Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 18 - Mexico-Nederland. Een fanatieke vriendin

Er waren 2 mogelijkheden: ongezellig in mijn flatje voor de buis gaan zitten, of een café opzoeken met een grootbeeldscherm. Dat had ik nog nooit gedaan, maar zo’n WK-wedstrijd tegen Mexico is natuurlijk een uitgelezen kans om dat eens te ervaren. Vroeg genoeg stapte ik de deur uit om een kroeg in de buurt te bezoeken. Bij aankomst was het al een drukte van jewelste. Er werd in gezamenlijkheid gezongen, gepraat en gelachen. Met een pilsje in mijn hand zocht ik naar een gesprekspartner, tot mijn smartphone afging. Mijn vriendin. ‘Hoi, Jules, met Linda hier. Kom je vanavond gezellig bij me?’ ‘Sorry Lin, ik wil hier in een café naar de wedstrijd tegen Mexico kijken. Lijkt me we leuk.’ ‘Laat je me in de steek? Ik wil samen met jou die wedstrijd zien.’ ‘Nou zeg, vorige keer tegen Spanje viel je op mijn schoot in slaap tot die goal van Robin.’ ‘Ja, weet ik. Toen heb je me wakker geschreeuwd. Ik kreeg bijna een hartstilstand. Maar vanaf dat moment heb ik meegeleefd als een echte voetbalfanaat, toch? Ik zou het erg vinden als ik hier alleen moet gaan zitten kijken.’ Dit kon ik natuurlijk moeilijk weigeren. Bovendien zat er misschien na afloop nog een leuk extraatje in het vat. Snel gooide ik mijn goudgekleurd biertje achterover en even later ging ik op weg. Door de haast struikelde ik over een drempeltje en kwakte voorover op de grond. Mijn knie voelde niet goed, maar ik zette door en hinkelde zo vlug ik kon naar mijn flat, pakte de autosleutels en binnen twintig minuten zat ik bij Linda op de bank met een dikke, natte zwachtel om mijn knie. Ik kan zeggen, het werd een genoeglijk avondje. Linda leefde mee als de beste. Vooral de laatste minuten waren hectisch. Uit enthousiasme gooide ze alles de lucht in, schreeuwde het uit, stompte me en schopte alle kanten uit. En ja, ook tegen mijn geblesseerde knie. Het werd nog wel een leuke, lange avond. Maar de volgende wedstrijd misschien toch maar in het café bekijken. Is wat rustiger en minder gevaarlijk, lijkt mij.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha leuk dat de rollen eens zijn omgedraaid en je vriendin fanatiek is. En anders neem je haar toch de volgende keer mee naar het café? ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gevaarlijke vriendin heb je. Direct en indirect doet ze niets anders dan je knie bezeren:) Wellicht moet je Annes advies opvolgen, na een paar biertjes dan voel je veel minder van de al die blessures. Mooi geschreven weer, maar dat vind ik bij jou eigenlijk altijd.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen! Eén vraag blijft toch hangen: was Linda drukker en luidruchtiger dan de voetballiefhebbers in het café bij elkaar? Hoe heeft die lange, leuke avond er dan uitgezien. Show don't tell, huh?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jules, mijn eerste gedachte was dat de hp te laat bij Linda binnenkwam en een gedeelte van de wedstrijd heeft moeten missen. Veelzijdig typje Linda. Ze zwachtelt je in zoals zij er op losbeukt. Én ze laat de avond duren ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga ervan uit dat dit een prille relatie is omdat men zo laat pas afspreekt. Omdat de HP in eerste instantie weigert had ik eerder verwacht dat hij haar in het café zou uitnodigen. Stille wateren diepe gronden heeft die vriendin! Wederom een duidelijk geschreven verhaal.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, ik moest om dit verhaal echt lachen. Wat ik kenmerkend vind voor jouw schrijven is 'what you see is what you get'. Je schrijft expliciet.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Jules, De volgende fouten kom ik tegen. Typefout : Lijkt me we leuk.’ " Dit kon ik natuurlijk moeilijk weigeren". Je gaat vanaf hier op een andere manier vertellen. Je gaat hier geen feiten meer vertellen maar alles wat je denkt. Je gaat ook over van tegenwoordige tijd naar verleden tijd, terwijl andersom eventueel nog wel zou kunnen. Eerst komt het verleden en dan het heden, althans, bij mij wel. hahahaha ;-) Gelukkig, je had ondanks alles een goede avond en een prima zustertje! Daar houden mannen wel van.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer allemaal bedankt voor de reacties. Inderdaad kan ik woensdag beter in een café gaan kijken, maar dan zonder Linda. Is waarschijnlijk veiliger. #JoanneE: Ik ga echt niet verklappen hoe lang en hoe leuk de avond was. Dat laat ik aan je fantasie over. #Odile: Ik kan niet goed bloemrijk schrijven, zoals anderen dat wel zo mooi kunnen. Ben ik wel jaloers op. # Indrany: Ik begrijp niet goed je opmerking over feiten en gedachten. Kan je me uitleggen wat er fout aan is? Alvast bedankt. julesdulac.nl