Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oranje knietjes # 18

Een tijd geleden was ik door de knieen gegaan en had t besloten. Op zondagavond kon ik alleen nog maar kijken hoe gezonde gewrichten funktioneerden, ik genoot van tweeentwintig Hollandse en tweeentwintig Mexiaanse knietjes. Mijn oranje zonnescherm hing bij toeval uit, net als het oranje dweiltje wat ik ooit eens bij Blokker had gekocht. Zonder toen nog een drup morfine te hebben gebruikt sprak ik al over mijn evenknietjes, ik wilde Louis zelfs bellen of hij goede knieoefeningen aan mij wilde doormailen. Dinsdag lag ik in een dubbele roes, van de eindstand 2-1 en door de narcose. Ik ontwaakte en had een nieuwe, van plasic en metaal, een kunstknie. Ik zag oranje, groen en geel door elkaar. Ik zag Robben vliegen, Kuyt roteren, scharnieren. Met morfine liijkt oranje nog mooier. Ik rende de werkelijkheid in. De krukken stonden klaar. Het ziekenhuis heeft trouwens ook oranje zonnenschermen. Ik las de weekopdracht, wel drie keer, de letters dansten over mijn I pad. En bloosde. Mijn wangetjes kleurden oranje.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Kniequeen; ik lees dat je het aangaat, hoe pijnlijk ook. En je bent je relativerende of moet ik zeggen schrijnende humor niet kwijt als ik dit lees. [Ik rende de werkelijkheid in. De krukken stonden klaar.] Respect.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier zie je dat inhoud en vorm bij elkaar passen. Ik hoop dat je plezier had met het schrijven en dat je snel weer beter bent... Oranje of niet. Passen oranje en knieën wel bij elkaar?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een origineel stuk. En al die humoristische invallen over 22 knietjes, oranje dweil en zonneschermen, het roteren en scharnieren. Prachtig. Beterschap en niet opgeven met oefenen. julesdulac.nl

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijk maddbrug verhaal! Humor kan heel helend zijn. :) Beterschap! :thumbsup: Gelukkig laat jij jezelf niet k(n)i(e)sten!?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, even nog een ontvangstberichtje voor jouw lieve tekst.De verwerking heeft wat dagen nodig bij mij.... Jules en Marietje, met humor loopt je sneller, ik wil de pijn in blijven halen! Dank!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, ik kwam een heleboel spelfouten tegen. Ik heb ze voor je genoteerd. Je wilt natuurlijk ook iets leren. functioneren ipv funktioneren tweeëntwintig ipv tweeentwintig Ik ontwaakte en had een nieuwe, van plasic en metaal, een kunstknie. ( Raar omschreven zin. ) Ik zag oranje, moet zijn Oranje. Zonneschermen ipv zonnenwschermen. We hebben maar 1 zon. ps: en ik zou eerder Edwin Goedhart mailen. Hij is de sportarts van t team. Ik denk dat je hier betere oefeningen van krijgt. :-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Indrany: Ik heb gezegd dat ik mij afzijdig houd van door jou uitgewerkte opdrachtteksten en daar niet meer op zal reageren Echter, het stuitende gehalte van je reactie aan Maddbrug noopt mij alsnog de digitale pen op te pakken.. Waar haal jij de euvele moed vandaan iemand te willen corrigeren die net is geopereerd en zoals ze schrijft, in een roes van narcose verkeert. Ik zou je ten sterkste willen adviseren je vooral te richten op eigen onvolkomenheden,

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik aarzel: meesal is het beter de trollen op internet te negeren. Maar die sneer van Idrany is wel heel erg. Dit is een vriendelijk forum. Laten we dat zo houden.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Indrany #15 Jij wilt natuurlijk ook iets leren. In eerdere posts geeft Maddy blijk van een behoorlijke beheersing van de Nederlandse taal. Hier op het forum zijn een paar mensen, zoals o.a. Tja en janp, die geregeld taalzeurtjes duiden met de bedoeling de schrijvers-in-spé te helpen beter te worden, scherper te krijgen. Dit is nooit neerbuigend bedoeld. Vind je het niet veelzeggend dat niemand, behalve jij, iets zegt over de taalonvolkomenheden in dit verhaal? Laten we proberen, zoals Petra zegt, dit forum constructief en vriendelijk te houden. Je wilt toch niet dat indranyeren een verkeerde connotatie krijgt? @Mili - punt gemaakt. Nu weer teruggaan in vriendelijke modus :)

