Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#21 Lieve, Beste God

Lieve, Beste God, Het is voor het eerst dat ik bij U te biecht kom via internet. Een hele verbetering. De laatste keer dat ik bij pastoor in de biechtstoel zat heb ik Uw Woning met slaande ruzie verlaten. Pastoor is slechthorend en denkt dat ik dat ook ben. Met stemverheffing heeft hij me de les gelezen en mijn mede-biechtenaren, die op de klapstoeltjes op hun beurt zaten te wachten, meesmuilden van oor tot oor toen ik overhaast de biechtstoel verliet met pastoor in mijn kielzog. Nog vóór ik de kerk via de zijuitgang wist te verlaten sloeg hij me op mijn achterhoofd en siste als een reptiel: ‘Gestoorde seksmaniak. Ik verdoem je tot in de eeuwigheid’. Wat moeten de mensen wel niet gedacht hebben? Nee, ik ben maar wat blij dat U met de tijd bent meegegaan. Nu kan ik me direct tot U richten en niet meer via die ouwe zeur. Dat ik geen blad voor de mond neem zinde hem niet en dat ik telkens weer opbiechtte dat ik had gezondigd tegen Uw gebod ‘gij zult niet begeren uws naasten vrouw’, door ons beider buurvrouw veelvuldig te neuken, bracht hem buiten zinnen. Ik geef ook nu weer toe, Lieve Vader, dat ik met overdreven aandacht de lusten van het vlees heb opgezocht bij mijn gehuwde naaste. Het is een grote zonde. Maar het zou doodzonde zijn geweest als ik het niet had gedaan. Want U heeft Janine geschapen naar Uw beeld en gelijkenis, en die is goddelijk. Kolere en godbetert wat een wijf. Zie het als een compliment. Het is hemels om met haar van bil te gaan. Daar kunnen Janine en ik geen weerstand aan bieden. Met Uw Schepping heeft U de lust in onze genen gepompt en die lekt er nu uit. See You. Amen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Da's grof geschut en hier werd grof geschuddebuikt. Kortom: met veel plezier gelezen. Wat ik me nog afvroeg? Kreeg je meteen een reactie of eerst een ontvangstbevestiging?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, Lekker als je af en toe een goed excuus hebt om grof te bekken :-). Je hebt vast zeker zoveel plezier gehad met het schrijven als ik met het lezen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig heeft God de zonden niet bedacht. Ik vermoed dat Hij er om moet lachen. Misschien is Hij wel jaloers. Stel je toch voor dat je de hele dagen moet gaan zitten kijken naar alles waarin je eigen creatie faalt. Dan heb je wel trek in een aantal lekkere buurvrouwen lijkt mij. Mooi verhaal, ik moest er om lachen.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Malle Dos. Lekker grof stukje. Je in het vervolg wel wat inhouden, hè?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een scrabeus stukje Dos; je hebt prachtige woorden gebruikt. Zoals meesmuilden. Fijn dat je er weer bent zodat men je kan lezen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lieve, Beste Mensen (schrijvenmaar, Houtpikker, bartsnel, schrijvengeluk, Johanna B., Tja, Anne Borneman, Mili en maddbrug), Allen dank voor jullie reactie. De humor in het stukje is bij de meesten wel overgekomen. Daar was het mij in de eerste plaats om te doen. Uiteraard heb ik er zelf ook de nodige lol aan beleefd. Was ik werkelijk zo grof gebekt? Wat wil je als je de biecht beschrijft van een seksbeluste dokwerker. Hij werd geremd door het beperkt aantal woorden dat hij tot God mocht richten, anders was hij nog in detail getreden en ten overstaan van Onze Vader en de lezers had dat niet fraai uitgepakt. Onlangs heb ik ‘Het Grote Baggerboek’ van Ilja L. Pfeijffer gelezen en ook ‘Dood op krediet’ van Louis-Ferdinand Céline. Dat gaf mij de moed op dit christelijk forum een neukertje te plaatsen en iemand van bil te laten glijden. Overigens bezigheden die per etmaal zo’n miljard maal bedreven worden. Dus niks nieuws onder de zon. De Heer kijkt er niet meer van op. Nee, Woody, ik heb nog geen reactie uit de hemel ontvangen. Meestal volgt er een straf waarvan je niet weet of die een relatie heeft met de gepleegde zonden. Opeens zijn dan al je kippen van de leg of je huis brand tot de grond af. Zo iets. Janine draagt geen kap- of lieslaarzen. Hoe durf je het te denken. Als je met een hand vanaf haar hiel tot in de knieholte over haar gebronsde kuiten wrijft, lopen de rillingen van extase over je rug. Zo’n welgevormd deel van je edele benen ga je niet verstoppen in een kaplaars. Die lompheid zou ik niet op mijn geweten willen hebben. :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg echt tranen in mijn ogen van het lachen. Wie bedenkt zoiets? Dos Wijnhof dus. Ik houd je in de gaten voor je volgende stukjes. En dat zogenaamde grof taalgebruik vind ik gewoon bij het verhaaltje passen. Vond ik totaal geen probleem.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als zo'n welgevormde been uit zo'n lompe laars komt, is toch een cadeautje. :unibrow:
Probleem is dat het welgevormde been alleen te zien is als je de laars uittrekt.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kreeg echt tranen in mijn ogen van het lachen. Wie bedenkt zoiets? Dos Wijnhof dus. Ik houd je in de gaten voor je volgende stukjes. En dat zogenaamde grof taalgebruik vind ik gewoon bij het verhaaltje passen. Vond ik totaal geen probleem.
