Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#19 - Zoektocht

Trots bekijk ik mezelf in de spiegel. Haar mooi, make up formidabel, jurkje sexy, schoenen nog sexyer. Nadat ik mezelf volledig heb goedgekeurd, loop ik door naar de keuken. Tevreden proef ik het eten. Al zeg ik het zelf, het is goed gelukt. Een kwestie van opwarmen. Ik bedenk me dat het wellicht beter is om nog even m'n tanden te poetsen. Terwijl ik mijn tanden poets kijk ik in het medicijnkastje. Shit waar zijn ze gebleven? Ik ruk het kastje onder de wasbak open en begin de inhoud eruit te gooien. Niet te geloven, daar zijn ze ook niet. Met de tandenborstel nog in mijn mond ren ik mijn slaapkamer binnen. Niet in het nachtkastje, niet onder het bed. Misschien in de kledingkast? Je weet het maar nooit. Tenslotte is opruimen hetzelfde als rotzooi verplaatsen. Ik ruk de deur van mijn kledingkast open. Verdomme ook al niet. Ongelofelijk! Heb ik eindelijk een afspraak met hem, in mijn eigen huis. En dan heb ik het weer eens niet in orde. Wat kan een mens chaotisch zijn. In mijn fantasie is de hele avond al verpest. Lekker eten, een leuk gesprek voeren, samen op de bank een filmpje kijken en dan.... Op de klok zie ik dat het tien over half zes is. Het kan nog net. Ik smijt de tandenborstel de badkamer in en ren de deur uit. Snel stap ik op m'n fiets en als een volwaardig wielrenster race ik door de stad naar het winkelcentrum. Precies om één minuut voor zes ren ik de Kruidvat binnen. "Mevrouw we willen net gaan sluiten," een bozige verkoopster kijkt me aan. "Het is van levensbelang!"

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna, snel, snel, haal de laatste zin weg, dan kan men raden hoewel ik hier wel aan dacht je tekst lezende. Misschien neemt hij ze wel mee, verpakt in een luxe doosje met een prachtige strik er omheen. Naast een gigantische bos rode rozen en tenminste een fles champagne. Wordt hier (naast Marietje) een tweede chicklitqueen geboren?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Voor het lezen van Mili's reactie zat ik op een totaal ander spoor! ( Niet chicklitqueen waardig! ) Ik verklap niet welke! Goed dat jij die laatste zin hebt weggehaald want nu kan men verschillende kanten uit. Mooie opbouw en de beleving van de HP goed weergegeven! Ik ben benieuwd naar het verloop van de avond! :unibrow:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna - Die afsluitende zin vind ik briljant! Van levensbelang - super! Taalzeurtjes zijn niet de bedoeling, heb ik begrepen, dus zal ik alleen op verzoek per pb doen. (ontbrekende komma's en herhalingen in dit stuk, m.n.)

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, vermakelijk fragment en mooie opbouw! Ik heb de laatste zin niet gelezen, maar ik ben vrij zeker naar welk object je verwijst met de ingrediënten: afspraak, mooi maken, Kruidvat en levensbelang! Humoristisch! Erg leuk.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stuk. Ik kon niet bedenken wat het was, maar in zo'n situatie kan het van alles zijn natuurlijk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@GayaInidiya, Let goed op de tips van Mili. Die komen van pas. @Marietje, Bedankt voor de majestueuze complimenten. Eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig naar het verloop van de avond. Misschien spreek ik haar binnenkort nog eens. @Leonardo, Bedankt voor de feedback. Dat het van levensbelang was vond ik stiekem ook wel goed van mezelf gevonden :) Inmiddels heb ik een aantal komma-dingen aangepast. Ook heb ik een aantal dubbele zaken verwijderd. Vanavond voor het slapen gaan ben ik voornemens om de leestekencursus goed door te lezen. Dus wellicht gaat het de volgende keer beter.... @JoanneE, Dank voor jouw immer aardige en bemoedigende feedback. Dat doet de amateurschrijfster in mij goed. @PetraO, Ik kan het me voorstellen. In een dergelijke situatie zou je honderd dingen kunnen bedenken die handig zijn om voor handen te hebben. Eigenlijk had ik het al verklapt. Maar na de feedback van Mili bedacht ik me weer. @Anne, Dank u, Dank u.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje en ook ik heb wel een vermoeden al werd ik door het 'medicijnkastje' op een ander spoor gezet. Eens met Leonardo dat een paar komma's de leesbaarheid zouden vergroten maar ik vind het een mooi verhaal.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Grappig stukje. De laatste zin heb ik niet gelezen, maar ik vind dit een mooie uitsmijter. Te weinig komma's heb ik ook niet gelezen, maar misschien heb je het al aangepast. In het begin kreeg ik al een sterk vermoeden waar ze naar op zoek was. Ze had gelijk dat ze nog even snel de deur uitging. Tenslotte vergeten mannen wel eens iets.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies om één minuut voor zes ren ik de Kruidvat binnen. "Mevrouw we willen net gaan sluiten," een bozige verkoopster kijkt me aan. "Het is van levensbelang!"
Prachtig einde, dat eigenlijk ook wel het HP nog extra typeert. Ik vind het leuk gevonden. Vond het wel wat spijtig dat ik al meteen doorhad wat ze zocht. Langs de andere kant: doordat je het weet knalt de laatste zin wel harder. En: omdat de lezer het al weet, hoef je het zeker niet te benoemen, dat maakt de afsluiter des te sterker.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mimi, Dank je. Misschien is een medicijnkastje ook wel een beetje een merkwaardige plaats. @Tja, Dat doen ze, van alles vergeten. Had inderdaad nog rond geschoven met een aantal komma's. @Onomatopee, Bedankt!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Johanna! Naast wat anderen voor mij hebben al gezegd, ik vind het knap hoe je het tempo steeds opschroeft. Je zuigt de lezer zo heel goed mee in het verhaal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik je verklappen dat ik een totaal andere type vrouw had ingevuld bij jouw vorige avatar? Voor mij is deze verrassend! :) Fijn om een gezicht bij Johanna B. te hebben! Mijn eerste gedachte bij het gezochte onderwerp van jouw HP was haar vermiste kunstgebit/ tand! :D Dit komt door mijn eigen ervaring. Ik heb ooit tijdelijk een plaatje gehad en die vergat ik regelmatig in te doen als ik moest werken. Het ligt nu gebroederlijk naast het plaatje van mijn man in ons medicijnkastje als een soort relikwie! En nee, zo hebben we elkaar niet leren kennen... :unibrow:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel en Ostinato, Dank jullie. @Marietje, Ik hoop uiteraard op navolging. Inmiddels ben ik nieuwsgierig geworden naar jullie. Das een mooie gedachte trouwens. Een kunstgebit kwijt voor een belangrijke date. Zou een heel mooi verhaal kunnen zijn. Dus jouw man draagt 'm ook niet :) Doorgaans is het, denk ik, een getuigenis van een stabiele langere relatie (dat je uit ijdelheid geen dingen meer voor elkaar verborgen hoeft te houden).