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
# Maddbrug: Mijn excuus voor de commotie die hier is ontstaan. Mijn feedback is totaal niet als negatief bedoeld. Volgens mij om te leren, zoals ik ook graag leer. Ik ben en blijf van mening dat je niets leert als schrijvers alleen maar inhoudelijk op je verhaal reageren en niet taalkundig. Daar probeer ik wel naar te kijken. Daarom mijn opmerking in taalkundige fouten. En ja, ik maak ook fouten, en ben heel erg blij als andere schrijvers reageren en zeggen, hey...dat of dat is fout. Al moeten ze het misschien soms 100 x zeggen, ik blijf dat waarderen. Sommige dingen zitten zo ingebakken, dat je die ook niet van de een op de andere dag veranderd. De een reageert helemaal niet op een verhaal met spelfouten, de ander geeft het wel aan zodat je wat kunt leren. De enige mogelijkheid die in deze overblijft is als je het idd geschreven zou hebben als je net uit de narcose komt. Over het algemeen schrijven mensen dan heel beroerd en kun je er helemaal geen touw aan vast knopen. Ik heb zelf meerdere malen op een recovery gewerkt en mensen vinden het altijd leuk om dan even te typen, juist omdat ze helemaal van de kaart zijn na een OK. Dat levert hele grappige momenten op. De opdracht mocht fictief zijn, of waargebeurd. Snap je nu mijn reactie? Het was echt alleen maar goed bedoeld en ik schrik echt van de reacties dat ik een trol zou zijn. Heb je nog vragen, onduidelijkheden of stekeligheden. Stel ze gerust. # mili : Zie jouw #17. Ik blijf mijn best doen jou aardig te vinden. Heus! :-) # PetraO: Verklaar je uitspraak nader. Indien ik de interpretatie heb gewekt voor jou een trol te zijn, geef ik je de toestemming hier openlijk je uitleg over te geven. Dit mag ook in een POB bericht. Dit is een vriendelijk forum zeg je. Mag ik vragen naar wie je uiteindelijk verwijst? Naar mij ? Of naar iemand anders? #Leonardo: Hartelijk dank voor je feedback en je eerdere feedback. Complimenten voor je respectvolle reacties. Zowel hier, zowel op #15. Je bent een kenner, en zie jouw reactie als een eer. Ja, ook ik wil heel erg graag leren en daarom lees ik verhalen ook van anderen. Sommige kan ik goed volgen, sommige kunnen heel mooi schrijven en sommige verhalen gaan boven mijn pet uit. Ik vind het idd veelzeggend dat alleen TJA reageert op stukken met taalfouten. Betekent dat een verbod op beoordeling van taalfouten? Ik maak ook geregeld taalfouten en waardeer het enorm als anderen mij daarop wijzen. Sommige dingen zitten zo ingebakken dat het moeilijk is ze eruit te mikken. Denk je Leonardo, dat mensen beter gaan schrijven als je alleen maar zegt, "Goh, leuk geschreven hoor?". ( niet kwalijk bedoeld!!) Is het niet de bedoeling om ook kritisch te kijken naar verhalen van anderen, en verbeterpunten aan te geven? Zodat we kunnen leren? Jij zegt dat je niet reageert op een verhaal vol met spelfouten, dat zou betekenen dat deze mensen die willen leren schrijven niet verder geholpen mogen worden en een schijn voorgehouden moet worden? Daarbij, het staat Maddbrug dan toch ook vrij om te reageren en te zeggen, dit verhaal was waargebeurd en echt vanuit narcose toestand geschreven. Ze schrijft dat ze bijkomt uit narcose, maar het is niet tot mij doorgedrongen dat ze het daadwerkelijk vanaf de recovery had geschreven. Omdat mensen dan over het algemeen heel anders schrijven. Sorry! # iedereen: Sorry voor de misvatting, mijn onvolkomenheid, mijn misinterpretatie. Het