Wekelijkse schrijfopdracht #11 - Gebruik van omgeving
Meteen zodra we het gebouw binnen stappen, wordt ik overstelpt door de weeïge geur van ontsmettingsmiddelen. Herinneringen aan pijnlijke tandartsbezoeken en aan die keer dat mijn zus een gat in haar hoofd had, schieten door me heen. Ik probeer uit alle macht de misselijkheid die in me opkomt weg te duwen.
We staan in een grote kale ruimte met enkel een folderrek en een abstract schilderij aan de muur. Recht vooruit is een grote balie en links zijn witte plastic stoelen in een u-vorm tegen de muren geplaatst.
Een deel in mij wil zo snel mogelijk weer weg. Wegvluchten van deze situatie. Maar een ander deel wil er zijn voor Liz, voor mijn vriendin die ik al ken sinds de kleuterschool en die nu op het punt staat de meest ingrijpende beslissing in haar leven te nemen.
Is dit deels mijn schuld? Had ik dit kunnen voorkomen? Had ik dit misschien wel moeten voorkomen?
Ik kijk naast me en zie dat Liz wit is weggetrokken.
De vrouw achter de balie kijkt ons onderzoekend aan, alsof ze zich bedenkt of ze een rolstoel moet gaan pakken voor Liz. Blijkbaar besluit ze van niet, want ze blijft gewoon zitten.
Ik pak Liz bij haar arm en loop met haar naar de balie.
‘Hebben jullie een afspraak?’ vraagt de vrouw.
Eerst dacht ik dat de HP een
Bibi, de manier hoe je de
Het klinkt mij ook in de oren
de HP die met zijn vriendin
Ik dacht aan een
Ik heb nog geen idee in wat
HP ( vrouw of man) is in een
Liz zal een abortus
mooie reacties allemaal!
Je maakt het wel spannend,
Bedankt voor alle