Goed te horen dat je even hebt moeten huilen van het lachen. Dank voor je reactie, Jules.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien raar van me, maar een psychische afwijking zie ik hier niet meteen. Een dokwerker zeg je? dat is geen afwijking.
Dag Odile, In de ogen van pastoor was het wel degelijk een afwijking. Hij was natuurlijk stinkend jaloers dat zijn buurvrouw haar goddelijke schoonheid deelde met haar andere buurman. Om die reden zou ik het ambt verlaten hebben als ik in zijn schoenen had gestaan.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien raar van me, maar een psychische afwijking zie ik hier niet meteen. Een dokwerker zeg je? dat is geen afwijking.
Dag Odile, In de ogen van pastoor was het wel degelijk een afwijking. Hij was natuurlijk stinkend jaloers dat zijn buurvrouw haar goddelijke schoonheid deelde met haar andere buurman. Om die reden zou ik het ambt verlaten hebben als ik in zijn schoenen had gestaan.
Dan is het eerder een goddelijke afwijking dan een psychische...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zomerstop heeft je goed gedaan! Een goed geschreven stuk. Alles klopt: het verhaal, de sfeer en het taalgebruik! :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hardop gelachen. Een erg vrolijke invulling van de stoornis seksverslaving en wat fijn dat je hoofdpersoon zich rechstreeks kan richten tot de Oppermachtige.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meestal ziet de persoon zelf zijn verslaving niet in, dus hij vind het natuurlijk normaal om met de buurvrouw aan te pappen :) Zeer vermakelijk verhaal, direct geschreven, hou ik wel van.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien raar van me, maar een psychische afwijking zie ik hier niet meteen. Een dokwerker zeg je? dat is geen afwijking.
Dag Odile, In de ogen van pastoor was het wel degelijk een afwijking. Hij was natuurlijk stinkend jaloers dat zijn buurvrouw haar goddelijke schoonheid deelde met haar andere buurman. Om die reden zou ik het ambt verlaten hebben als ik in zijn schoenen had gestaan.
Dan is het eerder een goddelijke afwijking dan een psychische...
Ik was even geneigd te antwoorden dat goddelijke afwijkingen per definitie niet bestaan. God is immers almachtig en alwetend en vooral absoluut volmaakt. Als simpele gelovige zou je dan denken dat hij met die eigenschappen schepselen zou hebben gecreëerd die een beetje op hem leken en het onderling goed met elkaar zouden kunnen vinden. Maar helaas, niets is minder waar gebleken. God heeft met de mens een zootje ongeregeld geschapen. Adam en Eva gingen al meteen de fout in en hun oudste zoon Kaïn vermoordde uit jaloezie zijn jongere broer. God zelf heeft ook hele volksstammen uitgemoord en zijn uitverkoren volk (!) ertoe aangezet hetzelfde te doen. Het Oude Testament staat bol van de goddelijke onvolkomenheden. De voorbeelden liggen tot de dag van vandaag voor het oprapen. Waar was die barmhartige God toen dat zieke Duitse snorretje zes miljoen van zijn uitverkoren volk op gruwelijke wijze om zeep hielp?! Vreemd dat er nog steeds mensen zijn die onvoorwaardelijk geloven in deze God. Misschien is dat ook wel een psychische afwijking...

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral het 'See you. Amen.' maakt het voor mij helemaal af. Mooi stuk.
Omgangsvormen zijn in de loop der tijd ook veranderd. Dank voor je reactie, Jael.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De zomerstop heeft je goed gedaan! Een goed geschreven stuk. Alles klopt: het verhaal, de sfeer en het taalgebruik! :thumbsup:
Marietje, mooi dat het verhaaltje je heeft bekoord. Dank dat je me dat hebt laten weten.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hardop gelachen. Een erg vrolijke invulling van de stoornis seksverslaving en wat fijn dat je hoofdpersoon zich rechstreeks kan richten tot de Oppermachtige.
Wij beleven toch dagelijks welke voordelen internet biedt. Bidden tot God is te vergelijken met internet. Een uiterst snelle verbinding met God onze Vader werd beweerd. Of de smeekbedes aankwamen betwijfel ik.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meestal ziet de persoon zelf zijn verslaving niet in, dus hij vind het natuurlijk normaal om met de buurvrouw aan te pappen :) Zeer vermakelijk verhaal, direct geschreven, hou ik wel van.
Richard, dank voor je positieve reactie.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar was die barmhartige God toen dat zieke Duitse snorretje zes miljoen van zijn uitverkoren volk op gruwelijke wijze om zeep hielp?! Vreemd dat er nog steeds mensen zijn die onvoorwaardelijk geloven in deze God. Misschien is dat ook wel een psychische afwijking...
Is dat zo? Dan moet ik binnenkort toch maar even langs de psychiater. ;)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar was die barmhartige God toen dat zieke Duitse snorretje zes miljoen van zijn uitverkoren volk op gruwelijke wijze om zeep hielp?! Vreemd dat er nog steeds mensen zijn die onvoorwaardelijk geloven in deze God. Misschien is dat ook wel een psychische afwijking...
Is dat zo? Dan moet ik binnenkort toch maar even langs de psychiater. ;)
Ik zeg niet dat het zo is. En ik zou zeker niet naar een psych gaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit lijkt me niet echt de plaats voor deze discussie.
Was ook niet als discussie bedoeld hoor! Was meer als grap bedoeld. Zal wel weer alleen mijn humor zijn, haha ;)