Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #10 - De eerste indruk

Geen enkel geluid, niet de minste beweging kondigde haar komst aan. Het ene moment lag het strand er volslagen verlaten bij. De verwachtingsvolle stilte slechts verstoord door zijn eigen demonen, die gretig van het nachtelijke uur profiteerde om massaal uit zijn hoofd te breken. Het volgende moment had ze zich uit de schaduwen van de nacht losgeweekt en danste op de onhoorbare tonen van de nacht het diffuse licht van de volle maan in. In totale harmonie met de sterren en de maan alsof ze er een integraal deel van uitmaakte. Met de overgave van een onschuldig kind zweefde ze zijn richting uit. Schijnbaar ongehinderd door iets zo banaal als de zwaartekracht. Haar lange haren huppelden vrolijk mee op de tonen van die hemelse melodie die slechts zij scheen te horen. Vonkten als gesponnen goud in het maanlicht. Ze was een sprookje, zo mooi! Onwerkelijk als een mythe uit het rijk der fabelen. Betoverend als een goede fee. Een wonderlijke engel! Met slechts één doel afgedaald in zijn bedrieglijke wereld van materie en bezitting: hem mee te voeren naar die magische wereld voorbij de sterren waar passie en romantiek geboren werden, dromen geen fictie waren en liefde voor eeuwig en twee dagen bleef duren. Iets waar ze wonderwel in slaagde. In slechts één enkele ademtocht bande ze elke zin voor realiteit uit zijn geest en droomde hij nog slechts de rest van zijn dagen met haar rond te reizen in haar wondere wereld van genot en verlangen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw van in de dertig met bruin lang haar. Ze heeft een man verleid en deze wil nu met haar verder, al denk ik dat het voor hem serieuzer is dan voor haar.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij is de hoofdpersoon. Hij zit aan het strand en aan de afgrond van zijn leven. Hij hallucineert na een flinke hoeveelheid alcohol of een flinke blow. Hij ziet haar in zijn verbeelding en zij betovert hem. Is zij zijn redding of sleurt ze hem mee de zee in?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij is een jonge man met een naar verleden, waardoor hij aan donkere duistere dingen denkt. Dan ontdekt hij de werking van drugs (zij) en droomt op de druks mee haar wereld in, die fijne en mooier is. Prachtig sprookjes achtig omschreven, schrijf je zelf sprookjes?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij, de man, die zijn demonen koestert aan het strand, is doorgesnoven. Of lijdt aan Korsakov. Enigszins relativerende humor vind ik in [en liefde voor eeuwig en twee dagen bleef duren]. Hier kan ik niet bij Karulanka. Ik denk dat de trip nogal lang gaat duren.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij is een man van in de dertig die de weg totaal kwijt is. Zo alleen op het strand: ik vrees dat hij zelfmoord zal gaan plegen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man van een jaar of 35. Hij heeft een problematisch verleden. Nu heeft hij zich vastgeklampt aan zijn idee van liefde voor een vrouw. De vrouw krijgt een zware taak als ze zich met hem in laat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tot over zijn oren verliefde jongen, die op het strand kijkt naar het dansende meisje waar hij verliefd op is. Ik denk dat hij jong is, 18 misschien, de leeftijd waarop je nog volop in de liefde geloofd. Het meisje lijkt zijn gedachten zo over te nemen dat er geen ruimte mee is voor gepieker en zorgen over het verleden.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zij, jong en onbevangen met grote fantasie, hij, (HP) is al in dromenland door middelen die hem prettig hallucineren, een paddo trip, een paar flessen rum. Rastaharen, hij, zij heeft lang engelenhaar, net zoals in kerstboom vroeger.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man met nachtelijke demonen, waaronder een vrouw. Hij verliest zich in zijn dromen. Wil dat ook. Rond de 20. Gebruikt hij drugs om zijn wanen op te roepen, te handhaven, bij haar te kunnen zijn?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Karulanka ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man die op het strand in slaap is gevallen en nu de mooiste droom van zijn leven droomt. Jammer als hij wakker wordt :-)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Frubbie, dank voor je uitleg, al vind ik het altijd een teleurstelling als iets achteraf een droom bleek te zijn, kan het niet echt gebeurd zijn?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
hahaha, en weer was ik het niet, deze is van karulanka. die van mij is nog steeds zonder reactie ..... ik wacht in spanning ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Frubbie, nou vergeet ik het niet meer hoor, want twee keer zo'n blunder!! Ik zit hier met schaamrood op mijn kaken en hoop dat niemand het leest. Ik moet nog leren op dit forum te werken en al die namen te onthouden.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Henny, ik ben hier ook redelijk nieuw op het forum en vind ook mijn weg nog niet zo geweldig goed. Ik begrijp jouw verwarring dus volkomen. De beschrijving hier is van mijn hand en de HP droomt niet maar heeft net vernomen dat zijn jeugdliefde terugkeert naar huis wat hem weer herinnert aan hun eerste ontmoeting. Hij is in feite een redelijk standvastig man van begin dertig die weet wat hij wil in het leven . Alleen als het om deze vrouw gaat is hij niet in staat om zich 'verstandig' te gedragen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
geen enkel probleem Henny, met zoveel stukjes te lezen raak je makkelijk in de war :-). so relax. ik geniet van je opdrachten!!!!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Karulanka en Frubbie, ik vind het wel heel leuk om zo te werken, zoveel reacties en bijdragen! @Karulanka, als je Hp standvastig is en alleen omtrent deze vrouw onzeker, dan lijkt deze scene onhandig als introductie omdat je daarmee de lezer op het verkeerde been zet. Wanneer je de lezer eerst laat zien dat hij wel degelijk een standvastig type is, dan komt zijn latere onzekerheid des te opvallender over. Begrijp je wat ik bedoel?