was echt alleen maar goed bedoeld. Niets meer, niets minder. Ik beb ook maar een mens, die probeert anderen te helpen waar ze ook graag zelf geholpen wordt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Indrany #19 Als iemand een verhaal post met de wereld aan spel- en taalfouten, is dat hetzij omdat ze niet beter weten/kunnen, hetzij omdat ze niet de moeite hebben genomen een zo foutloos mogelijk verhaal te plaatsen. In beide gevallen voel ik me niet geroepen tijd en moeite te steken in een reactie. Nogmaals, dat is een persoonlijke keuze. Ik kan ook niet op alles reageren. Voor mij is schrijven niet de verhaallijn an sich, maar de manier waarop de schrijver me meeneemt. Daarom is voor mij de muzikaliteit van een verhaal (de mix van woordkeus, zinsbouw, intonatie, e.d.) zo belangrijk. Taal- en spelfouten halen mij uit mijn fictieve droom en om die reden ben ik erop gespitst. Interpunctie-onvolkomenheden kunnen eveneens dat effect hebben. Zo ook onlogica, mooischrijverij, overbodige uitleg/herhaling, instructie van de schrijver hoe ik iets moet vinden/voelen, inconsistenties, etc. Natuurlijk ben ik ook niet perfect (wie wel?). Als schrijver is het de uitdaging in details te doseren. te veel = fantasie van de lezer doodslaan. Te weinig = te cryptisch en de lezer laten zweven. Mijn valkuil is de laatste en om die reden ben ik blij met fb die me laat zien hoe mijn pogingen overkomen bij iemand die niet het beeld in zijn/haar hoofd heeft, dat ik probeer over te brengen.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve mensen, Dit forum geeft ons een wekelijkse taalopdracht. Ik vind dat een geweldig iniatief omdat ik blijf schrijven, leer van anderen, en vooral, het geeft mij veel plezier. Ik waardeer iedere reactie, of ik er iets aan heb of niet. Er zijn mensen die telkens reageren, opbouwend, corrigerend of gewoon sympathiek. Of nooit, niets is namelijk verplicht. Indrany, ter informatie, ik lig in het ziekenhuis en ben dinsdag geopereerd. De taalfouten heb ik zelf ook opgemerkt, maar na een narcose, scheelkijkend en met mijn vingers uitglijdend in euforie, op de I pad, had ik veel lol bij SOL om bij de denkende mens te blijven. De rol patient valt mij erg tegen namelijk. Ik merk dat jij graag invult, je aannames zijn behoorlijk. Laten we bij de schrijfles blijven, ik kijk uit naar de opdracht woensdag. Weer vanuit het ziekenhuisbed. Jullie zijn gewaarschuwd.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hetgeen ik belangrijk vind, zijn de waardevolle schrijfopdrachten en de communicatie op niveau die hieruit voortvloeit. Ik wens eenieder evenveel schrijfplezier als ik zelf ondervind.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hm, ik denk dat jullie alles wel gezegd hebben tegen elkaar. Wel zou ik nog willen zeggen dat zowel Mili als Indrany aardige forumleden zijn die ik waardeer en die ik beiden graag blijf lezen. PetraO, Indrany is echt geen trol. Ze heeft gewoon gemist dat Maddbrug geopereerd is en wilde haar helpen. Dat is nu voor iedereen duidelijk. Ik hoop dat iedereen snel weer met elkaar door een deur kan, want het leven is te kort voor onnodige animositeit.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wist ook niet dat Maddbrug geopereerd is. Als ik zoiets weet, reageer ik anders. Daarom ga ik ervan uit dat sommigen dit ook niet wisten. Ik vind het komisch geschreven. Het stelt me wel teleur dat jij ook contact hebt gehad met Van Gaal, Maddbrug. Vandaar dat ik geen antwoord kreeg. Wat me opeens te binnenschiet, is dat ik vlak na een operatie - toen ik 'mijn' kamer werd ingeduwd - tegen mijn medelotgenoten zei: 'Ze laten je hier zomaar de pijp uitgaan.' Later hoorde ik dat ze moesten lachen maar dit op dat moment niet durfden. Sorry, totaal off topic. Maar soms herinner je je dingen door iets wat een ander heeft gezegd. Sterkte Maddbrug.