Wekelijkse schrijfopdracht #22 - Rode jurk
Ademloos staar ik naar de zachte, rode stof. Op de hanger kan ik al zien dat hij precies genoeg zal rekken om mijn bovenbenen te verhullen en mijn borsten mooi uit te laten komen. Zonder naar het prijskaartje te kijken, trek ik de jurk van de hanger. Ik weet dat ik had gezegd dat ik alleen een nieuwe panty zou gaan halen, maar toen zag ik dat het uitverkoop was, nog wel in mijn lievelingswinkel! Dat kan toch geen toeval zijn?
In de spiegel bekijk ik de rode jurk. Hij zit als gegoten. In mijn achterhoofd hoor ik de zeurende stem van Lucas: 'Schatje, je hebt toch al een rode jurk?’ Maar goed, zelfs hij zal moeten inzien dat deze jurk totaal iets anders is en dat deze kleur rood veel beter bij me past. Ik heb net besloten om de jurk te kopen als mijn oog op het prijskaartje valt. Dat kan niet kloppen, dat moet gewoon een drukfout zijn! De jurk is veel te duur, zelfs met de korting. Maar hoe groot is de kans dat ik nog zo’n perfecte jurk zal vinden?
Terwijl ik in de rij sta voor de kassa probeer ik het goed te praten. Ik moet toch al op zoek naar een extra baantje, dus wat maakt deze ene jurk nog uit? En voor een sollicitatiegesprek kun je niet zomaar in iets ouds aan komen zetten. Dan moet je indruk maken.
‘Een uitstekende keuze mevrouw,’ zegt de nieuwe jongen achter de kassa. ‘Deze kleur zal fantastisch staan bij uw ogen.’
Zie je wel, ik wist het. Ik heb je juiste keuze gemaakt met deze jurk. Ik weet zeker dat Lucas dat ook zo zal zien.
‘Deze tas past er trouwens uitstekend bij, net binnengekomen, helemaal de rage in Milaan.’ De jongen houdt een prachtige, lichtbruine, leren tas omhoog.
‘Ja, doe die er ook maar bij.’
O, o, o, weer veel te veel
Ik heb zojuist ook ervaren
Ja als je toch met geld smijt
Lucas zal niet erg blij zijn
Gebeurt vast akelig vaak zo.
Leuk verhaaltje. Vraagje:
Leonardo Pisano
schrijvenmaar
Welke vrouw kan er een
Iedere vrouw een soms een
Dank voor alle reacties. @