Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#22 - Geheimpjes

Tina Turner schalde hard uit de luidsprekers van de stereo. ‘I’m your private dancer, A dancer for money, Any old music will do.’ Al zingend en dansend bewoog Jacques zich richting de eettafel om zijn glas Tonino te pakken. Hij voelde de stof van de rode jurk van Rianne omhoog kruipen. De stiletto’s zaten enigszins ongemakkelijk maar toch voelde Jacques zich ongegeneerd sexy. Rianne was dit weekend weg. Wijntjes drinken, winkelen, lekker uit eten en ’s avonds op stap. Toen zijn vrouw had gezegd dat ze weer eens een weekendje weg wou gaan met haar vriendinnen had hij ongeveer een gat in de lucht gesprongen. Eindelijk privacy. Jacques besloot dat het tijd was om zijn make-up te doen. Hij zette de radio nog iets harder zodat hij Tina ook in de badkamer kon horen. Diep achter uit zijn garderobekast pakte hij zijn geheime tas. In de badkamer begon Jacques aan zijn favoriete ritueel. Nog een laatste keer met een scheermesje over zijn kaak. Een klein beetje wenkbrauw epileren, lekker voor het vrouwelijk gevoel. Foundation op, concealer, poeder, oogschaduw, wenkbrauwpotlood en als laatst eyeliner. Jacques was gek op smokey eyes. Terwijl Tina zong over diepe rivieren en hoge bergen, nam hij nog een grote slok wijn. Hij zette zijn pruik op en bracht als afsluiter zijn nieuwe lippenstift aan. Hoewel de lippenstift veel te duur was geweest, was het resultaat verbluffend. De dames in de winkel hadden vol bewondering tegen hem gezegd dat ze ook wel een man als hem zouden willen hebben. Eentje die zijn vrouw trakteerde op een goede lippenstift. In de spiegel zag hij niet meer Jacques de saaie accountant. Tegenover hem stond ineens Jacqueline de sexy vamp. Op de klok zag hij dat de taxi over een minuut of vijf voor de deur zou staan. Nu was het nog zijn enige zorg om onopgemerkt thuis weg te komen. Hij hoorde de deurbel. Snel pakte hij de lange zwarte jas van Rianne en trok de voordeur open. Tot zijn grote afgrijzen stond er geen taxichauffeur. ‘Dag schoonmoeder.’ Ongemakkelijk keek Jacques haar aan.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat prachtig origineel beschreven. Ik had echt medelijden met Jacques toen zijn schoonmoeder voor de deur bleek te staan. Daar ging zijn fijne avond.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvengeluk, Dank je! @Leonardo, Dank je voor je reactie. Ik ben niet de meest technische schrijver (hoewel ik daar hard aan werk) Morgen als mijn ogen beter open willen blijven, ga ik eens even kijken naar het forumonderwerp van Diana.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goede eind zin! Ik ben met een big smile geëindigd. Ik verwachtte wel iemand anders dan de taxi chauffeur maar de reactie van zijn vrouw is perfect. Het middenstuk, de make up scene, vond ik iets te uitgebreid. Die details voegen m.i. niets toe. Originele invulling!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, Grappig dat je aangeeft dat het middenstuk over de make-up te lang is. Zelf twijfelde ik er namelijk ook over. Eerst dacht ik dat het te lang was. Maar daarna bedacht ik me dat voor hem de transformatie misschien wel het meest feestelijke deel van de avond was. Vandaar dat ik het zo heb gelaten. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mijn verhaaltje wijdde ik teveel uit en toen vroeg ik mezelf af of de lezer de details nodig had. Het resultaat is dat ik ver onder het limiet woorden ben gebleven en dat het verhaal toch stond. Dat vond ik ook wel eens lekker!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Dat ben ik het mee eens. Vaak is minder voldoende. Ik vond overigens deze opdracht best moeilijk. Vaak als er een verplichting bestaat (in dit geval de bepaalde woorden), voel ik me beperkt in vrijheid om iets te schrijven. Een los onderwerp is zonder verdere beperkingen vind ik makkelijker.Dat vond ik een aantal opdrachten geleden met de fiets van Odile ook al moeilijk. Dus was het deze keer sowieso een uitdaging voor mij. Dus daarvoor dank Alicia!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb juist het tegenovergestelde! Zodra ik deze opdracht las, associeerde ik het meteen met mijn huidige onderwerp. Het verhaal kwam sneller dan bij de vorige opdracht waar ik mezelf eerst moest inlezen, aftasten welke affiniteit ik ermee had en er ook nog een verhaal van moest maken! Maar het is ons weer gelukt! Iedere week een uitdaging- Heerlijk! :D

