Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #10 - De eerste indruk

Haar naam is Cato Wolfsen. Haar ouders zijn een jaar geleden gescheiden, wat uitmondde in een vechtscheiding. Cato woont nu bij haar moeder die eigenlijk altijd aan het werk is. Ze is enig kind en daardoor vrijwel altijd alleen thuis. Doordat Cato's moeder zoveel werkt hangt ze vaak, eenmaal thuis aangekomen, voor de televisie. Dat is dan ook de reden waarom Cato vaak het huis schoonmaakt, opruimt, het eten kookt en af en toe de boodschappen haalt. Ze kan niet sporten wegens het geldgebrek. Daardoor gaat ze ook niet uit en krijgt ze geen tot weinig kleed- en zakgeld. Veel vriendinnen heeft Cato niet, ze is het perfecte voorbeeld van een einzelgänger. Ze houdt van films kijken, schilderen, lezen, dansen, eigenlijk alles wat haar gedachten kan laten doen verdwijnen. Op school is ze een prima leerlinge. Ze doet het niet uitmuntend goed, maar ook zeker niet bijzonder slecht. Het type wat niet opvalt. Haar vader heeft sinds kort een nieuwe vriendin. Ze is ongeveer tien jaar jonger dan Cato's vader. Sindsdien heeft Cato geen contact meer met hem. Ze neemt graag haar verantwoordelijkheid. Ze is erg betrouwbaar en eerlijk. Wanneer ze gemakkelijk contact kon leggen met anderen had ze vast een grote vriendengroep gehad.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Typisch tienermeisje dat gescheiden ouders heeft. Door de scheiding hebben ze het niet te breed. Stil type dat zich afzijdig houd. En volgens mij is ze boos op haar vader omdat die een ander heeft.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een meisje gevangen in huis. Mogelijk gaat ze iets ondernemen om het contact met haar vader te hernieuwen en leidt dat tot strubbelingen. Haar eerlijke karakter kan op de proef gesteld worden als ze met oneerlijkheid te maken krijgt. Ze kan een ontwikkeling door gaan maken. Dat ze moeilijk contact kan maken met anderen kan gaan veranderen. Ze draagt een paardenstaart.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral de laatste zin intrigeert me. Blijkbaar heeft ze geen vrienden op school of in de straat waar ze woont. Terwijl ze verder vooral zo normaal is. Het geeft me een broeierig gevoel. De omstandigheden van buitenaf zijn verre van ideaal. Ze lijkt daar niet tegen opgewassen. e heeft geen uitlaatklep. Ik denk dat ze op springen staat. Een aardig gewoon meisje dat door vervelende omstandigheden tot iets vreselijks in staat blijkt te zijn. Misschien komt het ook door de vrij zakelijke opsomming van eigenschappen en feiten. Zo beginnen politierapporten. Dat gevoel krijg ik erbij.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het meisje zal een jaar of zestien zijn. Ze krijgt niet genoeg aandacht van haar ouders. Ze is onzeker geworden, waarschijnlijk door de moeilijkheden tussen haar ouders. Ze hunkert naar vriendschap, maar ze is te onzeker om gemakkelijk om te gaan met mensen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meisje 12-14 jaar want daarna gaan ze zich los wrikken van de ouders. Ze is gehoorzaam, zelfstandig en niet lui. Ze zit gevangen in een situatie die haar ouder met de scheiding hebben gecreëerd. Als ze haar vrijheid eenmaal heeft geproefd komt ze los. Ze wordt populair, geniet van die aandacht. Verwijt haar moeder alles en begrijpt haar vader. Ze komt de verkeerde vrienden tegen maar loopt niet in 7 sloten tegelijk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lief kind, feiten en omstandigheden koeltjes van een afstand constaterend. Waarschijnlijk ter bescherming van zichzelf. Dit zal niet zo blijven. Op een dag slaat deze of gene passie of puberale gekte toe.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kind van de rekening, noemt men dat, een meisje, net in de puberteit, wat eenzaam is en wordt vergeten door haar ouders. Moeite met contact maken, hoop dat er iemand is op haar school, een docent of vertrouwenspersoon, die haar helpt en haar ouders hun verantwoording duidelijk maakt. Waar blijft het geld als moeder altijd werkt? Waar gaat dat aan op? Het dure huis, een verslaving? Waarom draagt vader zijn kosten niet bij?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze voelt zich alleen. Haar vader geeft alle aandacht aan zijn nieuwe vriendin, dit kan ze niet aanzien. Het doet haar pijn. Haar moeder denkt alleen aan het werk. Zij doet haar best thuis en op school, maar wie is er voor haar? Erg verdrietig en teleurgesteld meisje die zich aanpast maar nog niet door heeft dat ze zichzelf hiermee tekort doet. Dat komt echter nog wel. De dag dat ze voor zichzelf en haar geluk kiest.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tussen de dertien en vijftien jaar en behoorlijk en eenzaam. Ze lijkt me een beetje vroeg oud, boodschappen doen en koken? Uiteraard is haar moeder druk maar neemt Cato stiekem de zorg over haar moeder over? Ik hoop dat ze haar vader niet meer ziet omdat ze dit zelf niet wil. Hoewel dat ook erg is, bestaat er natuurlijk ook een mogelijkheid dat ze het slachtoffer is geraakt van de machtsstrijd tussen haar vecht-scheidende ouders. Haar moeder heeft het misschien wel verboden. Ik hoop voor Cato dat ze snel over haar problemen/verlegenheid heen stapt en veel vrienden maakt. Wil je haar attenderen op het feit dat je op je veertiende een bijbaantje kunt zoeken voor een beperkt aantal uur in de week? Dan kan ze misschien toch gaan sporten, bij een vereniging of misschien -af en toe- wat kleding kan kopen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meisje van een jaar of 13, als ze al ouder was zou ze zich waarschijnlijk meer afzetten tegen de situatie. Ze komt over als een beetje dromerig, verveeld, misschien eenzaam. Haar ouders lijken het allebei te druk te hebben met hun eigen leven om zich veel om Cato te bekommeren, dit versterkt de wat melancholische houding die Cato heeft. Ik krijg in dit stuk nog niet echt een beeld van waar het verhaal uiteindelijk heen gaat.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Cato is een stil, terughoudend type, in no-time volwassen door situatie, 16 jaar, wel een aardig meisje; dat is ook niet de reden voor haar beperkte hoeveelheid vrienden.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Anne, ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn persoon is een meisje van ongeveer 15 jaar. Sinds haar ouders zijn gescheiden komt veel van het huishouden op haar neer. Door de scheiding is ze erg onzeker geworden. Vandaar dat ze weinig contact kan leggen met haar klasgenoten. Haar oude vriendinnen wonen nog in haar andere woonplaats, die van haar vader. Haar moeder kan het niet verkroppen dat ze is 'ingeruild'. Hierdoor hangt ze hele dagen op de bank. Cato maakt zich zorgen over haar moeder. Ze geeft haar vader dan ook overal de schuld van. Doordat Cato nu al zulke grote zorgen heeft, kan het zijn dat ze over andere dingen nogal laks denkt. Ik heb inderdaad veel gehad aan de reacties. Het zorgde ervoor dat ik Cato beter snapte, maar ook voor wat onverwachte beschrijvingen waardoor ik verrast werd.