Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#20 zomerse stijlfiguren

Wekelijkse schrijfopdracht #20 Zomerse stijlfiguren Ik houd me stil. Een beetje weggedoken. Mijn ogen zijn inmiddels aan het donker van mijn hoekje gewend, maar ik zie haar niet. Ik hoor haar wel. Ze rommelt wat rond. Geen idee wat ze aan het doen is, maar ze slaat in elk geval geen acht op mij. Al een poosje niet meer. En dat doet meer pijn dan ik gedacht had. Het is alsof ik voor haar totaal niet meer besta. Een omslag die ik niet kan begrijpen. Niet wil begrijpen. Alsof ze totaal vergeten is hoe ze me kort geleden nog vasthield, met stralende ogen aankeek en de wereld beloofde met haar blik. We waren blij met elkaar en zouden dat altijd blijven. Dacht ik. Het geluk was snel voorbij. Onbegrijpelijk snel. Ik luister in het schemerduister naar haar ademhaling. Probeer het geluid van haar bewegingen te volgen. Me te bezinnen op de volgende stap. Ik zal haar aandacht terughebben. Al is het maar voor even. De deur gaat open. Van schrik houd ik mijn adem in. Ik probeer me nog dunner te maken. Voel het bureau drukken in mijn rug. Zie een stapel boeken dreigend boven mijn hoofd torenen. Wie is daar? Word ik ontdekt? Kunnen ze mijn broedende gedachten horen? Voelen? Wat gebeurt er? Het duizelt me als ineens een lamp direct boven mijn hoofd aanflitst. “Kijk eens, oom Gerard! Ik heb alle kleren netjes uitgeknipt!” Ze grijpt me onverwacht doelbewust bij mijn middel en kijkt liefdevol als de eerste keer wanneer ze de bandjes van een prachtige roze jurk om mijn schouders vouwt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het een kartonnen meisje die door een klein meisje liefdevol van kleertjes werd voorzien. Nu ligt ze daar te wachten tot het meisje weer aandacht voor haar heeft. Maar al die tijd was het meisje bezig met een jurkje voor haar zo geliefde aankleedpop. Ze was dus helemaal niet vergeten, maar dacht dat ze vergeten was. Mooi geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Dit vind ik een heel erg goed verhaal. Op een of andere manier voelde ik mee met de HP. Het gaf me een beetje een naar gevoel (ondanks het feit dat ik het meteen een goed verhaal vond). Niemand wil tenslotte eenzaam of vergeten zijn. Nu ik de reactie van schrijvengeluk lees, voelt het prettiger. Ik had nagelaten te bedenken dat het inderdaad mogelijk is om jezelf onterecht eenzaam of achtergelaten te voelen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties. Het ging inderdaad om een kartonnen aankleedpopje (de site bedeelde mij met 'paper people') en ik ben blij dat het nare gevoel overkwam. Jammer dat het contrast tussen de emoties en de werkelijkheid -het lieve kind is idd al die tijd juist voor haar pop beziggeweest- niet direct duidelijk was.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig omschreven. Ik moest even zoeken naar de locatie, al werd dat mooi opgebouwd. Knap bedacht en heimelijk jaloers. ;)