Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht #11 omgeving

Alles is paars, zelfs de bladeren van de bomen zijn omfloerst met violet. De vijgenknoppen zien er hard uit als oneetbare vruchten. De planken hebben hun kilte afgestoten. De lucht vliegt in de overkapping van stof. Zelfs vliegen kunnen hier niet blijven staan. De zon verbergt zich achter de wolken, alsof ze niet wil weten dat de vlinders verdwenen zijn en de struiken hun bloembladeren afstoten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een omschrijving van een plek buiten waar de HP niet graag is want zelfs vliegen kunnen hier niet staan en de zon verschuilt zich. Ik haal er geen informatie over de HP uit. Trieste, sobere, harde, en verstikkende omgeving. Toch geeft de kleur violet hoop.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lugubere plek, eerst vermoedde ik een verlaten tuin, toen een doodskist. Paars belooft weinig goeds. Even dacht ik aan een oorlogsgebied, net getroffen door een bom.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw met oog voor detail. Ze is niet gelukkig, merkt vooral de ongastvrije rauwe omgeving op. Ze lijkt de hoop op gegeven te hebben. Het Engelse woord 'barren' komt bij me op, onvruchtbaar, kaal, doods, steriel. Ze is eenzaam en heeft het gevoel tegen de bierkaai te moeten vechten, zonder veel hoop

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een plaats waar je liever niet wilt zijn. Koude avondschemer? Een decor uit een nare droom. Alle leven is weg of komt niet tot ontwikkeling (versteende vijgenknop).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heel raar maar ik denk aan een tent. Er is iets naars gebeurd op de plek waar de tent is. De HP is er in ieder geval nog.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een plaats waarvan de schoonheid onverwacht aan een einde is gekomen. Of het werkelijkheid is (bijvoorbeeld door een ramp) of meer een gevoelskwestie (bijvoorbeeld treurende HP, waarvan het wereldbeeld is veranderd) blijft mij onduidelijk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Er hangt onheil in de lucht. Er is zojuist iets ergs gebeurt in het leven van de HP. Alles in haar omgeving bevestigd haar innerlijke gevoel van leegte en verlies.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn lievelingsplek beschreven met een sombere blik. Ik zie dat het veel duisterder overkomt dan ik bedoeld had. Blijkbaar komt het gevoel uitvergroot over. Wat ik ervan geleerd heb is dat ik zou kunnen proberen om subtieler te zijn.