Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht 22: Dolgedraaid

De aarde draait rond de zon en tegelijk om zijn eigen as. Dolgedraaid! De zwaartekracht houdt ons met beiden voeten op de aarde, waardoor ook wij onderhevig zijn aan de draaiing van onze thuisplaneet. Daardoor lijkt het mij maar logisch dat ook wij, na enige tijd, gedoemd zijn om dol te draaien. We volgen allemaal ons eigen levenspad, zeer gedwee. Ons pad enkel verstoord door verschillende obstakels, wordt af en toe verlicht door gelukzaligheid. We horen vaak: 'God geeft niet meer dan je aankan.' Maar ik heb moeite om die uitspraak zomaar te slikken. Ik heb het niet zo voor God en geloof; noem me maar gerust een atheïst. Er zijn nochtans momenten dat ik mijn ratio verwens en hunker naar spirituele extase; even weg zijn van de wereld en echt geloven dat het beter wordt. Ik wil het vechten achter me laten; het onheil genaamd verleden stoppen in een grote tas en begraven onder de wortels van een oude wintereik. Ik word niet opgejaagd door mijn verleden, maar bij een nieuwe tegenslag voel ik zijn gewicht. Het is een last om te dragen, die verdomde rotsblok. Enkele weken geleden brandde mijn levensvlam nog vurig en vol leven. Ondanks mijn ongeloof, geloofde ik wel in de kracht van positieve energie. Ik wil mijn huidige negatieve energie graag verbannen, maar ik ben nog op zoek naar de hoe. Nog niet zo lang geleden vloog ik winkel in, winkel uit op zoek naar de ingrediënten voor mijn welverdiende geluk, want geluk maak je toch zelf. Om mijn diepste hartenwens, na mijn onstuimige jeugd, te vervullen: een gezinnetje. Gekleed in een schitterende rode jurk met bijpassende killershoes overwon ik samen met mijn man elk obstakel. We overwonnen onze angsten en kwamen mijn onvruchtbaarheid onder ogen. We wisten dat het moeilijk zou worden om een liefdeskindje te verwekken, maar geen oplossing was ons te duur. Nu, na het verlies van onze tweeling, davert het onder onze voeten. Mijn levensvlam bibbert onder de minimale toevoer van zuurstof en ik verafschuw mezelf om mijn nijdigheid. Volgens mij heb ik de eerste stap naar doldraaien reeds gezet.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, wie zal er niet doldraaien na zo'n verlies. In het begin van je verhaal werd ik zelf wat draaierig van je woorden. Je hebt een zachtmoedige manier van schrijven die mij antroposofisch aandoet.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
knap dat je voor je eerste verhaal, zware thema's niet schuwt. Af en toe een klein beetje chaotisch, maar dat past er wel bij :) Een goede start!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alvast bedankt voor jullie feedback Schrijvengeluk en RichardOtten :) Ik voel me even dom, maar zou ik bij deze zin toch wat uitleg kunnen krijgen, schrijvengeluk? Vooral het laatste deel is mij niet volledig duidelijk... "Je hebt een zachtmoedige manier van schrijven die mij antroposofisch aandoet." RichardOtten ik moet je gelijk geven dat het inderdaad een beetje chaotisch is.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heftig verhaal! Het begin vond ik te spiritueel, toen werd God er ook nog bij gehaald maar toch voelde het aan dat mijn interesse werd beloond en bleef ik lezen. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. De verplichte woorden vind ik niet passen in dit mooie verhaal. In welke winkel koopt men een gezinnetje? En de rode jurk outfit en killershoes zijn niet gangbaar als men een dokter/ ziekenhuizen bezoekt. Ik hoop dat het niet autobiografisch is. De HP is duidelijk zoekende. Vergeet de verplichte woorden en schrijf het nogmaals. Leg de emotie erin. Het is een teer en gevoelig onderwerp, dus zeker een verhaal waard!. Welkom bij de wekelijkse schrijfopdrachten, ik ben benieuwd naar jouw volgende invulling! :nod:

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lilith, Ik sluit me een beetje aan bij de eerdere reageerders. Het is voor mij ook een beetje chaotisch en natuurlijk laat zich dat heel makkelijk verklaren door de emoties van het onderwerp - maar toch. Fysica en metafysica lopen door elkaar en atheïsme wordt verward met rationalisme. Al met al wel heel knap dat je verhaal, je boodschap nog steeds luid en duidelijk doorkomt. Als het autobiografisch is kan ik je alleen maar aanmoedigen. Zo niet, dan ben ik geneigd te zeggen "mag het ietsje minder?" PS Exact 350 woorden. Kijk, dat kan ik waarderen!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilith met antroposofisch geschreven bedoel ik de woorden die je gebruikt, zoals de hemellichamen die je beschrijft om een gevoel aan te duiden. Met zachtmoedig bedoel ik dat je gevoelige woorden gebruikt die niet grof overkomen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is bijna een beschouwing. Bij dit soort verhalen hoop ik altijd dat het fictie is. Ik ben benieuwd naar een volgende inzending.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vond het eerste gedeelte over het draaien en doordraaien erg interessant. Doordat we zoveel ronddraaien is het niet gek dat we allemaal op een gegeven moment doordraaien. Ik zou daar hele verhalen bij kunnen verzinnen! Je hebt het gevoel goed weten te vangen in woorden. Prachtig gedaan. Ben echt benieuwd naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het Marietje eens. Ik vond de opdrachtwoorden er ook niet bij passen. Als ze de woorden weghaalt, voldoet het verhaal niet aan de opdracht, Marietje. Ik ben het wel met je eens dat dit stuk een eigen verhaal verdient. Voor fictie vind ik het te heftig. Als het geen fictie is, dan wens ik je heel veel sterkte.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lilith X, bijzonder geschreven. Wel zou je het stukje bijna in 2 gedeelten kunnen splitsen, het begin is nogal beschouwend/filosofisch en bij de 2e alinea wordt de ik-persoon duidelijker, waarom ze zo denkt en in welke situatie ze verkeert. Het verhaaltje vormt voor mijn gevoel niet 1 geheel qua toonzetting/schrijfstijl. Als je daar voortaan wat beter op let, zal het prima gaan. Gevoelens verwoorden en je fantasie gebruiken gaat jou wel uitstekend af! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik neem jullie feedback zeker mee en heb mijn tekst in word al aangepast :)