Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #22

*En stukje vlees misschien?* Ze is al haar hele leven met die kleur één geweest. Niet alleen is ze met die kleur haar geboren, maar ze heeft zich er ook mee vereenzelvigd alsof het mogelijk is een kleur binnen te gaan, die kleur te worden, of met de kleur te leven alsof het een te snelle achtervolger is. Het enige wat ze niet weet is of ze de kleur ooit heeft gegeten.  Vandaag heeft zij een afspraak met een vriend,een slager. Ze wil er vanaf, die roodfobie. In zijn winkel, denkt hij, is er niet anders dan rood en kan je dus onmogelijk panisch blijven. Ze is laat voor de afspraak omdat er nog die ene leuke tweedehands winkel is met die ‚te dure’ maar oh zo schitterende tas. Ze praat met de toonbank juffrouw over het soort en herkomst van de tas. De tas is rood en dat is precies wat ze wil. Er is er één, maar wel met een kapotte rits.  „Kunt u de tas later ophalen, dan zal de sluiting klaar zijn?”  Op de weg naar de slager haast ze zich want het loopt al tegen lunch-uur, de tijd dat hij geen tijd meer voor haar zal hebben. Verwachtingsvol over haar afspraak bij de slager, waarschijnlijk wel heel moeilijk denkt ze, steekt ze ook nu weer net op tijd het kruispunt over.  Wat als het haar niet lukt, haar hart begint te roffelen. Haar rode jurk blijft haken aan de deur als ze de slagerij binnenkomt en de metalen deursluiting krast haar been open. Het belletje klinkt, de slager knikt vriendelijk, het zweet breekt haar uit. De slager met zijn rode schort weet wie ze is en waarvoor ze komt. Maar het is al te laat, bij het zien van zijn bebloede schort zijgt ze ineen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals ik het lees betreft het een dame met een fobie voor de kleur rood of wellicht een fobie voor sommige rode dingen? Vanaf de tweede alinea leest het verhaal prettig. De eerste alinea is wat mij betreft niet heel erg duidelijk. Ik ben benieuwd naar een volgend verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Smalrac! Goed van je dat jij meedoet met de schrijfopdrachten! De clou van het verhaal is mij niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk heb jij een tegenstelling aan willen geven tussen een roodharige dame die heel veel van rood houdt, bijna een is met de kleur maar nog nooit rood vlees heeft aangeraakt/ gegeten. Misschien een vegetariër? Klopt dat? M.n. de eerste alinea is onduidelijk. Verder is het verhaal goed te volgen. Graag tot de volgende opdracht!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste alinea is inderdaad een beetje vaag. Vanaf daar is het beter te lezen. Volgens mij is het een vrouw die een fobie voor bloed heeft, maar wel van de kleur rood houdt. Zou je ons verdere uitleg kunnen geven?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Smalrac, je hebt een intrigerend stukje neergezet, maar het roept nogal wat vragen op. Deze zin snap ik niet : Het enige wat ze niet weet is of ze de kleur ooit heeft gegeten. (Is het een blinde vrouw?, dacht ik heel even. Het einde is me ook niet helemaal duidelijk. Dit verhaaltje vraagt wel om wat uitleg! Verder vind ik het wel mooi geschreven! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Snap dat ik te onduidelijk ben geweest over verschillende aspecten van het verhaal. Hoop dat komende week/opdracht na te laten en 'gewoon' te zeggen waar het op staat! Dank voor input, jullie allen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wil je niet even uitleggen waar dit precies over gaat? :) Ik denk eigenlijk gewoon angst voor de kleur rood, maar dat strookt dan niet helemaal met de beschrijving dat ze blijkbaar al heel haar leven één was met die kleur, en verder ook alles in het rood heeft. Hoort dat bij haar poging haar fobie te overwinnen?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was meer abstract bedoeld, iedereen kan lezen wat 'ie wil. Maar nogmaals bedankt ieder.