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus jouw man draagt 'm ook niet :) Doorgaans is het, denk ik, een getuigenis van een stabiele langere relatie (dat je uit ijdelheid geen dingen meer voor elkaar verborgen hoeft te houden).
:lol: Waarom denk jij dat ik geen foto heb als mijn avatar! Haha, nee wij hebben nu beide een brug geplaatst gekregen. De plaatjes waren een nood oplossing! Hoe ouder ik word hoe ijdeler! ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus jouw man draagt 'm ook niet :) Doorgaans is het, denk ik, een getuigenis van een stabiele langere relatie.
haha Ik zat te denken aan het gezochte voorwerp uit het verhaal en vond het een wonderlijk persoonlijke opmerking -had wegens mijn grote achterstand iets te snel door de reacties gescand! Maar los daarvan; leuk verhaal, leuk geschreven. En voor mij volstrekt duidelijk. Het medicijnkastje lijkt mij volstrekt logische plek -dat is toch dat rommelkastje in de badkamer waar alles wat geen andere plek heeft belandt?- en was voor mij juist het punt dat ik begreep waar het verhaal heen ging.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik je verklappen dat ik een totaal andere type vrouw had ingevuld bij jouw vorige avatar? Voor mij is deze verrassend! :) Fijn om een gezicht bij Johanna B. te hebben!
Ja klopt! Heerlijk vind ik dat. Kan ook heel verrassend zijn, je vormt toch een beeld van iemand op een gegeven moment. Net alsof je een boek hebt gelezen, de film eraan komt en de acteur/actrice helemaal niet op de hp lijkt. (Beetje off-topic, ik weet het, maar ik kon het niet laten ;) )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik je verklappen dat ik een totaal andere type vrouw had ingevuld bij jouw vorige avatar? Voor mij is deze verrassend! :) Fijn om een gezicht bij Johanna B. te hebben!
Ja klopt! Heerlijk vind ik dat. Kan ook heel verrassend zijn, je vormt toch een beeld van iemand op een gegeven moment. Net alsof je een boek hebt gelezen, de film eraan komt en de acteur/actrice helemaal niet op de hp lijkt. (Off-topic, ik weet het, maar ik kon het niet laten ;) )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik je verklappen dat ik een totaal andere type vrouw had ingevuld bij jouw vorige avatar? Voor mij is deze verrassend! :) Fijn om een gezicht bij Johanna B. te hebben!
Ja klopt! Heerlijk vind ik dat. Kan ook heel verrassend zijn, je vormt toch een beeld van iemand op een gegeven moment. Net alsof je een boek hebt gelezen, de film eraan komt en de acteur/actrice helemaal niet op de hp lijkt. (Off-topic, ik weet het, maar ik kon het niet laten ;) )

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus jouw man draagt 'm ook niet :) Doorgaans is het, denk ik, een getuigenis van een stabiele langere relatie.
haha Ik zat te denken aan het gezochte voorwerp uit het verhaal en vond het een wonderlijk persoonlijke opmerking -had wegens mijn grote achterstand iets te snel door de reacties gescand!
:lol: Zo wordt het wel een heel ander verhaal! :D

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[
Dus jouw man draagt 'm ook niet :) Doorgaans is het, denk ik, een getuigenis van een stabiele langere relatie.
haha Ik zat te denken aan het gezochte voorwerp uit het verhaal en vond het een wonderlijk persoonlijke opmerking -had wegens mijn grote achterstand iets te snel door de reacties gescand!
[/quote] Zelfde probleem hier! :lol:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
In dit verhaal zit een mooi tempo. Ook ik heb de laatste zin niet gelezen, invulling van wat nog ontbreekt kan van alles zijn. Door het forum krijgt jouw verhaal nog meer invulling van detail ;)