Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijf waar je bang voor bent: DRIJFZAND

Drijfzand Tot aan mijn knieën in de drap. Middenin een grasveld. En niemand hoort me, ziet me of weet dat ik hier ben. Ik voel mijn schoen van mijn voet afglijden. Ik probeer hem nog aan mijn tenen op te hangen, maar hij zakt verder weg. Die is kwijt. Ik straks ook. Om hulp roepen heeft geen zin, er is hier niemand. Ik ga vast en zeker dood. Straks zak ik helemaal weg, verdwijn ik in de modder. En dan kom ik op de nationale tv. Bij Opsporing Verzocht. Met de meest recente foto die ze van me kunnen vinden. Die lijkt niet eens. Mijn hart bonst in mijn keel, de adrenaline giert door mijn lijf. De bodem is al onder mijn voeten weggezakt, alsof de aarde onder me vandaan is getrapt. Ik grijp om me heen, op zoek naar de laatste strohalm. Die breekt af. In de verte, in mijn achterhoofd, hoor ik de stem van mijn vader. “Je kunt niet verdrinken in drijfzand.” zei hij altijd. Hij had het mis. Het gebeurt, nu, hier. Ik zit er al tot mijn middel in. Mijn benen probeer ik los te trekken, steunend op de grond om me heen. Vacuüm. Hoe meer ik beweeg, hoe verder ik omlaag gezogen wordt. Ik denk aan Artax, de pony van Atreyu uit The Never Ending Story. Artax verdronk in het moeras, omdat hij geen hoop meer had. Het brak mijn hart. De modder komt nu tot mijn schouders. Mijn kin. Mijn oren. Mijn hoofd hou ik omhoog, om nog adem te kunnen halen. Mijn hoop is ook verloren. Net als mijn schoen. Net als ik. Het is voorbij. Nog één keer haal ik diep adem. In plaats van lucht, krijg ik een hap van het zwarte, natte zand in mijn mond. Ik schreeuw het uit. “Gaya!” Ik schrik wakker. Zwetend. Buiten adem. “Weer gedroomd?” Ik knik. “Misschien moet je toch maar wat minder gaan werken.”

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel ik het stukje bij Atrax de pony even kwijtraak, vind ik het een verrekte angstig stukje. Gelukkig droom je het. Tijd voor lange welverdiende drijfzandloze vakantie?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond de angst heel invoelbaar en ik raakte ervan overtuigd dat je echt kunt verdrinken in drijfzand. Het gaat vast niet zo lekker op het werk van de hp.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker verhaaltje Gaya voor het slapen gaan. Je hebt het realistisch en overtuigend geschreven :thumbsup: Misschien ben je wel een baggeraarster :-).

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed geschreven verhaal, komt heel realistisch over door de korte snelle zinnen! Ik voelde de angst. :thumbsup: Grappig dat een angst zich in de kinderjaren plant. Ik vind ratten verschrikkelijk en vermoed dat ik die angst ontwikkeld heb tijdens het kijken naar 'Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, Meneer?' kinderserie. Die angst om niet meer naar huis te kunnen, gesymboliseerd in een rat. Brrr! Enfin, goed gedaan! :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeg, heeft zelfs onze zelfverklaarde 'azijnpisser' Fibonacci niets aan te merken? ;) Wederom, dank voor jullie reacties.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, Gaya, juist dat doseren, hè? Dat doet-'t-'m. Altijd positief is verdacht en altijd negatief ook. Ik heb een autogenerator. Mocht je willen dan druk ik op de knop. Doet me wel een beetje denken aan die sadist die een masochist ontmoette. "Sla me!", zei de masochist. "Neeeeee!", zei de sadist. Groet, Paolo di Sarenno aka Leonardo Pisano