Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#16 - Onmisbaar - Nu ben ik dat

Zie me hier nou liggen, een stuk oud en verroest ding. Een stuk oud ijzer. Weet je, ik was vroeger helemaal niet groen. Ik was wit. Niet gewoon wit. Prachtig schitterend blinkend wit. Iedereen keek vol bewondering naar mij. Nu lig ik hier. Geen mens ziet me nog. Geen haan die naar me kraait. Geen hond die in m’n zachte bandjes bijt. Pas op, jullie denken dat ik klaag, maar niets is minder waar. In mijn bel zit nu een klein huisje verborgen. Nee rinkelen doet die al lang niet meer. Het dekseltje stond al schots en scheef voor ik mijn nieuwe thuis had gekregen. Mijn spaken zijn als een heuse speeltuin en de trappers worden als glijbanen gebruikt. Aan m’n stuur zijn kleine takjes en algjes blijven hangen, die zachtjes wiegen op de stroming. Van tijd tot tijd komt er wel eens een visje proeven aan het mos dat me overal bedekt. Onder m’n zadel schuilen de kleinsten wanneer ze verstoppertjes spelen, of wanneer een veelvraat voorbij zwemt. Wat is het heerlijk hier onder in de vijver. Ja, ik denk wel eens aan die tijd dat ik van huis naar school en van school naar huis reed. Ik moet toegeven, het kan hier wel eens koud zijn. Al dat nat is niet goed voor mijn ijzerwerk. Het lichtje werkt al lang niet meer, de reflectoren reflecteren niet meer. En als ik zo op een mooie dag door het water naar boven kijk, hoor ik hier en daar wel eens een fietsbelletje. Heimwee overvalt me dan, maar olie heb ik niet meer om een traantje te kunnen laten. En dan is het enkel kwestie van positief te denken. Ik ben niet zomaar een fiets, ik ben nu een speeltuig, een speelplaats, een heus pretpark op zich. Wie doet beter?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is dat een enorm leuk verhaal! Mijn status staat niet toe om belerend commentaar te geven. Ik vind het een heel positief verhaal, toe te passen op diverse omstandigheden. Zo van: ze krijgen mij niet klein! Een lichtpuntje. vrg

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Odile, dank je. Een commentaar om toch even over na te denken :) @Riny, ook dank je. Een kleine belerende commentaar mag je mij gerust geven, ik leer graag bij. Ik las bij mezelf een paar komma's te veel (door het schrappen, het bleef uit m'n vingers vloeien). @Mili Dank je, leuk te horen dat je op een 300 woorden al verzonken was :) @Marietje, dank je. Ik had al meer dan 300 woorden, en heb, zo lees ik na, misschien door het verwijderen, inderdaad een minder vloeiende tekst gecreeerd. De kunst is niet te veel schrijven en juist vewijderen :-)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk verhaal over het tweede leven van een fiets. Door de herhalingen leest de tekst wat stroperig. Misschien heb jij aan minder dan 300 woorden al genoeg!? Grappige variatie op de verzonken stad!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Izabel, Leuk en positief verhaal van een fiets die uiteindelijk berust in de extra functionaliteit die hem ongevraagd is toebedeeld. Goed gedaan! Groet, Joanne

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
na een 'stuk' teveel in de eerste regel was ik al bijna afgehaakt, vanwege weinig-tijd-en-alleen-lezen-wat-de-moeite-waard-is ... gelukkig ben ik veel te nieuwsgierig om daadwerkelijk na een regel af te haken. sfeer en idee zijn erg goed gevonden; als je nog even rustig gaat zitten om alles op zijn juiste plek te zetten, kan het echt een heel mooi verhaal worden, wat velen waarschijnlijk ook nog op diverse symbolische manieren kunnen lezen. een ruwe diamant, zeg maar.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie wil er nu geen pretpark zijn? Die fiets is een echte positivist! Zou hergebruik (dat is het een soort van) van een artikel geen nieuwerwetse deugd zijn?

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Joanne, dank je, de extra functionaliteit moeten we soms ook in onszelf aanvaarden. We kunnen niet altijd wat we willen (of niet meer wat we konden) @Johanna B. Ja, mooie omschrijving voor hoe ik het zag @schrijvenmaar Je hebt zeker gelijk ivm stuk en de ruwheid. dit is nog een uitgevloeide ruwe versie, gestold op papier, amper aan geslepen. Lees maar tijdsgebrek. Het verhaal krijgt positieve reacties, en dat maakt de tijd die ik er verder in zou willen steken niet overbodig. Dank je !