#21 Betoverd
Zijn ogen glimmen. Even kijkt hij om zich heen maar dan nadert hij, langzaam doch vastberaden. De warme gloed glijdt over hem heen. Met elke centimeter die hij dichterbij komt is zijn gezicht iets beter te onderscheiden onder de donkere capuchon. De vlammen in zijn ogen worden steeds groter; zijn neus werpt een scherpe schaduw over zijn wang. Hij ademt diep in en sluit even zijn ogen. De warmte slaat op zijn huid, verstikkend maar verwelkomend. Uitdagend. De zee danst.
Ik weet dat ik hem moet tegenhouden, maar wacht nog even af. Zijn betoverde blik fascineert me. Nog een stap doe ik achteruit, maar hij zal me toch niet zien. Ik heb hem nog nooit zo geconcentreerd gezien.
Hij pakt een doosje op en haalt er een lucifer uit. Het stokje trilt tussen zijn vingers en hij houdt zijn adem in. Dit is zijn eerste keer. Langzaam brengt hij de lucifer omhoog, steeds dichterbij.
Dit gaat te ver. Met twee grote stappen sta ik naast de kleine Jona, die nu verbaasd naar boven kijkt. “Jongeman, heb jij nog niet geleerd dat vuur gevaarlijk is?” Ik til hem op en probeer hem streng aan te kijken, maar het jongetje kraait van plezier en probeert mijn oorbellen te pakken te krijgen. Ik glimlach, zet hem weer neer en blaas het kaarsje uit.
Dag Jael, Leuk,
Goed gedaan. Je denkt
Een aanstaande pyromaan. Zijn
Ik dacht eerst ook aan een
Ben benieuwd hoe de hp zich
Ik vraag me af of de stoornis
Bedankt allemaal! Ik was
Pakkende opbouw, verrassend
Herkenbaar. De eerste keer
Er zit een soort twijfel in