Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#18 Mexico -Nederland

Wekelijkse opdracht #18 Mexico-Nederland Ik heb de oudste tien minuten voorsprong gegeven om haar pyjama aan te trekken en tanden te poetsen, wat geen van beide gebeurd is als ik haar kamer binnenstap. Onder mijn dwingend oog loopt het tempo iets op, maar uiteindelijk is er, wanneer ik om half acht onverbiddelijk opsta en het licht uitdoe, toch weer de grote teleurstelling dat er niet zoveel tijd voor voorlezen was als ze eigenlijk zou willen. “Maar ik kan echt niet sneller,” jammert ze na tijdens de laatste kus. “Jawel. Misschien lukt het morgen beter, als je gelijk begint met uitkleden, zonder naar je speelgoed te kijken ...” “En waarom mag ik altijd alleen de eerste helft van het voetbal kijken,” gooit ze het ineens over een andere boeg om mij bij haar te houden. “Omdat de tweede helft na bedtijd is.” “Maar ik wil weten wat er na afloop gebeurt.” “Dan gaat iedereen naar huis.” “Maar de voetballers!” “Die ook. Die gaan zich omkleden en lekker uitrusten.” “Maar als ze winnen?” “Dan ook.” En daar heb ik uiteindelijk dan toch de deur bereikt. De tweede rukt zich met moeite los van het scherm, maar vooral uit papa's armen. Tijdens het tandenpoetsen babbelt ze onverminderd voort dat zij samen met papa voetbal mocht kijken. “En ze gingen roetsj, roetsj, roetsj heen en weer rennen,” gebaart ze enthousiast met het kliederige borsteltje schuim en speeksel heen en weer zwiepend. “Probeer maar te poetsen zonder kletsen, schat.” Sokken en onderbroek gooit ze zelf in de wasmand, de luier pakt ze zelf uit de la en de pyjama gaat helemaal zelf. Zonder hulp. Maar met vijf keer: “Moet deze of deze kant voor?” Moederschap betekent geduld hebben. Eindelijk plof ik op de bank naast mijn man. Mijn hoofd op zijn schouder, mijn hand op zijn knie. “En?” vraag ik voor de vorm. “2-1,” begint hij enthousiast. “Zo'n onwaarschijnlijke poeier van Sneijder! Wacht.” Hij grijpt de iPad om mij dat wondermooie goal te kunnen laten zien. “Strak,” zeg ik, terwijl ik mijn ogen voel dichtzakken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi beeldend geschreven dit kijkje in het naar - bed - gaan - ritueel in Huize Schrijvenmaar! Met een glimlach gelezen! :thumbsup: Type foutje: waarschijnlijk reageer jij met 'straks' ipv 'strak' ?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, wellicht bedoelt @Schrijvenmaar een strak doelpunt. Hartverwarmend @Schrijvenmaar, de kleine trage liefdevolle dingen van het leven dat je deelt met je dochters en je man. Het voelt goed.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Tijdens het lezen bleef het woord 'aandoenlijk' door mijn hoofd schieten. En daarom zeg ik het nog eens: aandoenlijk hoe je een dag uit het leven van je gezin beschrijft. Eén heel klein puntje waardoor ik even verward was: 1e zin -> wat geen van beideN gebeurd is. Met de N verwijst het naar personen. Moest het toch even tegen je aanhouden, omdat het zo mooi en gevoelig is!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar Ik sluit me aan bij de reactie van JoanneE. Ten dele. 1. Die 'n' moet weg. 2. Ik vind het niet aandoenlijk, maar zelfs vertederend. Dat wil dus zeggen dat ik het een zeer mooi stukje vind. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is het gewone leven. Kinderen moeten op tijd gaan slapen, geen geouwehoer. Een mooi stukje uit het dagelijkse leven van een ouder en toevallig is het ook WK. Dat bedoel ik complimenteus. Leuk geschreven, graag gelezen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aandoenlijk (dank je, Joanne!) gedaan, al ben ik niet van die exotische dialooglabels. Gebaren is geen geluidsvoortbrengende activiteit, dus daar trek ik punten voor af. :-) Een acht.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Arme Schrijvenmaar Ja, zo gaat het soms als je kinderen hebt. Duidelijk weergegeven. Mooi fragment. Toch wel leuk om zoveel verschillende reacties van de opdracht te lezen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lief tafereel van het avondritueel, waarbij het voetbal als een stoorzender werkt. Ik mag jouw dialogen. Geen knie bespeurd, maar jammer dan.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leukste vind ik hoe de kleinste dat voetbal ervaart: mannetjes die roetsj roetsj rennen. Goed beeld van een avond met de rituelen van kinderbedtijd.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry schrijvenmaar, ik heb over het hoofd gezien dat er een knie in voorkwam, zo goed heb je het verstopt in het verhaal :) . Leonardo attendeerde mij erop.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, wellicht bedoelt @Schrijvenmaar een strak doelpunt. .
Ja, daar heb jij gelijk in @Mili! Excuses@schrijvenmaar! :o

