Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

eerste indruk #10

Wie sprak de waarheid, mijn leidinggevenden van vroeger of de mensen van de Sabaoon school. Ik heb gedaan wat goed was in mijn ogen. Vanaf mijn twaalfde weet ik niet beter dit was mijn taak. Ik wilde beter zijn dan de andere jongens, zodat ik weer een stapje verder mocht. O wat was ik jaloers op de oudere kinderen die mee mochten doen terwijl ik nog moest oefenen. Later mocht ik ook mee doen en probeerde ik de beste te zijn. Ze waren blij met mij en ik was trots op mijzelf. Wat mis ik hun peptalk, het stimuleerde mij om door te zetten, verder te gaan. Maar nu voel ik mij buitengesloten, ik hoor nergens meer bij.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schoolgaand kind. Ik denk een jongen maar kan ook een meisje zijn. HP voelt zich niet goed genoeg, twijfelt aan het oordeel van ouderen, voor haar heel belangrijk. Religie speelt een rol. (Maar dat komt misschien omdat ik jouw stukjes op proeflezen hebt gelezen.) Een streber, wil de beste zijn, heeft er veel voor over. Voelt zich nu alleen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jongen van een jaar of zestien die een hele school heeft neergeknald. Hij was gefrustreerd en heeft dat jarenlang opgekropt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een debuterend drugskoeriertje, heen en weer geslingerd tussen het gezag van ouderen en de lokroep van zijn matties, die er alsnog niet bij hoorde? En nu suïcidaal is?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
jongen, getraind in geweld. tamelijk jong, nog. wellicht door verandering van regime of van inzichten gedwongen zijn daden te herzien, maar vooralsnog hier niet goed op voorbereid/ toe in staat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jongen die bij zich heeft laten mee sleuren in duistere zaakjes maar nu buitengesloten is. Misschien omdat hij een fout heeft gemaakt?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jongen die mislukt is. Hij heeft een uitglijder gemaakt en hoort er niet meer bij. Hij heeft minder te besteden dan de anderen. Het lukt hem niet om een baantje te vinden. Hij zit werkeloos thuis en verveelt zich. Misschien heeft hij een hobby die zijn leeftijdsgenoten niet waarderen, of hij heeft juist geen hobby en kan nergens over meepraten. Hij probeerde zijn leeftijdsgenoten te overtreffen, maar ze hebben hem ingehaald. Zij zijn met een opleiding bezig. Hij niet.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man, middelbare leeftijd, misschien in een midlife crisis. Hij heeft het over leidinggevenden van vroeger. Daaruit concludeer ik dat hij meerdere baantjes heeft gehad, met leidinggevenden. Hij heeft gedaan wat goed was in zijn ogen, maar blijkbaar niet in de ogen van anderen. Hij zal zijn gedrag in dit verhaal voor de lezer verantwoorden. Wat hij gedaan heeft maakt hem eenzaam, hij mist de kameraadschap van vroeger, de goedkeuring. Hij lijkt me een goed mens, die door omstandigheden gedwongen iets heeft moeten doen, wat hij niet wilde, wat negatief lijkt te zijn. Wat hem eenzaam maakt. Een buitenstaander. Blijkbaar moet hij wat hij gedaan heeft verzwijgen, anders had hij het er allang over gehad, hij heeft het moeilijk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een jongen van begin twintig. Hij was een drugskoerier en wilde steeds hogerop komen in die duistere wereld. Er moet iets misgegaan zijn, waardoor hij eruit is gegooid. Nu mist hij de aandacht die hij kreeg. Hij is een streber en wil altijd het beste doen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij heeft zijn taak serieus genomen, de school in de brand gestoken of zoiets, zit nu vast en begrijpt nog steeds niet wat er mis is met hem. Waar de waarheid ligt denkt hij te weten. 23 jaar, geen werk, teveel jointjes, toch mag je daarom geen vooroordeel hebben over hem, vind hij.