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk weer. Je voelt aan dat het mis zal gaan, maar dat is geheel niet onplezierig. Spreek jij je schoonmoeder trouwens met "schoonmoeder" aan als ze op de stoep staat? (Misschien ook wel, als je je zo ongemakkelijk voelt.) Ik zie hier trouwens wel heel vaak minder=meer gepropageerd worden. Het is uiteraard een geweldige oefening om te zien in hoe weinig woorden je toch een compleet verhaal kan neerzetten, maar dat betekent toch niet dat je per se niet de sfeer die jij in je verhaal wilt stoppen weg moet laten -ook al kan een lezer zich de situatie zonder sfeertekening nog zo goed voorstellen. Ik vond de tweede alinea kloppen, omdat die de tijd nam voor waarvoor Jacques de tijd nam. Natuurlijk had ik het ook begrepen als er alleen gestaan had "hij bracht zorgvuldig zijn make-up aan" maar dan had ik me minder ingeleefd in zijn genot, en minder toegeleefd naar die onvermijdelijke domper op zijn plezier.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wouden? Dat is toch het meervoud van woud? Heerlijk stukje, verder. Je weet dat er een ontknoping volgt en toch verraste die me. Mooi!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
had echt gedacht dat de schoonmoeder in zingen uitbrak en dat ze er samen vandoor gingen :P Heel leuk geschreven!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eerst vond ik het make-up stukje ook wel lang. Daarna vond ik het er goed bij passen. In ieder geval heeft hij wel voorplezier gehad. Het was prettig om te lezen. (Wouden is inderdaad het meervoud van woud maar ook de verleden tijd van willen, hoewel je het tegenwoordig nog amper leest)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Aiii, arme Jaqcues. Ik vond de lange tussenalinea niet storend. Het geeft voor mij juist meer lading aan hoe belangrijk deze avond voor hem is. Wat dan de ontknoping extra pijnlijk maakt. Ik ben erg benieuwd hoe de schoonmoeder in kwestie reageert.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel, Volgzaam als ik ben heb ik direct de wouden verwijderd. Heb de indianen met rust gelaten. Vermoedelijk is het een soort streek dingetje. Provinciaaltjes zoals ik zijn vaak herkenbaar aan verbasteringen van woorden of soms ouderwets taalgebruik (in deze het geval begreep ik van Tja). Nu de dames hem zouden willen leest het wel beter. Dus dank voor de reactie. @Schrijvenmaar, Hoewel ik mijn schoonmoeder altijd bij haar voornaam of hé noem, ken ik inderdaad mensen die hun schoonmoeder echt schoonmoeder noemen (niet heel veel overigens). Bedankt uitgebreide reactie. @Tja, Bedankt voor de reactie. Ik ben blij dat wouden niet alleen door ons worden gekapt. Gelukkig is het ook nog een vervoeging van willen :) @Maddbrug, Bibi Koen, Richard Otten en Anne, Bedankt voor jullie positieve reacties.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal Johanna. Er zijn vele manieren om uit de kast te komen, maar deze is wel heel bijzonder. 'Wouden' kwam ik voor het eerst tegen in een logboek in een kapelletje hoog in de Oostenrijkse Alpen. Een Nederlandse toerist schreef: 'Lieve Vader in de hemel, mijn vrouw en ik wouden dat u ook zulke mooie bergen in Nederland had gelegd.' Ik heb dubbel gelegen van het lachen om zo'n knoepert van een fout. Thuis gekomen zocht ik het op en ...jawel hoor, ook dat was goed. Weliswaar niet veel voorkomend.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Dos. Dit zet de etymologie van het plaatsje Woudenberg voor mij gelijk ook in een ander licht.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, Dank je voor je reactie. Taal is soms raar. @bartsnel, Is Woudenberg denk je de plaats van spijt en verval?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, wat vreselijk voor Jacques... De details doen het hem in dit stuk. Ik zie hem genieten. De afsluiter werkt goed. Ik verwachtte wel dat het mis zou gaan, maar ik dacht dat zijn vrouw onverwacht thuis zou komen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal en prachtig einde, heel onverwacht. Ik kon het voelen in mijn lichaam hoe het moet zijn geweest dat er ipv een taxi je schoonmoeder staat. Mooi gedaan. Technisch ben ik nog erg in de begin fase, dus geen feedback daarover. Ik vind het prettig leesbaar.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Johanna B, schitterend bedacht, een man met een dubbelleven.. mooi beschreven het 'make-up ritueel' Een onverwachtse afsluiter: de schoonmoeder, hoewel je schoonmoeder aanspreken met 'dag schoonmoeder' m.i. een tikkeltje vreemd is. Hoe dan ook, enorm genoten van je verhaal! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:eek: Weet je hoe ik de laatste zin al die tijd had gelezen? Dat zijn vrouw voor de deur stond en tegen hem zei:' Dag, Schoonmoeder.' Als reactie keek Jacques zijn vrouw ongemakkelijk aan! :lol: Zijn vrouw herkent dus niet Jacques maar ziet haar schoonmoeder in hem! Hier kan hij nog gemakkelijk mee wegkomen door in de rol van zijn moeder te blijven. Grappig dat ik nu pas zie dat jij het waarschijnlijk anders bedoeld had! :D

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Ik vond jouw uitleg ook een mooie :) Ik kon me erin vinden. @Manonos en Alicia, dank voor jullie reacties.