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die 2-1 was van Huntelaar, Schrijvenmaar. Oké, je hebt niet gezegd dat die van Sneijder was. Waarschijnlijk vond je dat doelpunt mooier. Dat klopt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, wat lief zulke kleine kindjes. Ik herken het niet willen slapen en het er alles aan doen om mama in je kamer te houden. :) Moeders mag dan misschien wel de tweede helft zien, ze is zo moe dat ze in slaap valt en het alsnog niet meekrijgt.. Leuk gedaan!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allen voor de reacties! @Marietje: zoals Mili zei, ja, een strak doelpunt. Maar ik vond 'straks' eigenlijk wel een leuke lezing ook ;) @Mili: bij deze dan toch eindelijk eens een echt autobiografisch stukje van mijn hand; blijkt het gelijk allemaal heel zoet en gezapig te zijn ... hoop dat je niet al te teleurgesteld bent. @JoanneE: Dank voor je scherpe oog, als zo'n foutje er eenmaal ingelsopen is (zo ook met d/t's), haal ik hem er zelf gegarandeerd niet meer uit. @Woodpecker :o @Leonardo: Alleen al vanwege de formulering "exotische dialooglabels" ben ik blij dat ik het zo geschreven heb, die had ik niet willen missen ;). Ik zal zeker aan je denken bij het schrijven van dialogen in de toekomst! Uiteraard gebaarde zij hoe die mannetjes heen en weer renden en ik denk dat je dat prima zo kan zeggen, maar het risico met schrijven over mijn eigen kinderen is altijd dat ik teveel wil zeggen, want ik vind eigenlijk alles wat ze doen leuk ... en da's veel voor 350 woorden. @Odile: Hij was subtiel ja, maar gelukkig houdt Leonardo ons scherp. @Tja: Inderdaad, de eindstand was 2-1 met dank aan Huntelaar, maar het mooie doelpunt was Sneijder. Ik hoop snel weer tijd te hebben om ook op jullie te reageren, want ik heb veel verschillende, leuke en interessante stukjes gelezen, maar ... pfff ... nu even niet. (Haha, die lieve kinderen hebben nu mijn aandacht nodig.)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, wat een thuiswedstrijd met je kinders die toch op tijd naar bed moeten, een lief verhaal vooral.Ik genoot ervan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili: bij deze dan toch eindelijk eens een echt autobiografisch stukje van mijn hand; blijkt het gelijk allemaal heel zoet en gezapig te zijn ... hoop dat je niet al te teleurgesteld bent. @schrijvenmaar: nee, in je bio staat dat je kinderen hebt. Behalve dat je moeder bent, heb je een andere, wildere kant kan ik lezen. Dus teleurgesteld ben ik niet en blijf je lezen. :nod:

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat we even over jouw schouder mee mogen kijken. Duidelijke beleving van een avondritueel met kinderen. Heel herkenbaar ook al hebben wij dit hoofdstuk alweer af kunnen sluiten ;)