Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 18 - Nederland - Mexico

Maddbrug, ik wens je zoveel beterschap :nod: ‘Kniesoor,’ schamperde hij alvorens de deur dicht te slaan. Waarna de avond zich in stilte voor haar uitstrekte. Het was zondagavond, negenentwintig juni tweeduizendveertien en Nederland speelde tegen Mexico in het wereldkampioenschap voetbal. Jitzak had met haar naar de wedstrijd willen kijken; hij op de enige stoel die het appartement nog rijk was en zij op haar knieën op de vloer. Zij had categorisch geweigerd, zij zag hem nu liever niet dan wel en haatte voetbal. Jitzak begon haar te benauwen. ’s Nachts sloop hij rond en overdag veinsde hij vallende ziektes. Triomfantelijk over haar hoewel kortstondig verkregen vrijheid, sleepte zij de stoel naar haar computer, nam plaats en trok haar kniehoge laarzen uit. Haar kniekousen eenmaal bevrijd, meurden lichtelijk maar dat deerde haar niet. Zij dacht aan de kniepertjes die haar moeder had gebakken en het zakje knienenkeutels dat zij in haar tas had gedaan. Haar dappere moeder die Jitzak niet vertrouwde en recent was geopereerd aan een kniedistorsie. Verliefd streelde zij over haar nieuwe toetsenbord. De letter o had het in de vorige begeven. Die was op een nacht, zonder haar toestemming, gaan hemelen en had de punt meegesleurd. En toen kon zij haar geliefde woordjes als boos en goddeloos niet meer schrijven en deed een internetbestelling kusjes in plaats van rode kousjes. Zij moest hard aan het werk; zij had zich in haar hoofd gezet schrijfster te willen worden. In een hallucinerende stilte, een kleine twee uur later, was zij nu echt alleen op de wereld, brak haar glas. Zij had er van schrik ingebeten, de scherven staken uit haar mond toen een langgerekte schreeuw uit honderden voetbalkelen haar scoorde.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is ook gewoon onontbeerlijk, er moet gewoon een O zijn. Ik heb het nu al maanden met de A, wat een irritatie. Die Jitzak lijkt me ook al niets, het lijkt veel te veel op Zitzak. Die zal wel verschrikkelijk lui zijn. Een zorgzame moeder heeft ze in ieder geval wel. Ik hoop dat het haar lukt om schrijfster te worden. Ik vind de stijl van het verhaaltje heel mooi. Het is duidelijk te lezen maar wel heel erg Mili. Graag gelezen. Nog één toevoeging. Het aantal knieën in dit stukje doet me plezier.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Je hebt een eigen stem in jouw schrijfsels; meeslepend en aansprekend. Ook deze inzending schaar ik daaronder. Mooi gedaan en over die ambities van jouw hp; die komt er wel! Als ik de ontbrekende 'O' goed begrijp, snap ik de verbanden. Leuk gevonden en ik verklap nog niets! Wat mij bijzonder aanspreekt, zijn je mooi geformuleerde zinnen die functioneel zijn en zonder dat ze over de top gaan. Een grote kwaliteit, Mili! Klasse!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In een ziekenhuiszaal met twee open monden van vrouwen, zo'n mond die halfopen staat na een narcose, lacht mijn mond een schaterlach door de stilte. Na dagen morfinegebruik en net een dagje zonder, lijkt het verhaal kleurrijker dan ooit. Dank je Mili, you make my day!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddbrug: Lol Madd, you make my day als je hebt geschaterd! Eerlijk zeggen, had je ook de knie in kniesoor ontdekt? Wens je al het goede, je bent een bikkel en wij houden contact. Liefs.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna B: Heerlijk dat je mijn knietjes hebt ontdekt; daar ging het mij om. Koop jezelf een nieuw toetsenbord; als schrijfster kun je niet zonder klinkers :-). En ja, ik blijf des Milli's. Ik vecht er niet meer tegen. @JoanneE: Ootmoedig boog zij haar blonde hoofdje. Dank je zo hartelijk.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik moest wel om al je verwerkte knietjes lachen. Lekker jezelf blijven. Veranderen lukt toch niet. Het is wel een armzalige bedoening in dat appartement met die ene stoel. Maar wel een nieuw toetsenbord. Dat vind ik dan weer komisch.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk weer. De knie heeft een prominente plaats gekregen. Het hele stuk is humoristisch, maar het hardst moest ik lachen om die scherven op het moment dat het doelpunt valt. Waar wonen al die personages van jou toch allemaal?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: Anders had ik je niet kunnen schrijven ;-). @PetraO: Ze wonen in mijn hoofd Petra, ze zijn met velen, ik heb ze allemaal gekend. En ik blijf zeggen, als ik iemand kan laten lachen, dan heb ik mijn doel bereikt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk als je zo jezelf kunt zijn, Mili. Maddbrug laten lachen is op zich al voldoende kroon op je werk. Je bent er weer in geslaagd een intrigerend verhaal te schrijven.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste lieve Mili, Excuses voor mijn late reactie maar nu lees ik jouw verhaal als een van de laatste invulling en het is een perfecte afsluiting van deze weekopdracht! Het woord kniesoor schoot ook meteen door mijn gedachten toen ik de opdracht voor het eerst las. Jij omschrijft een armzalig huiselijk tafereel. De HP gebruikt het schrijven als een vlucht uit haar werkelijke situatie. Ik moest heerlijk lachen bij de licht meurende kniekousjes! :D Een Mili verhaal want jouw schrijfstijl is apart en daardoor herkenbaar. Jij onderscheid jezelf door de gekozen woorden die net anders zijn dan de gemiddelde schrijver zou gebruiken. Jij weet de avonturen van de personages in jouw hoofd sfeervol en duidelijk neer te schrijven. Kortom, ik heb weer genoten van jouw verhaal. Tot de volgende opdracht! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Odile: Maddbrug is geraakt; ze heeft knieën in alle geledingen van ons gekregen. @Anne: Merci en blijf lachen. @Marietje toch, ik miste je echt wel hoor :-) maar je bent een majestueuze hekkensluiter. Woordjes kun je ook op internet vinden. Ik maak er een sport van de meest vreemde plaatsnamen te vinden en in dit geval wafels en snoepgoed beginnend met knie. Tot gauw!