Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#10 de eerste indruk

# 10 eerste indruk Ik kam mijn haren zorgvuldig naar achter. Een eerste indruk maak je per slot van rekening maar één keer. Maar hoe langer ik voor de spiegel sta, hoe meer ik ga twijfelen. Welke indruk wil ik eigenlijk maken? Ik woel met mijn vingers mijn haren weer los. Kijk recht in de spiegel, sluit mijn ogen en kijk opnieuw. Zucht. Ik woel nog eens goed. Schud met mijn hoofd en kijk weer opnieuw. Hopeloos. Ik kam mijn haren weer naar achter, zorgvuldig, maar zonder in de spiegel te kijken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man, die iemand voor het eerst gaat ontmoeten. Misschien een date, misschien een sollicitatiegesprek. Mij bekruipt het gevoel dat hij iets enge van plan is, zoals een lustmoord. Dat gedoe over het haar heeft iets obsessiefs.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jonge vrouw met lang blond haar. Niet ouder dan 30 jaar. Normaal zelfverzekerd maar voor deze afspraak is ze zenuwachtig. Zorgvuldig type maar weet nu niet wat voor indruk ze wil maken, twijfelt over de situatie. Deze scene speelt zich af in het toilet van de locatie waar ze heeft afgesproken en ze probeert moed te verzamelen om naar binnen te stappen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jonge vrouw die zich klaar maakt voor een belangrijke afspraak. Een date of sollicitatiegesprek. Ze is zenuwachtig en heeft geen idee wat ze met haar haar moet doen om een goed indruk te wekken. Onzeker.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jonge vrouw die bang is voor het leven. Ze is onzeker geworden door een reeks vervelende confrontaties in het verleden, bijvoorbeeld op school. Ze moet boodschappen doen maar is daar al te onzeker voor. Ze staat voor een verandering in haar leven. Ze zal een moedige stap nemen en haar onzekerheid overwinnen. Misschien een uitdaging zoals een verliefdheid of een nieuwe baan of een spannende reis.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jonge vrouw die gewend is te weten wat ze wil, maar de nieuwe ontmoeting/afspraak is zo belangrijk voor haar dat ze er onzeker van wordt. Ik krijg de indruk dat ze niet goed weet wie ze is, dat ze zich aanpast aan situaties, wat vraagt een situatie van haar, zo wil ze ook overkomen. Dus ik denk dat ze bijvoorbeeld een goede baan heeft waarin ze haar haar opsteekt. Dan is dit geen zakelijke ontmoeting. Hier twijfelt ze of ze zichzelf moet laten zien, welke kant van zichzelf. Ze weet niet goed wie ze wil zijn, wie ze is. Op het eind van het verhaal schudt ze absoluut haar haren los. Zelfverzekerd en vrij

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tussen haar los en haar naar achter. De keuze moet nu gemaakt worden. Kan overal plaatsvinden. Los haar heeft haar voorkeur, dan is zij meer zichzelf met een wild randje, door het haar naar achteren lijkt zij strenger. Omdat het haar naar achteren gaat heeft zij iets onprettigs aan de ander te melden. Zij gaat scheiden van haar man of neemt ontslag.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man van begin/midden twintig, die na zijn studie voor het eerst gaat solliciteren. Hij is erg zenuwachtig en wil een goede eerste indruk achterlaten. Hij heeft haar tot over zijn oren, die hij naar achteren heeft gekamt met extra veel gel. Hij draagt een maatpak en zwarte lakschoenen. Hij weet niet wat voor indruk hij moet achterlaten, casual of gekleed. Hij gaat voor het laatste.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit blijft heel vaag, het kan zowel vrouw als man zijn. Een adolescent of twintiger die voor een eerste of andere bijzondere ontmoeting staat. Misschien een blind date, of zelfs speeddaten.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onderwijzeres die voor het eerst voor een klas pubers moet staan. Als jonge meid wil ze graag dat ze haar een leuke vlotte lerares vinden, en daar hoort een los kapsel bij. Maar als onderwijzeres moet ze laten zien dat er niet met haar te sollen valt, en past een strak/steng kapsel. Wil ze er bij horen of er boven staan dat is nog de vraag waar ze mee worstelt.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je haar maar goed zit, is haar motto, de rest komt vanzelf wel. Ze wil een goede indruk maken, op wie, op wat? Een date, of doet ze mee met de andrelon reklamespot?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw van rond de dertig met een krullenbos die niet hanteerbaar is. Ik denk dat ze over het algemeen behoorlijk onzeker is. Misschien is ze toen ze jonger was gepest? Ze heeft een belangrijke afspraak en wil als een zelfverzekerde persoon overkomen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jonge man of vrouw, ik denk vrouw. Ik denk dat ze zich klaarmaakt voor iets bijzonders, een sollicitatiegesprek of een blind date. Onzeker over zichzelf en haar voorkomen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo schrijvenmaar ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal direct toegeven dat ik zelf ook nog twijfel ;) Heb ook lang getwijfeld of ik aan deze opdrachten mee zou doen, omdat ik op het moment helemaal geen boek of plannen daartoe in mijn hoofd heb, maar het idee van de opdracht is te leuk ... Nu kom ik er meestal pas schrijvend achter waar mijn verhaal heengaat, en bovendien heb ik net bij de vorige opdrachten ontdekt hoe leuk het is om een kort stukje te schrijven waar iedereen zijn eigen ding in leest, en me juist geoefend in het multi-interpretabel houden, dus dit was lastig. Ik begon met man in gedachten, voor een eerste afspraak. Of misschien ook wel voor een sollicitatie? Toen dacht ik: nee, het is een vrouw. Het hopeloze-haar-dilemma is voor mij persoonlijk zo herkenbaar dat ik de hp een beetje als mezelf zag, qua uiterlijk. Maar toen moest er weer een schepje bovenop om het niet gewoon mijn dagelijkse ochtendritueel te laten zijn. De vraag welke indruk de hp wil maken, maakte mij weer aan het twijfelen: is dit een volstrekte neuroot, hopeloos onzeker meiske (maar waardoor dan?), of een uiterst berekenend type? Een normaal mens weet dat hij/zij een goede indruk wil maken, dus hier is meer aan de hand. Misschien dan toch het laatste en dan is het vast toch een man -geen idee waarom ik kwade wil met mannen associeer. Maar dan weet ik helemaal niet hoe het verhaal verder moet ... Een alinea was voor mij zelf te kort om er met zekerheid achter te komen, dus op naar de volgende opdracht.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonder voorgaande reacties gelezen te hebben: Vrouw (of man?) staat voor een belangrijke ontmoeting: een date of sollicitatie. Zij is bewust bezig met 'de eerste indruk'. Onzeker van wie zij is en over hoe zij wil en zal overkomen. Uiteindelijk doet ze haar haar gewoontegetrouw naar achteren in een staart. Iemand anders lijken, is niet voor haar weggelegd, denkt ze. Een goede opening voor een hp die straks een opzienbarende identiteitsverandering doormaakt.