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hopelijk blijft hij (het is een hij) op het rechte pad . Het lijkt me dat, als je zo geradicaliseerd bent geweest, er snel gevaar is om terug te vallen in een oude levensstijl. Het komt over alsof hij al op jonge leeftijd heeft gevochten of misschien betrokken is geweest bij een aanslag? Zijn leeftijd kan 16 zijn maar ook 25. Ik hoop van harte dat het goed komt met deze jongen. Hopelijk gaat hij een toekomst tegemoet waarin hij een normaal leven kan leiden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg een beeld van een jongen van een jaar of 16, die behoorlijk in de war is. Hij heeft altijd alles goed geprobeerd te doen en dan is het nog niet genoeg. Ik denk dat hij op een bijzondere school zit, waar kinderen getraind worden voor een speciale missie. Ik denk dat hij over bijzondere gaves beschikt, alleen hij de speciale missie kan volbrengen en dat zich daardoor nu een buitenstaander voelt.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Schrijvengeluk ik verwacht niet veel nieuwe reacties meer. Wil je ons verklappen wat voor type je hoofdpersoon is en of je iets aan ons commentaar gehad hebt. Vast bedankt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou dan zal ik het maar verklappen het gaat om een 18 jarige jongen die als kind soldaat voor de Taliban moest vechten. Nu zit hij op een school waar hij achttien maanden moet blijven alvorens weer in de maatschappij te kunnen. Hij dacht dat hij in de hemel zou komen als hij 'verkeerde' mensen zou doden, dat zei de Taliban. Maar nu op deze school zeggen ze dat het niet goed is wat hij heeft gedaan. Daarom het gevoel nergens meer bij te horen. Het gevoel van vroeger om steeds beter en de beste te worden kwam door de peptalk van de Taliban en hij besefte niet wat hij daadwerkelijk deed. Het was meer een wedstrijd wie het beste was, en ook daar maakte de Taliban gebruik van. Veel van jullie dachten inderdaad dat hij iets vreselijks had gedaan. Ik ben alleen geen kind soldaat tegen gekomen. Wel dat het om religie gaat wat klopt. Enkelen hadden de leeftijd goed. In dit stukje is hij rond de achttien. In mijn manuscript heeft hij een oudere leeftijd van eind twintig en een heel ander leven opgebouwd, waar hij al wel weer midden in de maatschappij staat, maar zijn omgeving hem nog wantrouwt door zijn voorgeschiedenis. Het was een mooie opdracht waar je een hoop van opsteekt, maar ook vermakelijk om de andere stukjes te lezen en daar je bevindingen rondom de HP te beschrijven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar ik nieuwsgierig naar ben, hoe kom je bij dit onderwerp? Had er wel eens iets over gelezen maar niet een onderwerp waar je 'zomaar' over gaat schrijven.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna, Voor mijn manuscript heb ik mij verdiept in personen door over hun land van herkomst te lezen. HP werkt nu als gastarbeider in Dubai, maar is geboren en opgegroeid in Pakistan. Toen ik mij ging verdiepen in Pakistan en met name de kinderen van Pakistan, kwam ik de kindsoldaten tegen. Vervolgens heb ik daar veel over gelezen hoe kinderen dit ervaren, dat bleek schokkend gezien hun onwetendheid en drang naar het wedstrijdelement. Zo vond ik op internet ook de sabaoon school. De sabaoon school vangt deze kind soldaten op om ze te overtuigen van het kwaad. En ze te begeleiden naar een toekomst in de maatschappij. Ik vind het leuk om al zoekende op het internet mijn HP steeds meer ik te geven, door hem een voorgeschiedenis te geven. In mijn manuscript gaat het niet over deze periode, maar over de periode van nu, hij is nu gastarbeider in Dubai, maar draagt deze geschiedenis met zich mee. Mooie vraag trouwens, ik ben me nu pas bewust geworden hoe ik mijn persoon body geef.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel een schrijnende problematiek om over te schrijven. Zelf zou ik er, denk ik, volledig in verdwijnen. Ik hoop dat het HP goed gaat op dit moment. Benieuwd of de nieuwe schrijfopdracht betrekking heeft op deze. Ben erg nieuwsgierig.