Sanne, waarmee mag ik u van dienst zijn? “ “Hey Sanne, met Baukje”. “Hey Baukje, jij bent die nieuwe van het Oudenrijn toch?” “Ja, dat klopt, Ik moest even wat doorgeven, maar ehh… Tosca heeft mijn tekst gestolen”. Ik hoor Sanne aan de andere kant van de lijn hard lachen. Gelukkig, denk ik, als ik binnenkort daar moet werken heb ik bij deze al een goede indruk gemaakt. “Je tekst gestolen, en nu?” “Wacht even, dan haal ik het terug. Niet ophangen he? Ik ben echt zo terug”. “Is goed, ik wacht wel even”. “Tosca, ik heb locatie Nieuwegein nu aan de telefoon maar ik weet niet meer wat ik moet zeggen”. “Wie heb je aan de lijn?” “Sanne”. “Je moest zeggen dat de meneer van der Wielen, bij ons al gezien is voor zijn tracheacanule. De dokter heeft al gekeken met een laryngoscoop, maar hij wil advies van de hoofd hals chirurg. Wij hebben hem al op de lijst gezet voor Nieuwegein voor een Tracheotomie”. Zo snel als ik kan schrijf ik de voor mij nog moeilijke termen op een kladbriefje en geef ze door aan Sanne. “De patiënt komt dus nu onze kant op?” “Ja, hij zal direct naar jullie komen. Hij zal er rond lunchtijd zijn verwacht ik. Hij komt samen met een vrouw in een rode jurk met een Burberry tas. Volgens mij gekocht uit die nieuwe winkel bij jullie om de hoek. Echt veel te duur”.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
grappig hoe je de verplichte woorden nog even in een laatste zin, tamelijk los van het verhaal, maar zonder dat datbstorend is er tegeaan gooit -of iemand die nog onzeker is in haar nieuwe functie tegen een collega die ze nog nooit in het echt gezien heeft een opmerking over een te dure tas zou maken is dan weer een heel andere vraag ... wie weet koopt Sanne zelf regelmatig bij de winkel op de hoek.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, Indrany, en een vlotte natuurlijke dialoog. Als lezer van dit forum zit je natuurlijk de hele tijd te wachten tot de sleutelwoorden voorbij komen en ja hoor, daar zijn ze dan allemaal aan het eind! Ik zou alleen zeggen "gekocht in die nieuwe winkel"

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je maakte mij nieuwsgierig met dit medisch verhaal, waar jij de vier woorden zou gaan plaatsen. Je verhaal lees soepel incl. de dialogen. En krijgt hij er ook een nieuwe spreekdop bij?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tijdens het lezen van je verhaal vroeg ik me steeds meer af wat al die medische termen met een rode jurk, een winkel, tas en te duur te maken kunnen hebben. Maar je plot was verrassende en leuk bedacht. Bovendien las het stukje (behalve de termen natuurlijk) gemakkelijk. Goed gedaan, Indrany

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gedaan om de verplichte woorden en passant te noemen in dit luchtige verhaal weergegeven in een duidelijk dialoog. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Indrany, een vlot lopende dialoog uit het dagelijks leven gegrepen. Grappig om op het laatst de sleutelwoorden van de opdracht te zien staan :D Goed gedaan! :thumbsup: