Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#18 Mexico-Nederland

Geen bord op schoot. We hebben vroeg gegeten. De afwas staat er nog. Die doe ik wel als Nederland wint. Zo niet, dan laat ik alles op het aanrecht staan. Ik heb Van Gaal een tweet gestuurd en ‘mijn’ opstelling doorgegeven. Hij heeft niet naar mij geluisterd. Daarom is het niet vreemd dat de ruststand een grote teleurstelling is. Als Dos Santos voor Mexico scoort, wordt mijn man zo kwaad dat hij het vaatwerk met twee wilde armzwaaien op de grond kwakt. Ik kan me er niet druk over maken. Hij ruimt het wel weer op. Dat doet hij altijd. Mijn interesse in het voetballen is meteen weg. Daarom besluit ik in de tuin te gaan schoffelen. Opeens hoor ik een brul en schrik zo vreselijk, dat ik over de schoffel struikel en op de scherpe kant terechtkom. Een beste jaap in mijn knie is het gevolg. Ik roep naar mijn man dat ik hulp nodig heb. Met een brede glimlach komt hij naar me toe en zegt dat Sneijder net heeft gescoord. ‘Dat is het gevolg van jouw woeste kreet,’ zeg ik. Hij kijkt naar mijn knie en zegt: ‘Dat is een doelpunt toch wel waard?’ Daar heeft hij gelijk in Ik kreun van de pijn als hij me naar de kamer ondersteunt. Gelijk ga ik op de bank liggen. Ondanks mijn bloedende knie juich ik als een gek als Huntelaar een penalty verzilvert.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je toverde een lach op mijn gezicht met je tweet aan Van Gaal! Humor! Ik zie het plaatje bie oe thuus in Groning'n oal helmoal voar mie!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Laat maar staan, Pisano. Ik maak net zoveel fouten als anderen. Van fouten leert men. Trouwens, mijn man schreeuwt nooit. Ik zeg dit voor het geval dat men denkt dat mijn verhaal op waarheid berusT.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt de knie er mooi in verwerkt, in dit luchtig verhaal met een zware ondertoon. Het vluchten naar de tuin heeft niet gebaat, ze schrikt zich wezenloos en ai, de jaap. We vragen ons af of de opstelling van de hoofdpersoon een betere uitkomst zou hebben gehad...

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die knie komt dramatisch tot haar recht! Jammer voor de ik-figuur dat ze net dat doelpunt mist. Lekker lopend stukje.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jazeker, Odile. Dan waren er vlot doelpunten van Nederland gekomen, en was die vrouw niet naar de tuin gegaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, het kan niet anders dan dat eenieder autobiografische elementen in zijn teksten verwerkt. Daarom vind ik het zo komisch dat je eventjes fijntjes meldt dat je man nooit schreeuwt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het gekke is dat men altijd denkt dat wat iemand schrijft ook werkelijk zo is. Dat ik gestruikeld ben, gelooft dan weer niemand.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldig stukje! Ik heb het met een enorme glimlach gelezen. Ik zie zo voor me hoe je struikelt, zou mij ook kunnen gebeuren namelijk.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat je hebt geschreven, zie je zo voor je. 'Dat is een doelpunt toch wel waard", dat wil zeggen hoeveel er van voetbal wordt gehouden ;) Blijf vanavond maar lekker met je knietje op de bank zitten!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal weer! Door de korte informatieve zinnen leest het vlot. Jouw humor er weer goed in verwerkt. De beschuldiging van de schreeuw van de man die leidde tot de verwonding van de vrouw wijst op een jarenlange relatie en de komst na hulpgeroep en de ondersteuning van de man wijst op de liefde tussen de twee. Fictie of niet, ik zie ze samen zitten in hun huiskamer. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het had een echte situatie kunnen zijn, zo realistisch heb je het beschreven. De schreeuw van je man, die nooit schreeuwt (doe ik wel af en toe), de vaat, het gooien, de desinteresse na het doelpunt. Het zijn allemaal heel begrijpelijke toestanden tijdens zo'n wedstrijd. Zelfs de jaap in je knie. bijzonder leuk verteld. julesdulac.nl

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus zo gaat het bij jullie bij een voetbalwedstrijd. hahaha. Tijdens het lezen wordt mijn gevoel in tweeën getrokken. Ik weet niet of ik nu medelijden moet hebben of blij moet zijn dat het een ver van mijn bed show is. Verrassend en leuk om te lezen. Beklijft en dus goed gedaan tja!